Poliisi muistuttaa perheväkivallan uhasta jouluna "Suunnittele, mitä teet oman ja lasten turvallisuuden eteen"
Liikaa viunaa ja pitkät pyhät on huono yhdistelmä
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä järkyttävää, kun tänääkin haastateltiin radiossa turvakotien henkilökuntaa, niin tänäkin jouluna ovat varautuneet ottamaan turvaan ja lisäänneet paikkoja ja yleensä juhlapyhien aikana turvakodit ovat ääriään myöten täynnä, ettei kaikki edes mahdu.
Mikä suomalaista miestä vaivaa? Kun turvan hakijana on naiset ja lapset.
Mut kuinka paljon on niitä perheitä jossa ei tarvi lähteä turvakotiin?
Suurin osa ja suurin osa miehistä osaa ratkaista ongelmatilanteet muilla keinoilla kuin käyttämällä väkivaltaa. Tämä pieni ryhmä pilaa kaikkien miesten maineen.
Ja myös mies voi olla se väkivallan uhri. Ihan samalla tavalla jotkut naiset ovat väkivaltaisia ja eivätkä epäroi sitä käyttää. Miesten kokemasta väkivallasta vai puhutaan vähemmän.
Väkivalta ei ole sukupuoli sidonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä järkyttävää, kun tänääkin haastateltiin radiossa turvakotien henkilökuntaa, niin tänäkin jouluna ovat varautuneet ottamaan turvaan ja lisäänneet paikkoja ja yleensä juhlapyhien aikana turvakodit ovat ääriään myöten täynnä, ettei kaikki edes mahdu.
parinvalintakysymys ensisijaisesti, vaikka saa toisaalta jokaisen miehen suuttumaan, kun tarpeeksi haastaa sille riitaa ja nalkuttaa
Ei minua saa. Lähtisin itse pois siksi aikaa että toinen rauhoittuu. Toisaalta tylsäksi ja luonteettomaksi mieheksi minua on monesti sanottukin.
Tiedätkö? Mä en huoli kilttiä enkä tuhmaa. Kumpaakin osapuolta yhdistää halu päästä hyötymään naisesta. Kilttikin tahtoo 5 tähden palvelua. Etkä väitä vastaan. Luin kiltiksi tiedetyn miehen väsäämän kirjan ja siellä oli sama toive kuten alfoilla: kotirouva.
En kyllä todellakaan haluaisi mitään kotirouvaa. Kummallakin pitää olla oma työ ja oma asuntoa ja tarvittaessa oma rauha. Olen omaa taloutta pyörittänyt tähänkin asti. Sellainen kevyt suhde olisi haaveissa jossa ollaan yhdessä silloin kun kummastakin siltä tuntuu ja matkustellaan yhdessä, mutta taloudet olisi erillään kummallakin.
Mitään "jännää" ei ole selvinpäin, ja yleensä humalassakin, oikein romanttisessa ja hellässä miehessä. Joskus sieltä vaan tarpeeksi juotuaan kuoriutuu yhtäkkiä täysi sekopää, joka herää unestaankin huutamaan ja haukkumaan ja lietsomaan itseään vihaan.
En millään lailla usko että tuokaan viimeisin kumppani tappelisi nakkikopilla kenenkään miehen kanssa, enkä usko niistä muistakaan joita tielleni on osunut.
Kaikki ympäristössä olevat pitävät niin mukavana ja herttaisena ja kilttinä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä naista vaivaa? Jää väkivaltaiseen suhteeseen, vieläpä lapsen kanssa. Tuhoaa omalta lapseltaan lapsuuden ja jopa osan tulevaisuudesta.
Itse kasvoin perheessä jossa väkivaltainen juoppoisä ja heikko äiti. Lapsuus meni pelon ja väkivallan parissa. Jätti sellaiset traumat, että edes nyt aikuisena en kykyne läheisiin ihmissuhteisiin. Fyysinen läheisyys on vaikeata enkä myöskään päästä ihmisiä henkisesti lähelle. Minulla on vain pinnallisia kaverisuhteita jottei tarvitse olla yksin.
Äiti ei tuhonnut minulta pelkkää lapsuutta, vaan myös merkittävän osan aikuisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä juodaan vaan limua, maitoa ja piimää. Saattaa se joku vesihörpynkin ottaa.
