Miten paljon meni rahaa joululahjoihin?
Itse ostin kumppanille parilla kympillä eksoottisia herkkuja ja juotavia (tykkää aina kokeilla jotakin uutta). Itselleni ostin joitain uusia taidetarvikkeita, kun jouluna viimein raaskin. Kumppanin lahjaan meni n. 20 ja omaan n. 80. Jouluseurueelle (sain kumppanin puolelta kutsun) teen kauniisti koristeltuja joulupipareita. Ne eivät maksa enää mitään, kun tarvikkeet on jo.
Ystävien kanssa vaihdetaan joultervehdykset ihan vain viestillä eli ei maksa mitään. Olen jo kauan sitten sanonut, etten toivo lahjoja, enkä itsekään halua tuntea niiden hankkimisesta mitään stressiä.
Kommentit (35)
Joitakin satasia, en laskenut. Lahjat ostin vain lapsille ja miehelle.
23 euroa. Ostin miehelle kirjalahjan ja muita en lahjokasn.
Lähisukulaisille, lähinnä lapsille ja muutamalle ystävälle, yht. n. 200 euroa + postikortteihin 40 euroa.
500-700 e lahjat omille teineille, miehelleni, kummilapsille ja anopille ja apelle. Ruuat ja kukat päälle noin 200 e.
80 euroa, mietin että ostanko mummulle vielä 20 eurolla viinipullon.
60 euroa koiran lahjat. Muille en ostanut mitään.
Alle 50e. Aikuinen lapsi, mies ja mun vanhemmat.
Tähän mennessä n.60 e, tuskin menee enempää enää kuin 50 e koiranhoitajalle
Kenelle minä ostelisin niitä...
Ai niin , ostin itselleni 155 e korun muutama viikko sitten
Varakkaalle miehelleni ostin 7 euron lahjan alennusmyynnistä ja hän tykkäsi siitä 🤣
En ole laskenut. Mies, 2 teiniä, kolme kummilasta lahjalistalla. Lisäksi kukkia äidille ja muutamalle ystävälle. Kallein lahja oli espanjan lentoliput perheelle. Muuten ei ollut mitään kallista, kirjoja, vaatteita, pelikuulokkeet, lautapelejä. Minä tykkään ostaa joululahjoja. Se ei ole stressaavaa.
Heh... eilen tein ensimmäiset lahjaostokset emännälle. Jatkoin vielä tänään.
noin 2000euroa mennyt.
35 euroa, ostin lahjan äidilleni ja kummitytölle.
Ei osteta lahjoja aikuisten kesken, pieniä/lapsia ei olekaan tässä, mitä pitäisi lahjoa. Hyväntekeväisyysjoulukortit 80 euroa. Ruoat vielä kaupassa, eipä mene paljoa, itse olen flunssassa, eikä mikään maistu. Muu perhe menee puolison perheen luo syömään parina päivänä, vievät kinkun mennessään. Tai vievät kinkun huomenna, appi paistaa sen.
Lasten (2 kpl) puhelimiin 2600€ ja vaimon koruihin 2000€.
Paljon enemmän kuin oli tarkoitus. Kolmen teini-ikäisen lahjoihin meni noin 1000e.
Noin 500€. Lapsille kaikki. Vaimolle suklaalevyn.
Tonneja, mutta onhan noista tavaroista iloa pidemmäksi aikaa.
Kolme lasta, puoliso, kolme kummilasta, isovanhemmat ja joitain kukkamuistamisia n.1200e.
En tiedä. Joitain satasia, mutta en ole laskenut.
Varmaan joku 500e plus ruuat.