Elokuva jonka olen nähnyt enemmän kuin 5 kertaa?
Omalle listalle ei päädy yksikään. Notting Hill ja Truman Show ovat katsotuimpia mutta nekin vain 2-3 kertaa.
Kommentit (402)
Varmaan kaikki Marvelin elokuvat :D
Vierailija kirjoitti:
Lumiukko, Kummisetä 1. ja 2., Onnenmaa, Blues Brothers, Fanny ja Aleksander, Hyvät , pahat ja rumat, Huuliharppukostaja, Spinal Tap, Kauriinmetsästäjä, Simpauttaja, Koirankynnen leikkaaja, Turun kaupunginteatterin videotaltiointi näytelmästä Seitsemän veljestä, Rauta-aika, Katsastus, Kivenpyörittäjän kylä, Varjoja paratiisissa, Kauas pilvet karkaavat, Arvottomat, Mies vailla menneisyyttä, Räpsy ja Dolly, Hurja joukko, Laineen Tuntematon sotilas. Hamlet liikemaailmassa. Nämä näin äkkiseltään tulee mieleen.
N57
MInä kirjoitin tuon edellisen listan. Mutta mitä tuo yksi alapeukku tarkoittaa? "Ei, etkä katsonut" vai "En usko" vai "Paskoja leffoja"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumiukko, Kummisetä 1. ja 2., Onnenmaa, Blues Brothers, Fanny ja Aleksander, Hyvät , pahat ja rumat, Huuliharppukostaja, Spinal Tap, Kauriinmetsästäjä, Simpauttaja, Koirankynnen leikkaaja, Turun kaupunginteatterin videotaltiointi näytelmästä Seitsemän veljestä, Rauta-aika, Katsastus, Kivenpyörittäjän kylä, Varjoja paratiisissa, Kauas pilvet karkaavat, Arvottomat, Mies vailla menneisyyttä, Räpsy ja Dolly, Hurja joukko, Laineen Tuntematon sotilas. Hamlet liikemaailmassa. Nämä näin äkkiseltään tulee mieleen.
N57
MInä kirjoitin tuon edellisen listan. Mutta mitä tuo yksi alapeukku tarkoittaa? "Ei, etkä katsonut" vai "En usko" vai "Paskoja leffoja"?
Joo, mä mietin ihan samaa. Jollain luultavasti paha mieli jostain, niin pitänyt useampaan käydä heittämässä alapeukku.
Tohtori Zhivago, joka on filmattu 1963. Taidan olla parantumaton romantikko ja lisäksi fossiili. Olen nähnyt leffan pitkän elämäni aikana noin 15 kertaa, viimeksi vuokrattuna Youtubesta.
Mikä tahansa televisiossa pyörivä sontakurake, joka uusitaan puolen vuoden välein vuosikymmenestä toiseen ja näytetään pahimmillaan 7 kertaa viikossa.
Sex Boat vuodelta 1980-Siinä meni betavideo solmuun.Olin 14 v miehenalku..
Hilmanpäivät (ihana)
Loviisa - Niskavuoren nuori emäntä (ihana, koskettava, hämmästyttävän hyvin aikaa kestänyt).
Hirttämättömät (absurdi, tahattoman hauskakin)
Aika hyvä ihmiseksi/Pikku Pietarin PIha (sekä uusi että vanha ovat erinomaisia leffoja, pitkälti koska Aapelin teksti on niin hyvää)
Some like it hot (swengaa kuin hirvi)
There will be blood (kova, kovempi, kovin)
Kala nimeltä Wanda (Cleese, Kline)
Once upon a time in Hollywood (rappiota kaikkialla)
Wicker Man (1973 versio)
Canterburyn tarinoita
Arvottomat
Calamari Union
Italiaa aloittelijoille
Englantilainen potilas ja Schindlerin lista tulee ekana mieleen.
Ensin ajattelin etten ole yhtäkään nähnyt viittä kertaa, mutta sitten muistin että Blade Runnerin. Siitähän julkaistiin teatterilevityksessä ja VHS-kasetilla olleen version jälkeen Editor's Cut ja vielä Final Cut.
Ohjaaja Ridley Scott oli lopulta Final Cutiin tyytyväinen. Se on myös tekniseltä toteutukselta edeltäjiään parempi.
Oopperan kummitus
Rakkautta vain
Lukija
Mafiaveljet
Jutun loppu
Forrest Gump
Omaa luokkaansa
Titanic
Schindlerin lista
Marie Äntoinette
The Grand Budapest hotelin osaan suunilleen ulkoa mutta silti viitsin katsella sen aina uudestaan ja uudestaan.
Lost in Translation, Bill Murray tekee viskimainosta ja viettää aikaa Scarlett Johanssonin kanssa Tokiossa.
Men in Black, Tommy Lee Jones on ihan paras!
Austin Powers -leffat
Medusa -leffat (Matt Damon)
Mission Impossible -leffat (Cruise)
Suuri sininen (Luc Besson) vuodelta 1988
Miami Vice ja muutkin Mannin leffat on tullut syynättyä useampaan kertaan. Niissä on ihan mielettömiä väreihin liittyviä juttuja kuten jo Miami Vice tv-sarjassa aikoinaan. Sama värisävy voi löytyä yllättävistä paikoista kuten ohi ajavasta autosta, kokonaisen kerrostalon julkisivusta ja heti perään vaikkapa drinkistä. Näistä bongaillaan ennen kaikkea värejä!
Conan the Barbarian
Tykkään sen ankeudesta ja maailmasta.
Varasto, Paluu tulevaisuuteen trilogia
Huh huh, nyt löytyy paljon.
Pohjanmaa, Lakeuden Kutsu, Ameriikan raitti, Talvisota, eka Tuntematon sotilas, Kivenpyörittäjän kylä, varmaan kaikki 20-30 ekaa Komisario Beckiä. Yksi hienoin: Niskavuori, siis tää Kassilan versio 80-luvulta. Useampi Spede-elokuva, Akaton- ja Akallinen mies, Crocodile Dundee siis eka. Poliisiopistot 1-2.
Ja miten voin unohtaa: kaikki Palmut, Arvottomat.
Vielä saattoi unohtuja jotain, mutta nuo tuli kohtuu äkisti mieleen.
Tuulen viemää, Kamelianainen (Garbon versio), BBCn 6-osaisena sarjana Ylpeys ja ennakkoluulo