Juu ei ole teidän ongelma. Teillä on ihana idyllinen joulu ilman ongelmia. Kiitos kun tulit kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaasti parinvalintakysymys. Minä en satuttaisi kärpästäkään, enkä suutu vaikka olisi aihetta. Olen muutenkin niin heiveröinen että en pärjäisi yhdellekkään naiselle vaikka yrittäisin. En minä silti kenellekkään kelpaa.
Mua niin v!tuttaa jätkien valehtelu. Se on niin monasti nähty et kun huono itsetuntoinen mies saa egon boostausta tulee tilalle kokovartalo mulkku. Ette ole yhtään sen puhtoisempia. Ootatte lähinnä tilaisuutta päästä näyttämään kyntenne.
Ihan jokaisen meistä pitää oppia tuntemaan pimeä puolemme ja hallitsemaan sitä. Muuten käy juuri niin että humalassa riehutaan tai kiltistä kuoriutuu hirviö kun ei ole koskaan opetellut hallitsemaan sitä puolta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ketään syyttä hakata. ei kannata haastaa riitaa, jos ei halua riitaa
tämä sai vain alapeukkuja, koska mammat HALUAVAT haastaa riitaa. miehen pitäisi vaan tyynenä myötäillä.
no, ei kukaan sellaista tee. toiset lähtee kävelylle, toiset aloittaa mykkäkoulun ja toiset jännemmät vetää nalkuttavaa akkaa nyrkillä turpaan. ihan kiinni siitä, millaisen miehen on valinnut ja kuinka paljon sille haastaa riitaa
Kyllä kuule moni kävelee hiljaa munankuorilla, se ukko aloittaa itse sen nalkutuksen ja lopulta lietsoo itsensä raivoon, teki siinä mitä vain.
Kokemusta on.Pelkkää paskaa miesvihaa suollat.
Sinä tässä aiheutat miesvihaa. Pelottava ajatuskin, että näin henkilökohtaisesti otetaan, ja teilataan toisen kokemukset, ikään kuin sellaista ei voisi koskaan tapahtua.
Tai oletettavasti miehen käsityskyky ei riitä erottamaan itseään jostain toisesta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä sai vain alapeukkuja, koska mammat HALUAVAT haastaa riitaa. miehen pitäisi vaan tyynenä myötäillä.
no, ei kukaan sellaista tee. toiset lähtee kävelylle, toiset aloittaa mykkäkoulun ja toiset jännemmät vetää nalkuttavaa akkaa nyrkillä turpaan. ihan kiinni siitä, millaisen miehen on valinnut ja kuinka paljon sille haastaa riitaa
Kyllä kuule moni kävelee hiljaa munankuorilla, se ukko aloittaa itse sen nalkutuksen ja lopulta lietsoo itsensä raivoon, teki siinä mitä vain.
Kokemusta on.erikoinen mies, kun ihan syyttä itsekseen suuttuu ja täysin ilman syytä pahoinpitelee.
Ei mitenkään erikoista. Joskus niille riittää ettei anna syödä omaa ateriaansa, siis naisen ateriaa, ei siivoa tarpeeksi miehen asuntoa, jättää jotain pöydälle, istuu sohvalla, on vaan "rumin harakka mitä tällä perällä on nähty", haluaa seksiä mieheltään, tai mies keksii itse että joku käveli liian läheltä, niin sitä on varmaan pantu...
mitäs teet liian vähän ruokaa, sotket, jätät tavarat lojumaan, makaat sohvalla, kun muut käy töissä, olet ruma ja panet läheltäkulkevia. vähemmästäkin on tullut turpaan
Surullista. Vaikka trollailetkin, niin tuo ei nyt ollut kovin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut kuinka paljon on niitä perheitä jossa ei tarvi lähteä turvakotiin?
Suurin osa ja suurin osa miehistä osaa ratkaista ongelmatilanteet muilla keinoilla kuin käyttämällä väkivaltaa. Tämä pieni ryhmä pilaa kaikkien miesten maineen.
Ja myös mies voi olla se väkivallan uhri. Ihan samalla tavalla jotkut naiset ovat väkivaltaisia ja eivätkä epäroi sitä käyttää. Miesten kokemasta väkivallasta vai puhutaan vähemmän.
Väkivalta ei ole sukupuoli sidonnainen.
Väkivalta nimenomaan ON sukupuolisidonnaista. Yli 90 % väkivaltarikollisista on miehiä. Jokainen tietää väkivallan olevan sukupuolisidonnaista, aloituksessa ei puhuta sukupuolista mitään, silti tässäkin ketjussa jokainen automaattisesti kirjoittaa väkivallantekijöiden olevan miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä naista vaivaa? Jää väkivaltaiseen suhteeseen, vieläpä lapsen kanssa. Tuhoaa omalta lapseltaan lapsuuden ja jopa osan tulevaisuudesta.
