Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhemmat nykyään avuttomampia kuin ennen?

Vierailija
20.12.2022 |

Ollaan niin myötätuntoisia lapsia kohtaan, lapset kirkuvat rumasti suoraa huutoa ja äiti vaan lässyttää että voi voi sinua varmaan harmittaa. Lapsi jatkaa huutamista ja potkii äitiä, äiti ei sano mitään, ei kiellä, ei korota ääntään, lapsi sen kuin jaksaa huutamista ja kiukuttelua, on ilmeisesti jotain vailla. Äiti sössöttää, että ihan kohta saat.

Miksi lapselle ei sanota, että nyt riittää ruma huutaminen, et saa mitään ennen kuin rauhoitut? Miksi lapselle ei opeteta yksinkertaisia käytöstapoja?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sanoisin jos lapset noin käyttäytyisivät. Mutta kolme jo omilleen kasvattanut, kolmella prosessi kesken. Ihan tylsää yleistystä, kyllä iso osa lapsista ihan hyvin kasvatettu.

Vierailija
2/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus kateissa. Pelätään lasta. Lapsi on pomo monessa perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin varhaiskasvattajat kasvattavat, oman perheen kanssa opetellaan vain tunteiden sanoitus.

Vierailija
4/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sanoisin jos lapset noin käyttäytyisivät. Mutta kolme jo omilleen kasvattanut, kolmella prosessi kesken. Ihan tylsää yleistystä, kyllä iso osa lapsista ihan hyvin kasvatettu.

Etkä ole kun AP nappasi sulle heti alanuolen. Kyllä se taas tietää että ihan KAIKKI.

Vierailija
5/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on, osa ei - yleistykset ovat typeriä. 

Vierailija
6/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla ystävällinen vanhempi, kuitenkin löytyä jämäkkyyttä, vaikka lasta ymmärtääkin esim. kuuntelee. Jos on nössöhkö, niin lapsi ei tiedä mikä on oikein ja väärin, käytös menee pieleen. Itkiessä lapsi voi olla hätääntynyt ja väsynyt, tai huutaessa.

Vierailija
7/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin varhaiskasvattajat kasvattavat, oman perheen kanssa opetellaan vain tunteiden sanoitus.

Juuri näin. Vanhemmat kasvattavat käytännössä lapsistaan hirviöitä, eivätkä sitten jaksa heittää sekuntiakaan ylimääräistä jos ei ole aivan pakko. Pienen lapsen hoitoaika saattaa olla joka päivä klo8-17 ja hoidossa pidetään täysi päivä vaikka vanhemmat olisivat etätöissä/vapaalla/tekisivät lyhyempää päivää. Joskus tuodaan puolikuntoinen lapsi hoitoon, vaikka molemmat vanhemmat olisivat sairaslomalla ja itsekin jo toipumassa. Ja niin taas lässytetään lapselle ja keksitytään kuunteleminen lasta, kun hän rääkyy hoitajan päälle, kun hoitaja yrittää nopeasti päiväkodin sulkemisaikaan kertoa miten päivä on mennyt.

Kasvattakaa omat lapsenne, olen aivan kyllästynyt kasvattamaan niitä, kun ei siitä tule edes mitään, kun kotona annetaan kaikki periksi ja hyysätään jatkuvasti lapsen ympärillä.

Vierailija
8/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki on tippunut vanhempien päästä kokonaan.

Vierailija
9/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa kun kaikki pitää näyttää tuhkimotarinalta, niin ei voi tosielämässäkään lapsilta enempää vaatia. Mutta jos lapsi ei koe vastoinkäymisiä elämässään niin tuleehan siitä ongelmia viimeistään siinä vaiheessa kun joku vetää joskus nenuun tai pettää luottamuksen. Se miten lapsi sitten näihin reagoi on aivan herran hallussa... monissa tilanteissa puhutaan henkilövahingoista.

Vierailija
10/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy lukemassa sitä ketjua missä pyydettiin ettei aikuiset lapset mene valmiiseen joulupöytään, näkee hyvin ettei ne edelliset sukupolven ole kovin tarkastelun arvoisia siitä millaisen suhteen osasivat luoda lapsiinsa.

Vierailija
11/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa näitä näkee. Maitohyllyllä menee muutama tunti, kun muksu pähkäilee mitä jugurttia/rahkaa haluaa. Isukki tai äityli odottaa kärsivällisesti.

Vierailija
12/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa näitä näkee. Maitohyllyllä menee muutama tunti, kun muksu pähkäilee mitä jugurttia/rahkaa haluaa. Isukki tai äityli odottaa kärsivällisesti.

Joo!!! Ja lapset oppii ettei äidillä ja isillä

ole itsellä mitään tarpeita, tunteita ja niitä voi kohdella miten vaan. Upeaa tunnekasvatusta.

Vierailija
13/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnusta tai tunnista itse olevansa tuollainen vanhempi.

Vierailija
14/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän lapsille antaa vaihtehtoja, sitä ahdistuneempia ne on.

Vierailija
15/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiristä en oikeasti tunne yhtään tuollaista vanhempaa. Mutta me asutaankin maalla.

Vierailija
16/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs lastenvihaaja taas palstoilla? Mee pois.

Vierailija
17/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tunnusta tai tunnista itse olevansa tuollainen vanhempi.

Annoin kaikki periksi tein valmista pöyttää.Uskoin luotin kaiken paskan mitä minulle mutsille sanoi.Ei sanonut Äiti vaan mutsi.Kun tupasi kakaroita ukonkin sai.( vuotta jaksoin olla mutsina yleistalouskone kun sairastuin,kun en jaksanut olla enää yleistalouskonen 24h/ 7 pvä saatvillaKäänsi selän ja puhu paskaa kaikille muille ,huono mutsi.Teki sitä 8v. ettei suku ota kontaktia. Valehteli juon.Kun hoidin sen hussollin ja kakarat.Suku uskoi,Ei  tarkstanut asiaa.Kuka nyt juoppon haluu yhteys?Ihan itse lellein oman lapseni.Se isän olin laitanut pois,kun lapseni 12v.se isä oli juoppo,en minä.Aikuisena ei kunnioitanut ei arvostanut minua.Otto ja lähtti kun anniki tähti,sillä tiellä on yhä.Liian nuori olin äitinä,en vetännyt rajoja.

Vierailija
18/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjärki on tippunut vanhempien päästä kokonaan.

Kyllä.

Maalaisjärki ja kotikasvatus ovat kadonnutta kansanperinnettä. Nyt pikku hellanteltut saavat elää villinä ja vapaana ja vanhemmat seuraavat lumoutuneina pikku enkelin muuttumista hirviöksi.

Vierailija
19/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuntuu siltä. Olin sisareni lapsen kanssa leikkipuistossa. Yksi äiti sanoi lapselle, että lähdetään nyt kotiin. Lapsi sanoi "eikä lähdetä" ja äiti sanoi, että " no ollaan sitten vielä hetki". Tätä jatkui, kunnes lapsi suostui lähtemään.

Mistä noin lapasia vanhempia tulee...

Vierailija
20/106 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs lastenvihaaja taas palstoilla? Mee pois.

Löysitkö itsesi aloituksesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan