Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen samaa mieltä että nuo EU-ruokakassien sisältö on ihan omituista. Pitäsi kysyä mitä köyhä haluaa, ei jotain ulkopuolisen mielipidettä

Vierailija
20.12.2022 |

Olen itse päättänyt olla hakematta tuota Eu-ruokakassia, joita jaetaan köyhille, koska katsoin sen sisällön. Ihan käsittämätöntä! Mitä nuilla kukaan tekee? Jotain maitojauhetta? Ymmärrän ettei maito säily, no miksei sitten ole vaikka 20 e lappua kauppaan jolla saisi sen ostettua tuoreena. Samoin joku hapankorppu? Varmasti täyttää, jooooh?? Perunasosejauhoa? Miksei tuoreita perunoita?
Ja Sämpyläjauhoja? En osaa leipoa, tiedän että menee pieleen joten olen lopettanut edes yrittämisen, JA leipomiseen tarvitaan paljon muutakin kuin jauhoa. Monella asunnottomalla ei ole edes uunia, hiivaa, suolaa, margariinia, leivinpaperia, peltiä, sähköä, kotia, jauhokaukaloa, leivontakulhoa, kauhaa, kokkausohjekirjaa.
Taas joku varakas kaiken saanut pelle on antanut hyviä ideoita mitä köyhä tarvitsee kai??? Kuka on leipomistaitoinen joka alkaa leipomaan? Miksi joku joka ei osaa leipoa alkaisi opettelemaan niillä viimeisillä ruuilla yhtään mitään kun ei ole ketään vieressä näyttämässä, maha kurnien vielä kai??
"EU-ruokakassi sisältää 10 peruselintarviketta: vehnäjauhoja, sämpyläjauhoja, puurohiutaleita, pastatuotteen, lihasäilykettä, hapankorppuja, aamiaisviljavalmistetta (mysli), hernekeittoa, maitojauhetta ja perunasosejauhetta. Suomessa jaettavat ruoat ovat täkäläisten ravitsemussuositusten mukaisia."
Mitä vikaa on normaaleissa elintarvikkeissa? Ei niiden tarvitse kuukautta säilyä.
VITSI!!

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi erittäin tärkeää ettei mitään jätetä ruokakassien varaan, vaan pitää olla kunnon raha kuukausittain, jolla saa ostokset. Koska ruokakasseja kaikki eivät saa tai kykene hakemaan terveydentilan vuoksi. Ja lisäksi sen sisältö voi olla ravinneköyhä. Myös maksusitoumus voi olla kaukaiseen kauppaan johon ei pääse, toiselle puolelle kaupunkia. Jos ylläpidetään pelkkää ruokakassisysteemiä (sekin parempi kuin ei mitään mutta), koskaan tämä systeemi ei parane, ihmiset miettivät pelkkiä kassia. Oikeasti herätkää.

Vierailija
142/143 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on maitojauhepurkki kaapissa. Teen kaikki ruoat alusta asti itse enkä ole tuolle vielä löytänyt käyttöä. Jos kerran ruokaa annetaan, voisi nyt vähän katsoa että niissä on jotain järkeä.

Mulla maitojauhetta on hätävarana, kun päiväys lähestyy, teen uunipuuroa.

Varmaan se pussimuusikin paranee jos laittaa maitojauhetta sekaan.

Noiden on tarkoitus säilyä varastossa ennen jakoa, siksi ne on tuollaista hypersäilyvää. Hyvä lisä ois se kuivahiiva ja pari kiloaa linsejä ja papuja.

Jos on aikaa ja nälkä, siitä vehnäjauhosta vo askarrella tuorepastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintsasitko kotitaloustunnit vai miksi et osaa leipoa?

Mun aikana koulussa ei ollut kotitaloustunteja pojille, en tiedä, oliko ollenkaan. Kyn ylioppilastutkinnon jälkeen lähdin opiskelemaan ja hankin opintokavarin kanssa vapailta markkinoilta vuokrakaksion, opettelin heti leipomaan ja laittamaan ruokaa. Ohjeena oli pieni reseptikokoelma. Pari kattilaa, paistinpannu. uunivuokia, lautasia, mukeja, aterimia, eivät ne paljon maksaneet, kun osti harhiten.

Jauhoja, pakasteita, säilykkeitä, perunoita, makaroneja, kananmunia, paistorasvaa. Rehuja ja hedelmiä pari kertaa viikossa lähistön kaupoista, ihan hinnan mukaan. Ihan vaan valtion takaamalla opintolainalla elettiin. Se siinä juhlittu, mutta pärjättiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi