Kirjallisuutta pääaineenaan opiskellut treffimies tulee luoksesi. Minkä kirjan esittelet hänelle ensimmäisenä kirjahyllystäsi, millä pyrit t...
Itse olen valittettavasti joutunut huomaamaan, että monen sinkkunaisen kirjahyllyn sisältö (jos sitä kirjahyllyä ylipäätään on...) on varsin banaalia ja ennalta-arvattavaa: chick littiä, self helppiä, ehkä joku neulomiskirja, parhaimmillaan muumeja ja pottereita. Harvoin näkee mitään mikä todella säväyttäisi. Missä Karamazovin veljekset? Missä Infinite Jest tai Gravitys Rainbow? Olisi mukavaa jos tyttöystävän kanssa voisi keskustella myös kirjallisuudesta...
Kommentit (214)
Valittujen Palojen kirjavaliot, täydellinen sarja (213 kpl).
Dostojevskit löytyy ja Gogolit mutta miksi esittelisin niitä kun ovat loppuun kuluneita? Näyttäisin ehkä uusimman Ihmisen lyhyt historia kirjan. Pidän myös paljon Valtaojan kirjoista, ja luin niitä paljon aikaisemmin. Niistä saisi varmaan puheenaihetta aikaiseksi.
Miksi heti pitää suhde aloittaa valehtelulla, eikö olisi helpompi sanoa ettei tule kirjoja niin paljoa luettua, mutta hyviä lukkuvinkkejä otetaan kyllä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kustaa Vilkuna: VIHA perikato, katkeruus ja kertomus Isostavihasta
Benton: Putinin sisäpiirissä
Bulgagov: Saatana saapuu Moskovaan
Bulgakov
Vierailija kirjoitti:
Kirjallisuutta pääaineenaan opiskelleet ovat joko työttömiä, pienituloisia tai hulluja, joten heihin on syytä pitää etäisyyttä.
Kirjallisuutta (tai taidehistoriaa) pääaineenaan opiskelevien tai opiskelleiden nuorten naisten vanhemmat ovat sitävastoin rikkaita, joten heidän (mieluiten suomenruotsalaisten) seuraan on syytä hakeutua.
Vierailija kirjoitti:
Milläs sä tekisit vaikutuksen kemisti naiseen?
Olen wanha puistokemisti, joten sopivia sekoituksia löytyy.
Tuntemattoman sotilaan ensipainos omistuskirjoituksella. En silti varmaan kelpaisi, kun hyllyssä on myös Potterit, chick-litiä ja historiallista viihdettä.
Edelleenkö tätä kirjoitti:
Mikä treffimies?
T: Kirjastonhoitajaa deittaillut henkilö
Oliko hyväkin hoito?
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattoman sotilaan ensipainos omistuskirjoituksella. En silti varmaan kelpaisi, kun hyllyssä on myös Potterit, chick-litiä ja historiallista viihdettä.
Tuntemattoman sotilaan omistuskirjoitus? Siinä tapauksessa hän ei olekaan tuntematon!
Hehheh. Se on kyllä niin päin, että humanistiroikaleen täytyy tehdä minuun vaikutus.
Metsästäjän opas
Jaa ettäkö ei pysy kivääri tai edes haulikko kädessä? Et voi edes katsella kun barbaarimaisesti haen lähimetsästä meille riekkopaistin tai nyljen hirveä? Ulko-ovi löytyykin tosta vasemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Hehheh. Se on kyllä niin päin, että humanistiroikaleen täytyy tehdä minuun vaikutus.
Ei taida onnistua kuin kloroformilla...
Jos haluut tehdä vaikutuksen, niin älä ihmeessä esittele mitään kirjoja kirjallisuustieteilijälle. Ei se edes varmaan ole lukenut moniakaan niistä. Ole innostunut jostain kirjallisuuteen liittyvästä ilmiöstä ja kysy siitä tutkijalta lisää. Tämän jälkeen mies pitää innoissaan luennon ja kuvittelee olevansa maailman kiinnostavin ihminen.
Duodecimin Urologia. : D
En ole lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
En rehellisesti lähtisi lainkaan treffeille sellaisen miehen kanssa, johon täytyisi tehdä vaikutus. Ap, tärkeä muistutus sinulle. Et ole syntynyt "sivistyksesi" kanssa, vaan olet oppinut sen matkan varrella. Se, että pyrit pätemään hienoilla kirjailijoilla, ei kerro sinun vaikuttavuudestasi mitään. Oikeastaan se kertoo vain siitä, kuinka epävarma olet.
Itse haluan miehen, jonka kanssa ollaan riittävän erilaisia, jotta voidaan oppia toisiltamme. En ikimaailmassa ottaisi miestä, joka nostaa itseään jalustalle ja ylenkatsoisi itselleni tärkeitä asioita. Oli ne sitten vaikka muumikirjoja.
Muumikirjat on muuten nerokkaita. Lainasin Näkymätön tyttö kokoelman näin aikuisiällä ja oli ihan upeaa kirjallisuutta. Lapsena en ymmärtänyt oivaltavia henkilökuvia.
Tää on muuten hyvä ketju. Olen pitkästä aikaa nauranut kunnolla. Esim. sille, että availlaan Puppe kirjan luukkuja yhdessä. Mainiota!
Jos mulle tulisi vibat että mies on niin epävarma itsestään, että arvostelee minua kirjamakuni perusteella, olisi aivan satavarma että kaivaisin esille jotkut kirjastosta bongatut harlekiinit ja jotain sometyyppien self help-kirjoja :D Tämä siitä huolimatta että tänä vuonna on mennyt lähemmäs 80 kirjaa täysipäivätyön ohella ja luen mielelläni laidasta laitaan Kafkasta lähtien aika genrejä ylittävästi.
Vierailija kirjoitti:
En ottais työttömiä juoppoja kotiini rähisemään.
Haahahaa :D
Mein Kampf-Taisteluni
Menisi humanisti sivarilla varmasti pupu pöksyyn!
Itse olen aina naisen luo päästyäni ensin käynyt läpi kirjahyllyn. Itsellä on 3000 miten kirjasto, jotka olen kaikki lukenut ja haluan tietää mitä se voisi, jota aion polkea on lukenut. Yleensä jotain Robin Cookkia 😂
Lasikantinen laulukirja.