Kirjallisuutta pääaineenaan opiskellut treffimies tulee luoksesi. Minkä kirjan esittelet hänelle ensimmäisenä kirjahyllystäsi, millä pyrit t...
Itse olen valittettavasti joutunut huomaamaan, että monen sinkkunaisen kirjahyllyn sisältö (jos sitä kirjahyllyä ylipäätään on...) on varsin banaalia ja ennalta-arvattavaa: chick littiä, self helppiä, ehkä joku neulomiskirja, parhaimmillaan muumeja ja pottereita. Harvoin näkee mitään mikä todella säväyttäisi. Missä Karamazovin veljekset? Missä Infinite Jest tai Gravitys Rainbow? Olisi mukavaa jos tyttöystävän kanssa voisi keskustella myös kirjallisuudesta...
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Justine, eli, Hyveellisen neidon kovat kokemukset -kirjan.
Tämä ranskankielisenä.
Katsoisin ensin miten koirani reagoi noin pesemättömään vieraaseen.
Varmaan esittelisin jonkin Asimovin tai Clarken kirjan, ja sanoisin että jos et pidä näistä, meillä ei ole mitään keskusteltavaa 😄
Ei ole kyllä tähän mennessä tarvinnut kertaakaan nostaa itse sieltä mitään kirjaa esittelyyn. Jos kirjallisuudesta kiinnostunut vieras on tullut kylään, hän voi itse rauhassa katsella kirjahyllyäni ja jos sen perusteella haluaa jotain jutella, niin voi itse nostaa sieltä esille kirjan, joka kiinnostaa.
En ole koonnut kirjastoani siksi, että voisin tehdä sillä johonkin toiseen ihmiseen vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mua kosi tuntematon mies julkisesti viime viikolla ja nyt opetellaan tuntemaan toisiamme.
Mutta hän onkin normaali mies eikä paskanjäykkä assburger.
Nyt kuulostaa vähän siltä, että saattaa mennä toiseen laitaan. Ei siis kannata ihan hirveästi kehua.
Mä luen paljon mutta en kyllä puhuisi noin alentuvaan sävyyn kuin AP
Vierailija kirjoitti:
Milläs sä tekisit vaikutuksen kemisti naiseen?
Sanakirjalla.
ohis
Minulla on ehkä suunnilleen tuhat kirjaa, en ole laskenut tarkkaa lukumäärää. Siellä on tietokirjoja taiteesta, tekniikasta ja historiasta, luonnosta, lyriikkaa, esseeteoksia, proosaa. Eniten varmaan proosaa, siinä mennään scifistä klassikoihin.
Olen ollut puolisoni kanssa yli kymmenen vuotta. Hänkin pitää kirjallisuudesta, mutta meillä ei todellakaan ole siinä samanlainen maku. Siis siitäkään huolimatta, että kirjahyllyni sisältö oli häneen kuulemma tehnyt vaikutuksen, kun ensimmäisen kerran kävi luonani. Silloin kyllä kirjahyllyni oli nykyistä huomattavasti vaatimattomampi.
Vierailija kirjoitti:
Esittelisin Kama Sutran.
Varsin pöhkö seksioppaaksi...
En mä häntä kirjahyllylläni säväyttäisi, varsinkaan kun en omista moista :(
Ne vähät kirjat mitä mulla on, tuskin häntä kiinnostaisi. Lähinnä jooga- ja venyttelykirjoja. Seassa toki jotain selfhelppiä ja kaunokirjallisuutta.
Antaisin sulle luettavaksi Anthony de Mellon kirjan Havahtuminen. Tämä ei liity niinkään kirjallisuuteen, vaan ajatuksiin elämästä ja ihmisyydestä. Jos tuon kirjan jälkeen toteaa, että juuri näin asiat on, on kyseessä mulle sopiva ihminen. Mitä sitten romaanikirjallisuuteen tulee, niin luen pääasiassa palkittua kirjallisuutta, klassikoita ja dekkareita.
Mulla on tosi vähän kirjoja kotona, juuri siivosin niitä paperinkeräykseen (kovat kannet sekajätteeseen) vinon pinon kun ei niitä huolita edes ilmaiseksi mihinkään. Ehkä n. 30 säästin, joilla on jotain tunnearvoa. lahjaksi saatuja tai merkitystä itselleni mm. mummoni kirja: Morsiamen valmentaja vuodelta 1934.
Kirjastossa käyn pari kertaa kuussa ja otan n. 3 kirjaa kerralla luettavaksi. Varaan uutuuskirjoja paljon myös, yllätys aina kun tulee sp kirjastosta, että varaamanne aineisto on saapunut, että mikähän mahtaa olla kun en aina edes muista mitä olen varannut.
En esittelisi mitään, katsoisin, mihin kirjaan tai kirjoihin mies tarttuu ja missä mielessä alkaa niistä puhumaan. Jos ottaisi jotain filosofiaa, niin seuraisin aika tarkkaan, että käyttäytyykö ylimielisesti tai vähättelevästi mua kohtaan ja paasaa vain omiaan. Ne on itselle kokemuksen kautta muodostuneet niin selkeiksi varoitusmerkeiksi, että tapailu jää siihen. Samoin minkä tahansa kirjallisuudenlajin kategorinen vähättely on ihan nounou, puuttuu uteliaisuutta sellaiselta ihmiseltä.
Näyttäisin keittokirjan.