Alavtasakipukohtaukset jotka tulee ja menee???!
Kävin jo lääkärilläkin ,multa otettiin kaikki kokeet mutta ei löytynyt mitään. Kun kipu tulee se tuntuu alavatsalla, kyljissä ja alaselässä säteilee myös ylös. Tuntuu inhottavalta ja särkee!!! Mulle tehtiin myös gynekologin tutkimus, sormella, lääkäri ei ainakaan tuntenut mitään epäilyttävää? Olen 29v nainen. Nämä kivut ei oo tulleet kuukautisten aikaan, vaan ihan miten sattuu
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Onko ultrattu gynellä? Jos ei niin lääkäriaikaa varaamaan huomenna. Jos ultra/papa jne. normaali niin siitä eteenpäin toiselle spesialistille (esim. sis.tautien erikoislääkäri). Kyllä kivulle pitää syy löytyä. Ei kannata jäädä odottelemaan, muutama satanen on pieni hinta kivuttomuudesta ja mielenrauhasta.
mulla on otettu ainakin papa aikaisemmin tänä vuonna oli ok. Käskettiin tulla uudestaan vain jos kivut voimistuuu tai kuume nouse.e
Vierailija kirjoitti:
Onko ultrattu gynellä? Jos ei niin lääkäriaikaa varaamaan huomenna. Jos ultra/papa jne. normaali niin siitä eteenpäin toiselle spesialistille (esim. sis.tautien erikoislääkäri). Kyllä kivulle pitää syy löytyä. Ei kannata jäädä odottelemaan, muutama satanen on pieni hinta kivuttomuudesta ja mielenrauhasta.
Olen opiskelija niin en pääse kuin kunnallisen kautta lääkäreille. En voi mennä tuosta noiin vain spealistille...
Kun on kaikki tehty, niin on varmaan myös ultrattu sisäkautta? Endometrioosista myös otettu koepalat? Jos ei ole mitään kerta löytynyt näistäkään, niin seurailisin ap tilannetta ja koittaisin olla turhia stressaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kaikki tehty, niin on varmaan myös ultrattu sisäkautta? Endometrioosista myös otettu koepalat? Jos ei ole mitään kerta löytynyt näistäkään, niin seurailisin ap tilannetta ja koittaisin olla turhia stressaamatta.[/quote
Ei nyt ultrattu mutta ei tästä kovin pitkä aika oo kun kävin ultrassa gynellä
Onko kivut alkaneet äkisti vai pikku hiljaa ilmaantuneet?
Vierailija kirjoitti:
Äkisti
Vierailija kirjoitti:
On tästä kai jotain 2 viikkoa. Ja sitten välissä on ollut päiviä ettei näitä kohtauksia tuu ollenkaan? Joten aika kummallista. Olo on siis ollut hyvä näiden kipukohtausten välillä. ja sitten se kipu yhtäkkiä, alkaa pikkuhiljaa, voimistuu, kestää jotain 10-20 min ja menee ohi....
divertikuliitti? Sitä mulle ehdoteltiin silloin ku kesällä vastaavista vaivoista lääkärillä kävin. Aloin nyt itsekin miettii että pitäisikö se kuitenkin se ultra vaatia.. kun ei oikein voi muuta kuin luottaa lääkäriin joka sanoo ettei ole syytä ultrata. Mulla oli tosiaan nämä kivut ( krampit + jatkuvampi jomotus kohdistuen vasemmalle puolella alavatsaa) jo pari kuukautta kokonaan pois kunnes taas kolmisen viikkoa sitten alkoivat. En jaksa uskoa että kivut katoaisivat kuukausiksi jos olisi jotain pahanlaatuista..?
Hei ap, luulen ,että Synlabiin pääset sen gynekologin lähetteellä tai ilmankin sinne pääsee. Magnaattikuvat tai mikä nyt näyttää parhaiten . Siis täydlliset kuvat siitä alueesta missä kivut tuntuu. Mene jo ennen joulua ,jos mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on kaikki tehty, niin on varmaan myös ultrattu sisäkautta? Endometrioosista myös otettu koepalat? Jos ei ole mitään kerta löytynyt näistäkään, niin seurailisin ap tilannetta ja koittaisin olla turhia stressaamatta.[/quote
Ei nyt ultrattu mutta ei tästä kovin pitkä aika oo kun kävin ultrassa gynellä
Tää on provo. Ei gyne tee ultrauksia, jos ei ole mitään syytä. Aiemmin ap ei myöskään muistanut, oliko se lääkärin tekemä tutkimus sormella vai sittenkin jollain laitteella...
Tulehdusarvot ja kaikki verikokeet OK.