Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettekö töihin jos fyysinen vaiva loppuukin ennen saikun loppumista?

Vierailija
20.12.2022 |

Siinäpä kysymys

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Nämä ovat niitä muuveja, jotka kuuluvat sarjaan edistävät etenemistä. Ihmiset tuijottavat ihan liikaa nykyhetkeä, eivätkä tajua asioiden pidemmän aikavälin vaikutuksia.

Vierailija
2/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. En myöskään ole saikulla alunperinkään ellei itsestä tunnu siltä. Suurin osa lääkäreistä tuuppaa ensimmäisenä sairauslomalapun kouraan vaikka menisin hakemaan kortisonia ihottumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidempi sairasloma ja mahdollisuus mennä korvaaviin töihin niin kyllä. Mutta en jos pitäisi mennä suoraan siihen työhön minkä takia jäin sairaslomalle vaikka paraneminen hieman ennakoitua nopeampaa. Korvaavan työn malli ollut mainio kun tuli. Siinä voi kokeilla omaa jaksamistaan osa-aikaisesti eikä sairasloman tarve uusiudu niin helposti kuin aiemmin. 

Vierailija
4/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pää kainolassa pitää olla, että edes pitäisin saikkua. Teen etätöitä ja kukaan muu ei niitä tee, jos olen poissa, eli ampuisin vain itseäni nilkkaan ja kahta kauheampi työkuorma odottaisi, jos huvikseni olisin tekemättä. Loma-aikoihin voi vähän varautua etukäteen, niin ne ei samaan tapaan kuormita, mutta yllättävät saikut kyllä.

Vierailija
5/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana pääsen helpommalla, kun vain menen töihin. Ei siellä mikään edisty, jos en ole paikalla.

Vierailija
6/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, mutta meillä pitää hommata sairausloman kumoava lääkärintodistus niin turhan hankalaa

Vierailija
7/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen, mutta meillä pitää hommata sairausloman kumoava lääkärintodistus niin turhan hankalaa

Meillä ei, koska se ei oikeastaan ole sairausloma, vaan lääkärin arvioima työkyvyttömyysaika. Työnantaja ja työntekijä voivat yhdessä päättää vaikka siitä, että töihinpaluun voi tehdä vähitellen eli ensin osa-aikaisesti tai toisenlaisessa työssä ja vähitellen kohti kokoaikaista työtä.

Vierailija
8/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vähän riippuu mistä saikku on tullut.

Yleensä sairaslomat ovat lyhyitä ja se sairasloma loppuu ennen kuin vaiva loppuu.

En ole juurikaan ollut saikulla mutta eikö kuumeesta tule yleensä joku kolmen päivän saikku?

Jos vaikka selkä menisi niin siitä voisi hyvällä tuurilla saada viikon?

Silloin kun olin työttömänä niin kävin isossa leikkauksessa jossa sairasloma 6 viikkoa nostokiellon takia. Oma vointi olisi sallinut täydin normaalin elämän jo kahden päivän päästä mutta jos olisin niin tehnyt olisin pilannut leikkauksen lopputuloksen. Varmaan olisi ollut kiusaus palata töihin aiemmin mutta onneksi olin työtön ja sain rauhassa toipua.

Mutta oikeasti se ei ole mikään kunnia mennä sairaana töihin ja lopettaa saikkua kesken.

Muistan kun minun työkaveri tuli norossa töihin. Hän ei jäänyt saikulle ikinä ja oli ihan ylpeä että kipeänäkin tulee töihin. Silloin suututtiin hänelle kunnolla että hel#ettiäkö tulee töihin muita sairastuttamaan. Oltiin vielä terveydenhuollossa töissä.

Vierailija
9/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn onneksi valitsemaan olon parantuessa myös etätyömahdollisuuden joka on parempi vaihtoehto kuin lähteä tartuttamaam muita työpaikalle.

Vierailija
10/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen.

Vierailija
11/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Mitä varten ajattelit saikun olevan?

Vierailija
12/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kerran saikulle siksi, että menetin ääneni (flunssa ja sisäilmaongelmia työpaikalla). Parannuin omasta mielestäni ennen saikun päättymistä ja menin töihin, mutta esimies käännytti ulko-ovelta takaisin kotiin. Ei kuulemma uskaltanut kyseenalaistaa lääkärin määräystä. Sen jälkeen olen kiltisti lusinut määrätyt saikut loppuun. 

Vierailija
13/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vaivasta.

Vierailija
14/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata mennä, jos on lääkärin kirjoittama sairasloma. Meillä työnantaja kieltää työhön paluun sairaslomalla. Mitkään vakuutukset eivät ole voimassa, jos sattuu vahinko tai tapaturma ja ilmenee, että työntekijän kuuluisi olla sairaslomalla.

Vierailija
15/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kannata mennä, jos on lääkärin kirjoittama sairasloma. Meillä työnantaja kieltää työhön paluun sairaslomalla. Mitkään vakuutukset eivät ole voimassa, jos sattuu vahinko tai tapaturma ja ilmenee, että työntekijän kuuluisi olla sairaslomalla.

Tämä ei ole totta.

Vierailija
16/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Tosin pystyn tekemään töitä etänä, joten en välttämättä yhtään puolikuntoisena mene toimistolle jos on riski tartuttaa muita. Sairastan tosi harvoin, mutta sitten kun se flunssa kerran kolmessa vuodessa iskee, niin olen yleensä ne pari päivää aivan pelit seis.

Mulla on poissaolot pääsääntöisesti omalla ilmoituksella, joten en joudu miettimään noita saikkulappuasioita.

Vierailija
17/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin kerran saikulle siksi, että menetin ääneni (flunssa ja sisäilmaongelmia työpaikalla). Parannuin omasta mielestäni ennen saikun päättymistä ja menin töihin, mutta esimies käännytti ulko-ovelta takaisin kotiin. Ei kuulemma uskaltanut kyseenalaistaa lääkärin määräystä. Sen jälkeen olen kiltisti lusinut määrätyt saikut loppuun. 

Käsittääkseni tässä tulee jo vakuutus asiatkin vastaan miten se suhtautuu asiaan, jos kyseinen vaiva pahenee/pitkittyy mikäli olet tullut "liian aikaisin" töihin määrättyyn sairaslomaan nähden. Tai ainakin tätä työkaverille sanottiin ja korostettiin, kun halusi tulla murtuneen käden kanssa töihin vaikka oli sairaslomalla.

Vierailija
18/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutukset kyllä korvaa, älä levitä perätöntä tietoa.

Itse olen ollut kahdessa isossa leikkauksessa, joista toivuin hyvin. Koska työni ei ole fyysisesti raskasta, olen mennyt ennen sairausloman loppumista töihin. Sovin asiasta tietenkin esimiehen kanssa ja kysyin työterveyslääkäriltä mielipiteen. Kelalle piti ilmoittaa myös, että he lopettavat sairauspäivärahan maksamisen, mutta sen hoiti palkkasihteeri.

Vierailija
19/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan mene.

Vierailija
20/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan höpöhöpöä. Lääkärinlausunto on asiantuntijan antama suosittelu, jonka työnantaja joko voi ottaa huomioon tai olla ottamatta, vakuutusten kanssa sillä ei ole yhtään mitään tekemistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi