Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alavtasakipukohtaukset jotka tulee ja menee???!

Vierailija
19.12.2022 |

Kävin jo lääkärilläkin ,multa otettiin kaikki kokeet mutta ei löytynyt mitään. Kun kipu tulee se tuntuu alavatsalla, kyljissä ja alaselässä säteilee myös ylös. Tuntuu inhottavalta ja särkee!!! Mulle tehtiin myös gynekologin tutkimus, sormella, lääkäri ei ainakaan tuntenut mitään epäilyttävää? Olen 29v nainen. Nämä kivut ei oo tulleet kuukautisten aikaan, vaan ihan miten sattuu

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysta esim munasarjoissa.

Eikö nekin oireile vain menkkojen aikaan?

Kvg

Vierailija
22/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä todennäköisesti, oireilee juuri tuollein eikä näy missään noissa perustutkimuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisiin mennyt virtsaputken tulehdus tuntuu selänkin puolella, mutta varmaan katsottiin ja silloin sinulla olisi kunnolla kuumetta. Sitten tuli mieleen suolistoon liittyvät ongelmat, kun nehän ovat yleistyneet, mutta eivät ne särkyä aiheuta...? Sitten tuli mieleen jumissa olevat lihakset jossakin kohtaa kehoa, mutta sen olisit ajatellut itsekin. Luulisi, että lääkäri olisi osannut selvittää, jos oli hyvä lääkäri. Toivottavasti joku osaa auttaa.

Vierailija
24/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munuaisiin mennyt virtsaputken tulehdus tuntuu selänkin puolella, mutta varmaan katsottiin ja silloin sinulla olisi kunnolla kuumetta. Sitten tuli mieleen suolistoon liittyvät ongelmat, kun nehän ovat yleistyneet, mutta eivät ne särkyä aiheuta...? Sitten tuli mieleen jumissa olevat lihakset jossakin kohtaa kehoa, mutta sen olisit ajatellut itsekin. Luulisi, että lääkäri olisi osannut selvittää, jos oli hyvä lääkäri. Toivottavasti joku osaa auttaa.

Multa otettiin ainakin myös pissakoe. Aika paljon testejä otettiin muttei mitään löytny.. Kuumetta ei oo ollut ollenkaan. Umpisuoli on poistettu aikaisemmin joten ei ainakaan se

Vierailija
25/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katon nyt jatkuuko nää ja jos tietty voimistuu ja kuumetta niin uudestaan lääkärille. Toivottavasti menisivät ohi

Vierailija
26/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheutti munuaiskivi (kivet?) satunnaisesti kipuja, piti murskata ja sitten kaikki ok. Lääkäri muistutti, että ruokavalio!

Vierailija
27/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisella todettiin munasarjasyöpä, joka aiheutti kipuilua juuri tuolla tavalla milloin sattui. Meni liian kauan aikaa, kun lääkärit vain seurasivat tilannetta. Kun vihdoin pääsi kuvauksiin ja syypää löytyi, niin ei ollut enää parantavaa hoitoa.

Vierailija
28/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulaisella todettiin munasarjasyöpä, joka aiheutti kipuilua juuri tuolla tavalla milloin sattui. Meni liian kauan aikaa, kun lääkärit vain seurasivat tilannetta. Kun vihdoin pääsi kuvauksiin ja syypää löytyi, niin ei ollut enää parantavaa hoitoa.

Okei no olen kuitenkin nuori joten melko harvinaista että olisi

Vierailija
29/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan ap: useimmilla nai on epämääräisiä vatsakipuja.

Etenkin kohdun, munasarjojen, ja joskus emättimimenkin kohdalla.

Noille samoille seuduille osuu ihmisen anatomiassa, myös osa naisen suolistosta: kuten esim.palsunsuolen loppupää ja peräsuoli.

Esim. kuukautisten aikana ja niitä ennen, voi vaikkapa kohdun supistelut ym. vastaavat aiheuttaa mitä erilaisempia tuntemuksia ja kipuja. Puhumattattakaam endometrioosista.

Jokainen nainen ja ihminen ja yksilö, joilla on erilainen kipukynnys, sekä oman kehon ja vaivojen tuntemus.

Mitä enemmän naisella on elämänkokemusta itsestään ja vaivoistaan, sitä rauhallisemmin ja asiaellisemmin hän pystyy suhtautumaan, omassa kehossa oleviin uusiin tuntemuksiin.

Näin on erityisesti synnyttänäiden naisten keskuudessa.

Jokaisen alavatsan nipistyksen, sekä ohimenevän kipujen takia ei kannata kuormittaa julkista terveydenhuoltoa.

Esimerkikiksi syöpä, kehittyy ja kasvaa ihmisessä, jopa vuosikymmeniä, eikä aivan juuri alullaan olevaa syöpää löydetä edes testeissä, ultrassa, verinäytteissä, jne,

Syöpäsairauksien suurin ongelma onkin lähes aina se, että syöpä löydetään ihmisestä liian myöhään.

Eikä kukaan voi tällöin tietää, miten pitkälle syöpä on jo ihmisessä leyvinnyt.

Koska ne pienen pienet syövän etäispesäkkeet, eivä näy missään kuvissa, kuin vasta aikojen päästä.

Noin yleisesti ottaen voidaan kuitenkin todeta, että nuorilla, alle,kolmikymmppisillä naisilla harvemmin löydetään syöpää gynepuolella.

Elleivät syöpägeenit ole erittäin voimakkaita ja hallitsevia naisella.

Siis perinnöllinen alttius sairastatua rinta-kohtu- munasarja ja vastaaviin, vain naisilla esiintyviin syöpä kasvaimiin

Vierailija
30/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänkin oli vähän päälle kolmekymmentä, kun tuo löytyi. Eli vielä reilun vuoden.

