Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja pakottaa olemaan sosiaalisessa mediassa: vinkkejä?

Vierailija
19.12.2022 |

Työnantajani haluaa, että sen asiantuntijat näkyvät sosiaalisessa mediassa ja pakottaa meidät kursseille, joilla opettelemme paremmin "hallitsemaan sosiaalista mediaa". Itse haluaisin pysyä pois sosiaalisesta mediasta työroolissani. Onko jotain vinkkejä, millä täyttäisin ns. minimitason tai millä saisin luistettua tästä "velvollisuudesta" kokonaan?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu, yritetään koulia tolloista sujuvia sometyyppejä. Ei onnistu, mutta pakko on yrittää, huoh. Valitettavasti mulla ei ole ap:lle vinkkejä, sympatiaa vain. 

Vierailija
2/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot notta ei voisi vähempää kiinnostaa ja että esiinny ihan keskenäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt sen kurssin, mutta et tee mitään henkilökohtaisia some-tilejä. Kysyttäessä voit joko sanoa, että juuri nyt et aio liittyä Faceen/instaan/Twitteriin, tai sitten sanot jotain epämääräistä tyyliin "joo, palataan sen tiimoilta sitten".

Vierailija
4/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajallasi pitäisi olla selkeämpi tavoite, millaista näkyvyyttä hän teiltä haluaa sosiaaliseen mediaan. Yleensä porukalla mietitään, millaista sisältöä halutaan tuottaa ja millä teemalla eri vuodenaikoina. Ei sinne voi tuottaa ihan mitä tahansa ja eri tasoisia kirjoituksia,koska se tyyli voi kääntyä yritystä vastaan.

Joten ota pomo puhutteluun ja pyydä häntä määrittelemään, mitä hän haluaa. Et voi sooloilla, koska niin se ei vain toimi. Eivät ne siellä kursseillakaan voi yrityksenne puolesta päättää, mikä on  teidän tyylinne ja linjauksenne somessa.

KUn saat selkeitä toiveita ja linjauksia mieti sitten, mitä voisit kirjoitella tai kuvata.

Vierailija
5/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa OnlyFans-tili firman nimissä ( tyyliin: Sirpa, Alepan kassatsirbula) ja jos pomo alkaa urputtamaan, haasta oikeuteen.

Vierailija
6/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työprofiilikuvassa aurinkolasit ja lierihattu. Pari kertaa kuukaudessa jaan jotain alaani liittyviä artikkeleita, mutta en paljasta mitään henkilökohtaisia asioitani enkä tuota mitään uutta tekstiä tai kuvamateriaalia. Tilanne olisi eri jos mulle maksettaisiin someilusta.

Vierailija
7/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo oikeasti toimi. Noista tulee lähinnä spämmiä muiden fiideihin.

Vierailija
8/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäydyt aivan kädeksi etkä osaa käyttää ollenkaan, pistät tunnukset "vahingossa" lukkoon, hukkaat salasanat, et osaa palauttaa jne. niin eiköhän se aikanaan luovuta.

Vierailija
9/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa ja äkkiä. En katsoisi tuollaista pomoa hetkeäkään.

Vierailija
10/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit 24/7 palkkaa, jos vapaa-ajalla joku lukee sun juttuja.

Vierailija
11/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee paljon kirjoitusvirheitä. Äkkiä sua kielletään osallistumasta.

Kirjoita erikseen huippu porukka.

Vierailija
12/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi markkinoimaan työnantajaani henkilökohtaisilla sometileillä, poikkeuksena LinkedIn ja sinnekin vain asiasisältöä, julkaisuja projekteista, tuotelanseerauksista, raporteista jne.

Voisin kyllä osallistua somekoulutukseen, mutta tosiaan minulla olisi rajat työnantajamielikuvan markkinointiin.

Vierailija
13/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Miten tuollainen voi edes olla laillista? Lopetin sosiaalisen median käytön kokonaan pari vuotta sitten enkä todellakaan aio enää ikinä sitä käyttää. Minä olen yksityishenkilö, elämäni ja asiani kuuluvat minulle ja vain minulle. Ei jollekin jenkkikorporaatioille ja ventovieraiden ihmisten pällisteltäväksi. Töiden puitteissa vedän rajan tuotteiden markkinointiin, mutta minä ihmisenä en ole enää kaupan.

Vierailija
14/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Miten tuollainen voi edes olla laillista? Lopetin sosiaalisen median käytön kokonaan pari vuotta sitten enkä todellakaan aio enää ikinä sitä käyttää. Minä olen yksityishenkilö, elämäni ja asiani kuuluvat minulle ja vain minulle. Ei jollekin jenkkikorporaatioille ja ventovieraiden ihmisten pällisteltäväksi. Töiden puitteissa vedän rajan tuotteiden markkinointiin, mutta minä ihmisenä en ole enää kaupan.

Eihän se ooo laillist ellei työ sopimukses lue.

Vierailija
15/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee paljon kirjoitusvirheitä. Äkkiä sua kielletään osallistumasta.

Kirjoita erikseen huippu porukka.

Muuten jees, mutta voi alkaa potkutkin tuosta tiestä.

Paremmin menee positiivisesti syrjään jos näyttää "Todella upeeta"- sarjan Joanna Lumleyltä profiili kuvissaan, Suomessa on vielä yksilön vapaus hei.

16/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko olla somessa, ei edes työnantaja voi pakottaa.

Vierailija
17/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet?

Laillista ei varmasti ole, korvaus pitäisi vähintään saada. Tulisi perustua vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
18/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet?

Laillista ei varmasti ole, korvaus pitäisi vähintään saada. Tulisi perustua vapaaehtoisuuteen.

Julkisella sektorilla. Pitäisi mainostaa työnantajaa ja tarjoamiamme palveluja ns. hyvässä hengessä. Mikään absoluuttinen pakko ei tietenkään ole, mutta palkassa ja työstä suoriutumisessa se toki näkyy, jos tällaisesta täysin kieltäytyy. 

Vierailija
19/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa tuollaiseen. Ota yhteys työsuojeluun.

Vierailija
20/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet?

Julkisella sektorilla. Pitäisi mainostaa työnantajaa ja tarjoamiamme palveluja ns. hyvässä hengessä. Mikään absoluuttinen pakko ei tietenkään ole, mutta palkassa ja työstä suoriutumisessa se toki näkyy, jos tällaisesta täysin kieltäytyy. 

Siis omalla yksityiselämän sometilillä pitäisi ILMAISEKSI mainostaa työnantajaa? Joo, ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan