Miten paljon meni rahaa joululahjoihin?
Itse ostin kumppanille parilla kympillä eksoottisia herkkuja ja juotavia (tykkää aina kokeilla jotakin uutta). Itselleni ostin joitain uusia taidetarvikkeita, kun jouluna viimein raaskin. Kumppanin lahjaan meni n. 20 ja omaan n. 80. Jouluseurueelle (sain kumppanin puolelta kutsun) teen kauniisti koristeltuja joulupipareita. Ne eivät maksa enää mitään, kun tarvikkeet on jo.
Ystävien kanssa vaihdetaan joultervehdykset ihan vain viestillä eli ei maksa mitään. Olen jo kauan sitten sanonut, etten toivo lahjoja, enkä itsekään halua tuntea niiden hankkimisesta mitään stressiä.
Kommentit (35)
Ostin itselleni joululahjan, n. 40e.
Kuusi sataa mennyt nyt yhden lapsen lahjoihin. Vielä ajattelin jotain ostaa muille sukulaisille ja ehkä lapsellekin.
Vierailija kirjoitti:
Lasten (2 kpl) puhelimiin 2600€ ja vaimon koruihin 2000€.
Unia oot nähnyt.
Tästä oli jo ketju!
Inhoon matkijoita.
0€ mennyt.
Mies eikä teinit halua mitään.
Itse voisin halutakin, mutta kun kerta mies päättänyt että joululahjat ei ole aikuisten juttu niin sitten ei ole eli niitä ei meillä jaella.
Pari kymppiä. Vähän herkkuja ja pieniä muistamisia lähimmille. Ei ole rahaa kalliisiin lahjoihin.
Ostin itselleni Wikkeltä tuoksun, alessa alta viisikymppiä. Jouluna emme vaihda miehen kanssa lahjoja, syntymäpäivinä annamme niitä toisillemme kyllä. Ensi helmikuussa miehellä on taas tasavuotiset, jotain kivaa pitää silloin keksiä...
Muille ei onneksi tarvitse ostaa lahjoja, olemme ihan kahdestaan.
Meillä mennyt ehkä 4500€. Useampia lapsia ja kummilapsia. Jouluna lapset saavat mitä haluavat. Se on taikapäivä. Muun vuoden elävät kuten muutkin lapset, eli ostetaan vain tarpeelliset, eikä ekstraa, vaikka rahaa olisi. Ei pidä opettaa, että kaiken saa tekemättä työtä.
Nougat-suklaarasia, hyasintti ja glögiä Alkosta
plus kortit kolmelle hengelle, joista yksi
ei halua mitään lahjoja. 22,50 eur
Lapsen lahjoihin meni 350. Muiden sukulaisten lahjoihin yhteensä reilu 100.