Vierailija
31/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan suolistoperäinen. Jos ulostemassaa jumittaa jossain. Toisilla naisilla myös hiivatulehdus tai muu emätintulehdus oireilee ajoittaisia kipuina.

Endometrioosi lienee vahvin veikkaus kuitenkin.

Vierailija
32/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt gynelllä n. 5 kk sitten

Vierailija
33/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä munasarjojen kasvaimet pitäisi ihan perus gynetutkimuksessa tuntua palpoiden. Nestekystat sen sijaan välttämättä ei.

Vierailija
34/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan suolistoperäinen. Jos ulostemassaa jumittaa jossain. Toisilla naisilla myös hiivatulehdus tai muu emätintulehdus oireilee ajoittaisia kipuina.

Eikö endometrioosi kivut tule ennen menkkoja tai menkkojen aikaan? Anteeksi epätietoisuus

Vierailija
35/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan ap: useimmilla nai on epämääräisiä vatsakipuja.

Etenkin kohdun, munasarjojen, ja joskus emättimimenkin kohdalla.

Noille samoille seuduille osuu ihmisen anatomiassa, myös osa naisen suolistosta: kuten esim.palsunsuolen loppupää ja peräsuoli.

Esim. kuukautisten aikana ja niitä ennen, voi vaikkapa kohdun supistelut ym. vastaavat aiheuttaa mitä erilaisempia tuntemuksia ja kipuja. Puhumattattakaam endometrioosista.

Jokainen nainen ja ihminen ja yksilö, joilla on erilainen kipukynnys, sekä oman kehon ja vaivojen tuntemus.

Mitä enemmän naisella on elämänkokemusta itsestään ja vaivoistaan, sitä rauhallisemmin ja asiaellisemmin hän pystyy suhtautumaan, omassa kehossa oleviin uusiin tuntemuksiin.

Näin on erityisesti synnyttänäiden naisten keskuudessa.

Jokaisen alavatsan nipistyksen, sekä ohimenevän kipujen takia ei kannata kuormittaa julkista terveydenhuoltoa.

Esimerkikiksi syöpä, kehittyy ja kasvaa ihmisessä, jopa vuosikymmeniä, eikä aivan juuri alullaan olevaa syöpää löydetä edes testeissä, ultrassa, verinäytteissä, jne,

Syöpäsairauksien suurin ongelma onkin lähes aina se, että syöpä löydetään ihmisestä liian myöhään.

Eikä kukaan voi tällöin tietää, miten pitkälle syöpä on jo ihmisessä leyvinnyt.

Koska ne pienen pienet syövän etäispesäkkeet, eivä näy missään kuvissa, kuin vasta aikojen päästä.

Noin yleisesti ottaen voidaan kuitenkin todeta, että nuorilla, alle,kolmikymmppisillä naisilla harvemmin löydetään syöpää gynepuolella.

Elleivät syöpägeenit ole erittäin voimakkaita ja hallitsevia naisella.

Siis perinnöllinen alttius sairastatua rinta-kohtu- munasarja ja vastaaviin, vain naisilla esiintyviin syöpä kasvaimiin

No mä olen sellainen etten vähästä lähde päivystykseen. Mulla on aikaisemmin puhjennut umppari ja ne kivut oli sietämöttämät mutta sinnittelin kotona ja äiti käski lähteä päivystykseen, se oli jo puhjennut. t. ap

Vierailija
36/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt gynelllä n. 5 kk sitten

Perusgynetutkimuksissa ei löydy kaikkea. Itselläni oli myooma ja kyllä siitä ihan koepalat otettiin ja verikokeilla katsottiin, onko syöpään viittaavaa (80% tapauksissa näkyisi tässä kokeissa, jos olisi pahanlaatuista). Tottakai myös ultrattiin. Lopulta halusivat vielä ottaa magneettikuvat, jotta varmistuu onko hyvänlaatuinen vai ei. Eli jokin gynekologin käynti yksinään ei kerro paljoa.

N29

Vierailija
37/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö endometrioosi kivut tule ennen menkkoja tai menkkojen aikaan? Anteeksi epätietoisuus

Voi oireilla kierron missä vaiheessa tahansa.

Vierailija
38/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljissä säteilevä kipu kuulostaa erikoiselta...

Vierailija
39/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ultrattu gynellä? Jos ei niin lääkäriaikaa varaamaan huomenna. Jos ultra/papa jne. normaali niin siitä eteenpäin toiselle spesialistille (esim. sis.tautien erikoislääkäri). Kyllä kivulle pitää syy löytyä. Ei kannata jäädä odottelemaan, muutama satanen on pieni hinta kivuttomuudesta ja mielenrauhasta.

Vierailija
40/51 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö gynellä, naistentautien erikoislääkärillä vai yleislääkärillä, tehtiinkö ultra tai laitettiinko lähete ultraan?

Lääkärillä kävin ja otettiin verikokeet, sydän tutkittu, ja lääkäri tunnusteli vatsan ja kyseli kysymyksiä. mulla ei kuumetta tai mitään outoa vuotoa, kakka ja pissa tulee. Siksi outoa ja ei oikein otettu ehkä tosissaan kun nää kohtaukset tulee ja menee,,, Sanotitin että voi olla jotain kohdun supisteluja muka, mutta eihän mulla ole nyt enää edes menkat. Ja muutenkaan menkkakipu ei ole ollut tälläistä että koko kehoa puristaa ja ei saa henkeä tuntuu kuin sisällä joku repeäisi!

Puristava vyömäinen kipu voisi viitata haimatulehdukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi