Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjallisuutta pääaineenaan opiskellut treffimies tulee luoksesi. Minkä kirjan esittelet hänelle ensimmäisenä kirjahyllystäsi, millä pyrit t...

Vierailija
21.12.2022 |

Itse olen valittettavasti joutunut huomaamaan, että monen sinkkunaisen kirjahyllyn sisältö (jos sitä kirjahyllyä ylipäätään on...) on varsin banaalia ja ennalta-arvattavaa: chick littiä, self helppiä, ehkä joku neulomiskirja, parhaimmillaan muumeja ja pottereita. Harvoin näkee mitään mikä todella säväyttäisi. Missä Karamazovin veljekset? Missä Infinite Jest tai Gravitys Rainbow? Olisi mukavaa jos tyttöystävän kanssa voisi keskustella myös kirjallisuudesta...

Kommentit (214)

Vierailija
81/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun sellaisen joka on oikeasti tehnyt sinuun vaikutuksen. Ei niin väliä mikä se kirja on, mutta aitoudella on väliä.

Vierailija
82/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

peräkammarin poeka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittelisin mun Ken Parker -kokoelman.[/quote

Veisin tytteli pihanperälle paskahuussiin jossa esittelisin ratto ja jallu kokoelmat jotka on periytynyt suvussa isältä pojalle ja onhan siellä joku pokkarikin  nimeltään Reiskan viimeinen kullin ravistus.

Ja mää veisin tollasen peräkammarinpojan oikke mättähäl, näyttäisin mis kohtaa kuukaudes vuotaa verta römpselist ja mis kohtaa sopii tul raskaaks. Sit mä laittaisi vauvoi tulema. Vaiks kymmene ja sää ruakkisit niire suut.

Hyi v##u noita länsimurteita ei kuuntele pirukaan.

No emmää piru ol kosinu ku paskahuussin poikaa jol ne jallu oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa. Kirjani olen laittanut kirjahyllyyn, jossa ovet kiinni., ja osa varastossa muuttolaatikoissa. Mä vaan luen kirjoja, en jaksa kauheesti niitä esitellä.

T. Kirjallisuuden maisteri menneiltä vuosilta

Vierailija
84/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja tietenkin Philip Rothin Portnoyn tauti. Kehotan tekemään sitä mitä kirjassakin suurelta osin tehdään. Eli vedetään handuun niin että mällit roikkuu katosta.

Vierailija
85/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runokirjoilla. Ja Saako tälle edes nauraa-sarjakuvilla. Sekä 1984 tietenkin.

Vierailija
87/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka EI halua ihmistä kumppaniksi joka osaa neuloa? Tai ommella? Tai on osannut auttaa itseään ja tutustunut itseensä ja haluihinsa jo etukäteen.

Mulle kelpais joku joka osaa suhteessa tehdä muutakin kuin arvostella kirjahyllyä.

Vierailija
88/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirjoja laidasta laitaan kaikki hyllyt ja tasot täynnä. Sci-fistä ja kauhusta venäläisiin klassikoihin ja Väinö Linnaan. Lisäksi pohjoismaista dekkaria ja myös niitä naisille suunnattuja kirjoja tyyliin Moriarty ja Jojo Moyes. Lähinnä muusikkojen elämänkertoja. Varsinaisia tietokirjoja ei ole vanhaa Suomi-Englanti-sanakirjaa lukuunottamatta. Pinoista voi seuralainen vapaasti valita, mikä tekee vaikutuksen.

Itse nautin hyvistä kirjoista genrestä riippumatta.

Vierailija
89/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan haittaa vaikka olis huonojakin kirjoja hyllyssä. tietokirjat ja historiakirjat voi ainakin esitellä ilman että häpeää,itse tykkään katsella mitä kirjoja muut lukee.piilotan itse nolot kirjat ,jos joku kirjaharrastaja tulee mulle kylään:)

Vierailija
90/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun.

Samoin, eri käännöksinä + muutamalla eri kielellä.

Länsimaisen kulttuurin perusteoksia.

Vierailija
91/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla unohtuisivat kirjat kokonaan, jos tapaisit minut. ;)

Vierailija
92/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntisit kuitenkin itsesi uhatuksi jollet saisi kokea olevasi ylempiarvoinen kuin höpsö tytteliini jolla on ihan höpsöt kirjat.

Joten piilottaisin kaiken mitä ap saattaisi pitää "hyväksyttävänä kirjallisuutena".

Vierailija
93/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vauva palstan ketjut, joihin olen osallistunut.

Vierailija
94/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kertoo ihmisestä se, että häneen pitää jollain materiaalilla tehdä vaikutus?

Vierailija
95/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt suhde aluillaan, mutta ap:llä ei ikinä. Tää kosiomies saa kyllä hyllyni kiinni betoniin, jotta pääsen aakkostamaan kirjani :D

Tiu tau tulkku, hyvin luistaa suksi. Hyvää joulua!

Minun kirjani ovat puolestaan kansien mukaan värijärjestyksessä.

Vierailija
96/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelisin Hitlerin Taisteluni-kirjan, Saatanallisen raamatun (Anton LaVey) ja Pekka Siitoimen Paholaisen katekismuksen. Jos ei tuolla kattauksella kelpaa, niin saa olla kelpaamatta.

Vierailija
97/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun.

Minulla on vielä vihkiraamattu tallessa.

Vierailija
98/214 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 days of sodom. Saatais varmaan mielenkiintoinen keskustelu aikaiseksi, toivottavasti.

Vierailija
99/214 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esittelisin Hitlerin Taisteluni-kirjan, Saatanallisen raamatun (Anton LaVey) ja Pekka Siitoimen Paholaisen katekismuksen. Jos ei tuolla kattauksella kelpaa, niin saa olla kelpaamatta.

No nyt on helllvetin hyvät kirjat. Näin on marjat.

Vierailija
100/214 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipäätään tykkää lukemisesta, niin varmaan niillä kirjoilla mitä tykkää lukea? Miksi mä haluaisin deitin esittävän kiinnostusta vaikka tiedekirjallisuuteen, jos se lukee pääsääntöisesti vain vaikka jotain harlekiineja?

Se on aika köyhä mielenmaisema, jos vaikutuksen tekemiseen riittää joku Dostojevski tai Kafka.