Kirjallisuutta pääaineenaan opiskellut treffimies tulee luoksesi. Minkä kirjan esittelet hänelle ensimmäisenä kirjahyllystäsi, millä pyrit t...
Itse olen valittettavasti joutunut huomaamaan, että monen sinkkunaisen kirjahyllyn sisältö (jos sitä kirjahyllyä ylipäätään on...) on varsin banaalia ja ennalta-arvattavaa: chick littiä, self helppiä, ehkä joku neulomiskirja, parhaimmillaan muumeja ja pottereita. Harvoin näkee mitään mikä todella säväyttäisi. Missä Karamazovin veljekset? Missä Infinite Jest tai Gravitys Rainbow? Olisi mukavaa jos tyttöystävän kanssa voisi keskustella myös kirjallisuudesta...
Kommentit (214)
Piti käydä kurkkaamassa mitä löytyy.
Valitsen Harper: Biochemistry
Saapi tutkiskella ihan rauhassa. Mä olen jo lukenut sen.
Sit molemmat haukottelee.
Vetäisen Necronomiconin hyllystä, niin se nörtti sulaa siihen lattialle pelkästä innostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tämän ihmistyypin. Humanistilaitoksella opiskeleva mies löytää yleensä kumppanin sieltä yliopistolta.
Ihan sietämättömiä sellaiset yhden osa-alueen asiantuntijat, jotka pitävät itseään ylempiarvoisina sen tiedon perusteella, mitä heillä on.
Minulla on laaja kulttuurialan ammattitausta, enkä silti odota, että deittikumppani edes ymmärtäisi asiasta mitään. Tottakai yleisesti lukeineisuus yhdistäisi, ja vosin jokusen keskustelun käydä vaikka Kafkasta. Se vaan, että tällä ihmistyypillä on usein tärkeämpää "voittaa" toinen keskustelussa kuin oikeasti vaihtaa ajatuksia.
Oikeasti miesten kanssa saa olla tosi varovainen, ettei tölväise toisen egoa. Esim kitaristin kanssa jutellessa tulin sanoneeksi, että suosin säveltäessä enimmäkseen nelisointuharmonioita. Asia oli itselleni niin arkinen, etten edes tajunnut sen kuulostavan leuhkimiselta. Moni muusikko olisi vaan sanonut että niinhän se on.
Olen niin kyllästynyt humanisti- ja kulttuurialan miesten herkkiin egoihin, etten jaksa enää yhtään.
Tää on niin totta. Keskustelu on sitä että toinen yrittää nokitella tiedolla ja vakuuttaa olevansa oikeassa. Ei siis sitä että kaksi ihmistä vaihtaa ajatuksia ja oppii toisiltaan.
Itseironia on myös mulle sellainen huumorinlähde, ja usein miehet tulkitsee sen "heikkoudeksi", koska nyt toi myönsi olevansa väärässä ähhähäää.
Olen niin onnellinen että löysin ihmisen joka ei kuulu tähän kastiin vaikka onkin humanisti.
Tosin ei ole Suomesta, liekö sillä edes osaa tai arpaaa?
Kirjallisuutta pääaineenaan opiskellut mies ei olisi päässyt treffeille kanssani, joten olisi jäänyt Potterit, Twilightit ja Jo Nesbot esittelemättä.
Taitaisi jäädä tämä mies väliin. Voin kyllä brassailla elokuva- ja musiikkitietämykselläni, joka ulottuu vuosikymmenien taakse, vaikka olen 3-kymppinen, mutta en kirjallisuuden. :)
Vierailija kirjoitti:
Kirjallisuutta pääaineenaan opiskellut mies ei olisi päässyt treffeille kanssani, joten olisi jäänyt Potterit, Twilightit ja Jo Nesbot esittelemättä.
Se on juuri näin.
-DI eli DIKKI-ISUKKI
Toki mm mainitut veljekset löytyvät hyllystä ja laajasti kirjallisuutta eri genreistä. Mutta olen lesbo, eli ei edes olisi treffejä tullut.
Hahaa, tällainen mies aina muka "haluaa älykkään naisen" mutta sitten kun sellaisen tapaa, niin ei sitten ego kestäkään.
No yleensä treffimiesten kanssa ei ole kirjojen lukeminen ensimmäisenä mielessä. Suunnittelen tekeväni ihan muuta, jos mies on mieleen.
Ensipainos Juhani Ahon Rautatiestä kirjailijan itsensä signeerauksin. Peritty isoäidin tädiltä ja aina yhtä hätkähdyttävä.
Minulla on kirjastossani pari erään kirjailijan julkaisematonta käsikirjoitusta. Voisin vaikkapa esitellä niitä. Sekä suomalaisten kirjailijoiden omistuskirjoituksella saamiani kirjoja, niissä on hauskoja heittoja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on taas provo uponnut... Ap ei ole todellinen, mutta jos olisi, koko aloitus olisi yksi iso punainen red flag.
Joskus provoista on ihan hauska keskustella. Kyllä kaikki tajusi sen provoksi.
Minulla ei ole kirjahyllyä. Joten sen tutkiminen jää .
Voin vetäistä keittiön kaapista ihanan Keittokirjan, ja kysyn lempeästi : "mikä on lempi ruokasi , teen sitä seuraavalla kerralla" ?
Sitten kerron minkälaista runoista tykkään.
Ja kysyn "osaat varmasti runoilla" ?
Kuka on lempi runoilijasi ?
Illan päätteeksi näytän hänelle Matkakirjan : Upea Italia .
Rakastan Italian matkailua. Ja sanoinkin "Kulta, lähtisitkö huhtikuussa kanssani Roomaan "?
En ottais työttömiä juoppoja kotiini rähisemään.
Kustaa Vilkuna: VIHA perikato, katkeruus ja kertomus Isostavihasta
Benton: Putinin sisäpiirissä
Bulgagov: Saatana saapuu Moskovaan
En esittelisi mitään vaan pyytäisin häntä suosittelemaan jotain.
Tämä mies vaikuttaa olevan samaa sarjaa kuin Jari Tervo ym. itseään täynnä olevat besserwisserit, joten en haluaisi päästää häntä kotiini. Olen eri alan yliopisto-opiskelija, mutta en katso muita alaspäin. ;)
Mulla olisi hyvä setti sarjaa Pohjolan poliisi kertoo. Veikkaan että siitä olisi tutkimusaiheeksikin.
Kaikki omat kirjat. Ei tarkoita, että niitä olisi vähän.