Millainen ihminen on mieluummin töissä juhlapyhät kuin perheen kanssa?
Kommentit (28)
Joka säästää rahaa jotakin varten. Joka osaa hyvillä mielin viettää juhlaa perheensä kanssa jonain muuna kuin almanakkaan merkittynä päivänä.
Semmoinen, jolle joulun vuorot tänä vuonna osuivat kohdalle.
Minä olen ihan mielelläni töissä aattona. Lapset on jo isoja. Aaton vietto on erilaista. Suon aattovapaan työkavereille, joilla pienet lapset tai matkustajat kotiseudulle. Jouluna työssä myös oma fiiliksensä. Saan olla perheen kanssa muulloinkin, esim uusi vuosi kokonaan vapaa.
Joulunpyhistä saa hyvät lisät ja on usein rauhallisempaa aikaa olla töissä. Lapsettomana näitä vuoroja tekee ainakin mielellään.
Esim. Perhekeskeinen Antti Rintanen.
Tuli heti mieleen tästä aloituksesta :D
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka tarvitsee enemmän rahaa.
Miten luulisit yhteiskunnan pyörivän, jos kaikki olisivat joulua viettämässä kotona, ihmiset saavat sydäreitä myös jouluna, samoin sattuu liikenneonnettomukksia, on tulipaloja, lunta sataa taivaalta ja tiet lumessa jne.
Suurin osa ei voi edes vaikuttaa oman joulunsa viettoon, vaan on työvelvoite.
Omassa lapsuuden perheissä sain viettää jouluaattoa harvoin, kun molemmat vanhemmat ja isovanhemmat olivat töissä terv.hoidossa ja joulu töissä kiireistä. Ja meillä joulua vietettiin usein joulu jo ennakkoon esim. viikkoa paria ennen, kun oli vanhemmillani työstä vapaata. Enkä mistään jäänyt paitsi.
Kyllä jouluvuorot arkivuorot voittaa.
Minä.
Yhoona kaikki raha tarpeen. 8 joulu töissä.
Ja olen hoitaja, työpaikalla jatkuva pula tekijöistä. Koronapotilaita hoitaessa menee tämäkin joulu.
Aloittajan mielestä vissiin voidaan sulkea poliisi, sairaalat,paloasemat.. lähdetään joukolla joulun viettoon..
Minä ainakin saan niin hyvän liksan joulun pyhistä, että vaimo ja lapset ovat ikionnellisia siitä.
....2.1.2023 nousee lentokone kohti etelän lämpöä, ja siellä matkustaa yhdessä tuo perhe.
Minä olisin tällä hetkellä jos mahdollista. Monia viikonloppuja olen ylitöitä tehnyt, mutta joulun aikaan ei kai ole mahdollista. Mies sai työpaikan ulkomailta ja on muuttamassa pian pysyvästi pois Suomesta työn perässä. Itse en halua muuttaa. Eroa siis edessä. Tässä tilanteessa tuntuu paremmalta uppoutua työhön kuin small talkata miehen ja sukulaisten kanssa joulupöydässä.
Millainen ihminen kyselee näin typeriä? Vastaa typerä ap.
Mielummin.
Sä voisit mennä jouluksi kouluun, jäänyt opiskelut kesken näköjään.
Kätilönä olen ollut töissä monet joulut. Noissa vuoroissa on oma tunnelmansa. Joskus on käynyt kuoro tai joulupukki. Syöty hyvin nyyttäriperiaatteella jos on keritty. Autettu maailmaan monia vauvoja ja hoidettu vastasyntyneitä ja äitejä. On paljon huonompiakin tapoja viettää joulua. Tänä vuonna olen yövuoroissa koko joulun. Perhe on tähän tottunut. Vapaillaan sitten joulun jälkeen. Saa olla koululaisten kanssa monta päivää.
Muutamia ketjuja luettuani ensimmäisenä tulee mieleen joku, kuka pakenee kotona olevaa jouluhysteerikkoa/pakkosuorittajaa. 😁
Sellainen ihminen joka ei voi valita työaikoja, myös sellainen ihminen joka tarvitsee rahaa. Olen itsekin ollut usein jouluna töissä.
Terveisin Lentoemäntä ja minulla on perhe
Vierailija kirjoitti:
Muutamia ketjuja luettuani ensimmäisenä tulee mieleen joku, kuka pakenee kotona olevaa jouluhysteerikkoa/pakkosuorittajaa. 😁
Tämä. Vähempikin riittäisi.
Otin aikoinaan mahdollisimman paljon jouluvuoroja, ettei tarvitsisi mennä anoppilaan tekemään jouluhysteerikon suursiivousta, hullua ruokarumbaa ja katsomaan jouluyön kännimarttyrointia.
Sellainen, joka tarvitsee enemmän rahaa.