Me ollaan korkeasti koulutettuja ja halutaan pitää suku sellaisena. Tytär on alkanut aiheuttamaan meille sotkua.
Kerron nyt teille tittelimme vain siksi, että ymmärrätte, että nyt ihan oikeasti korkeamaineista sukua yritetään lopettaa.
Minä olen ammatiltani juristi sekä erikoislääkäri.
Mies on taas tiedealan professori.
Tytär on lukiossa ja hänen poikaystävänsä on opiskelee LVI-alaa ammattikoulussa.
Yritin lahjoa tytärtä 8000€ rahalahjalla jos unohtaa tuollaiset villitykset. Ei suostunut, yritin samaa myös tuolle pojalle, mutta ei suostunut.
Mitä voin tehdä?
Kommentit (81)
No tekis hyvää teidänkin sukuun saada joku käsistään, ja todennäköisesti päästäänkin pätevä kaveri. Terveisin. Vaan lvi-asentaja.
Tutustut poikaan ja kohtelet hyvin. Hän on harvinaistuvaa lajia, ihminen joka osaa tehdä työtä käsillään.
Mikään ei myöskään estä häntä hankkiutumasta myöhemmin korkeampiin opintoihin, jos haluaa ja on intoa. Kaikkien polku ei ole samanlainen.
Aika näyttää, tuleeko heistä pari elämänmittaiselle matkalle. Tuo sinun toimintasi on ainakin omiaan liimaamaan heidät lujemmin yhteen.
Ja vaikka he tyttäresi kanssa eroaisivat, niin ainahan hänelle jää huvittava juttu kerrottavaksi illanistujaisissa koko iäkseen. Se kertoo tyttöystävän äidistä, joka yrittää ostaa hienon sukunsa mainetta kahden nuoren onnen kustannuksella. Oikein 8 000 eurolla. (Ei kauhean kallis sunkaan mielestä.) Toki tässä on muut arvot pelissä, älä nolaa itseäsi enempää yrittämällä nostaa summaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voisin myös palkata jonkun komean suomemruotsalaisen pojan, rikkomaan tuon suhteen.
Varmasti tytön silmät aukenisivat ja huomaisi, että on parempiakin vaihtoehtoja.
Ap
Juu, Hankenilta on hyvä etsiskellä, sieltä löytyy monia tieteellisen kauppatieteen suomenruotsalaisia opiskelijapoikia.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voisin myös palkata jonkun komean suomemruotsalaisen pojan, rikkomaan tuon suhteen.
Varmasti tytön silmät aukenisivat ja huomaisi, että on parempiakin vaihtoehtoja.
Ap
Halvemmalla pääset kun palkkaat jonkun kivan kosmetologiopiskelijatytön iskemään sen pojan.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä eroaisin jos saisin 8t xD
Vain köyhä tarjoaa noin vähän. Toihan on jokaisen nuoren tilillä aina muutenkin.
80 tuhatta ois vähän yritystä. Tai oma asunto. Tai no, senhän saa tietenkin muutenkin.
Voinet ap sepityksesi lomassa ajatella minkä hässäkän äiti aikanaan sai oikeasti aikaan lääkärisuvun tyttärenä kun otti ja rakastui maalaisduunariin.
Päänsähän se piti onneksi eikä suostunut vanhempiensa äkinöihin.
Olisi oikein teille jos menetätte tyttärenne kun teille on maine tärkeämpi kuin oman lapsen onni. Tuollaisten ihmisten ei pitäisi tehdä lapsia.
Kuule Porvoon proffa, nyt oli niin huono, että meni miinukselle.
Olet ammatiltasi sekä juristi että erikoislääkäri. Ihmeen huono palkka kun joudut tekemään kahta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen amis ja tiedän "alkanut aiheuttamaan" olevan virheellistä kieltä. :D
Ihan kiva, muttei mitään sellaista mitä ei täällä jo olisi aiemmin nähty. Sanotaanko 2/5
Alkanut aiheuttamaan ei ole enää virheellinen muoto. Kielitoimisto muutti linjaustaan muutama vuosi sitten. "Alkaa aiheuttaa" ja "alkaa aiheuttamaan" ovat nykyään molemmat oikein.
Muuten ap:n kieli oli niin huonoa, että epäilen tuon akateemisuuden todenperäisyyttä. Tuo tiedealan professorikin oli koominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHalvemmalla pääset kun palkkaat jonkun kivan kosmetologiopiskelijatytön iskemään sen pojan.
Joku fitnesstähtityttö hoitanee homman kaikkein nopeimmin.
"juristi sekä erkoislääkäri" hah! hienot tittelit keksit itsellesi, tais loppua miehen kohdalla yleistieto hienoista titteleistä kun siitä tuli vähän epämääränen
Mulla ei ole sulle ap mitään muuta sanottavaa kuin...
Hohhoijjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Turha investointi.
Tyttäresi on jo nyt ns kaksin käsin tämän tulevan putkimiehen "jortikan" varressa kiinni, että turhaan yrität tunkea siihen väliin jotain suomeruotsalista poikaa. Sitäpaitsi, sehän on mitä suurimmalla todennäköisyydellä h#mo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tiedealan professori" pisti naurattamaan. Onko tuossa vaihtoehtona sitten "epätiedealan professori", "ammatillinen professori" vaiko peräti "pähkähullu professori"?
Pähkähullu professori kuvais kyllä ap:n miestä aika hyvin 😂
Mikä tuo tiedealan professorin vastakohta on?
- Taidealan professori. Niitä on taideyliopistoissa, kuten Sibelius-Akatemiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHalvemmalla pääset kun palkkaat jonkun kivan kosmetologiopiskelijatytön iskemään sen pojan.
Entäs, jos vokottelet hänet itse. LVI-poika varmaan olisi ikionnellinen päästessään akateemiselle pukille.
Otat pari kuvaa ja jätät kännykän auki, niin että tytär näkee kuvat. Olisihan se sinullekin kiva kokemus, voit houkutella tieteenala-professorimiehesi juoneen mukaan. Varmaan hän suostuu näin tärkeän asian ollessa kysymyksessä.
Koulutettu ei käyttäisi itsekeksittyä käsitettä "korkeamaineinen".
Ey voi tehdä mitään.