Itse kasvoin perheessä jossa väkivaltainen juoppoisä ja heikko äiti. Lapsuus meni pelon ja väkivallan parissa. Jätti sellaiset traumat, että edes nyt aikuisena en kykyne läheisiin ihmissuhteisiin. Fyysinen läheisyys on vaikeata enkä myöskään päästä ihmisiä henkisesti lähelle. Minulla on vain pinnallisia kaverisuhteita jottei tarvitse olla yksin.
Äiti ei tuhonnut minulta pelkkää lapsuutta, vaan myös merkittävän osan aikuisen elämää.
Huoh.. Käy joskus miesten foorumeilla. Siellä neuvotaan kädestä pitäen kuinka nainen saadaan pysymään suhteessa. Äärimillään otetaan pyssy käteen. (Juu en ota miestä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi, kun olet kokenut niin kurjan lapsuuden. Mutta: lapsuuttasi ei pilannut äiti vaan isä, joka pilasi koko perheen elämän. Myös äitisi ainutkertaisen elämän.
Ei tarvitsisi pelätä jos olisit ottanut sen mukavan miehen tinderistä mutta kun oli niin tylsä!
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsisi pelätä jos olisit ottanut sen mukavan miehen tinderistä mutta kun oli niin tylsä!
Edelleen. Haluutte alfojen rinnalla samoja asioita.
Panomies hakee useimmiten panoa. Melkeinpä suosisin gigoloita.
Taas monessa kodissa suomalainen mies hakkaa sekä vaimot ja lapset, vaikka pitäisi hiljentyä muistamaan erään seemiläisen poikalapsen syntymää lähi-idässä.
Vierailija kirjoitti:
MIehenä voisin todeta, että jos nainen joutuu erikseen tekemään suunnitelmia, miten pitää itsensä ja lapsensa turvassa omalta mieheltään jouluna, niin eiköhän sitä olisi viimeistään nyt korkea aika lähteä siitä suhteesta.
Selityksiä tietysti piisaa. Lapset, Yhteitä lainaa, oma heikko taloudellinen tilanne. Onko ne sitten tärkeänpiä asioita kuin vaikka oma turvallisuus niin ilmeisesti ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdas miehen muotti ainakin. Suomen karu sijoitus perheväkivallan ylisyydessä Euroopan maista kertoo karua kuvaa naisten miesmausta.
Niinpä. Ekana tyttöystävät oli niillä tyypeillä jotka hakkas porukkaa yläasteen käytävillä.
Sama huomio. Kyllä niillä kaveriporukan nyrkkisankareilla aina oli paljon enemmän vientiä. Naisten pitäisi tajuta että jos miehellä on matala kynnys motata toisia miehiä, niin ei siitä pitkä matka ole naiseen kajoamiseenkaan.
mutta kun naiset nimenomaan haluavat väkivaltaisen miehen, joka kykenee suojelemaan naista. mietin sitten, että missä tätä naista pitää suojella. todennäköisesti baarissa, jossa nainen räkäkännissä aukoo päätään kaikille ja haastaa riitaa. siellä on sitten se oma mies suojelemassa. yleensä vaan se sama riidanhaastaminen ja nalkutus jatkuu kotona ja sitten tuleekin jännämieheltä turpaan.
Kukaan ei halua väkivaltaista miestä. Mistä ihmeestä sen olet saanut päähäsi? Naisen suojeleminen - jos nyt semmoisilla termeillä haluaa puhua - tarkoittaa, että mies on turvallinen. Turvallinen on sama asia kuin _ei väkivaltainen_.
Vierailija kirjoitti:
Entä kun Jambo huitoo viidakkoveitsellä?
Saako mies mennä turvakotiin jos akka alkaa riehumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä pahaa esim. poliisit ovat tehneet näille miesraivoulle? Eivät ole nalkuttaneet, mutta moni raivohullu mies pitää raudoittaa, kun ottavat viinaa. Siinä myös poliisien ja naapuruston turvallisuus on uhattu.
Osaatko kertoa?
Vie putkaan.
Selvintä kun heidät vietäisiin jo valmiiksi jouluaattoaamuna putkaan, ennen kuin ehtivät aloittaa. Viksut ilmoittautuisivat itte.
Tämä. Sata kertaa tämä.