Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mielestänne Teams palaverin aikana kutoa vaikka sukkia?

Vierailija
19.12.2022 |

Pystyn keskittymään aiheeseen ja samalla kutomaan, mutta onkohan tuo kuitenkaan sallittua. Välillä pidetään kameroita päällä, joten haittaakohan se muita jos puikot vilahtelee välillä kamerassa?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vaikka masturboida

Vierailija
22/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kudon, jos kamera ei ole päällä. Meillä ei tarvitse olla tavallisten tiimipalavereiden aikaina. Jos on asia, mikä vaatii kunnolla keskittymistä ja ruudulta lukua tai muistiinpanojen tekoa, silloin en kudo vaan keskityn tärkeään, mahdollisesti uuteen asiaan.

Missä ei tarvitse pitää kameroita päällä?! Meillä isossa pörssiyrityksessä on oletuksena että kaikilla aina kamerat päällä paitsi jos joku useamman sadan osallistujan Teams

Mielestäni koko ajan pitää olla valmis kommentoimaan joko suullisesti/chatissa eli kutoja haluaa olla kuuntelija, ei osallistuja? Neulominen ei kuulu businesspalavereihin, ehkä joku HR-info uudesta matkalaskujärjestelmästä olisi toinen juttu

Ei monessakaan firmassa tarvitse pitää kameroita päällä. Istun päivittäin useissa teams-palavereissa ja olen koronan ja etätöiden alkamisen jälkeen pitänyt kerran kameraa päällä. Kyseessä oli työhaastattelu eikä silloinkaan olisi ollut pakko.

Ei meilläkään ole varsinaisesti käsketty pitämään kameraa päällä, mutta koen asialliseksi tehdä palkkani eteen sen verran että näytän olevani kutakuinkin työkuntoinen ja pukeutunut. Sama periaate näyttää olevan muillakin, eli kaikilla on kamera päällä. Paitsi niillä joiden yhteydessä on ongelmia ja osallistuvat puhelimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista käyttää bambu-puikkoja.

Vierailija
24/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kudon, jos kamera ei ole päällä. Meillä ei tarvitse olla tavallisten tiimipalavereiden aikaina. Jos on asia, mikä vaatii kunnolla keskittymistä ja ruudulta lukua tai muistiinpanojen tekoa, silloin en kudo vaan keskityn tärkeään, mahdollisesti uuteen asiaan.

Missä ei tarvitse pitää kameroita päällä?! Meillä isossa pörssiyrityksessä on oletuksena että kaikilla aina kamerat päällä paitsi jos joku useamman sadan osallistujan Teams

Mielestäni koko ajan pitää olla valmis kommentoimaan joko suullisesti/chatissa eli kutoja haluaa olla kuuntelija, ei osallistuja? Neulominen ei kuulu businesspalavereihin, ehkä joku HR-info uudesta matkalaskujärjestelmästä olisi toinen juttu

Jos puikkojen heiluttelu on kovin äänekästä ymmärrän että se voi aiheuttaa häiriötä. Harvemmin kokeneet neuloja kovin äänekkäästi sitä työtä tekee. Ei se sen paremmin estä kuuntelua kuin kommentoitiakaan.

Vierailija
25/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei monessakaan firmassa tarvitse pitää kameroita päällä. Istun päivittäin useissa teams-palavereissa ja olen koronan ja etätöiden alkamisen jälkeen pitänyt kerran kameraa päällä. Kyseessä oli työhaastattelu eikä silloinkaan olisi ollut pakko.

Ei meilläkään ole varsinaisesti käsketty pitämään kameraa päällä, mutta koen asialliseksi tehdä palkkani eteen sen verran että näytän olevani kutakuinkin työkuntoinen ja pukeutunut. Sama periaate näyttää olevan muillakin, eli kaikilla on kamera päällä. Paitsi niillä joiden yhteydessä on ongelmia ja osallistuvat puhelimella.

Olet useinkin nähnyt neuloja alasti tai vähintään epäasiallisesti pukeutuneena?

Vierailija
26/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen parhaimmillani palaverissa, jossa teen jotain kuuntelua ja kommentointia häiritsemätöntä fyysistä taustalla (esim. kävelen ympyrää). Etenkin esihenkilöiden TULEE oivaltaa tämä, itse johdan isoa tiimiä. Se kaveri, joka työntelee lumia ns "ei vaadi aivotoimintaa hommissa" vs se jolla kamera päällä ja kirjoittaa meilejä.

Vierailija
27/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on löysiä palavereja jos voi puuhailla kaikkea muuta samaan aikaan. Tai sitten paikalle on kutsuttu turhia henkilöitä joilla ei ole mitään sanottavaa tai annettavaa. Info tyyppiset kokoukset on eri asia ja silloin osallistujilla voi hyvin olla oheistoimintaa

Vierailija
28/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö tuo ketään häiritse. Olen ollut palavereissa, joissa joku (aktiivisista) osallistujista on virkannut jättisuurta torkkupeittoa. Itse kudon yleensä sukkia - kudon niitä myös ihan paikan päällä tapahtuvissa kokouksissa ja koulutuksissa sekä seminaareissa, joissa en ole itse esittäjänä tai muistiinpanojen tekijänä. Tätä tein siis jo 15v ENNEN koronaa ja etäkokouksia ja webinaareja.

Tylsistyn helposti, ja sukkien kutominen tai jokin muu helppo (silmät kiinni) onnistuva käsityö pitää minut skarppina. On esihenkilöt siitä huomauttaneet, olen laittanut kutimen pois ja seuraavalla kokouskerralla ovat tuoneet lankaa, ettei vaan lopu kesken!

Minulla on tavallaan kolme vaihdetta: joko keskityn täysillä kokoukseen, osallistun aktiivisesti ja kudon sukkaa Toinen vaihtoehto on, että en kudo vaan tylsistyn ja nukahdan. Kolmas vaihtoehto on, että pidän itseni skarppina "häiriköimällä" eli olemalla koko ajan äänessä, kysellen, kommentoiden jne. Se on itsestänikin ärsyttävää, saati sitten muiden mielestä.

Suht' hyvin toimivana sijaistoimintona on piirtely, mutta se tarkoittaa sitä, että A4 täytyy raapustuksista alle tunnin kokouksessa, koko päivän koulutuksessa (jossa ei ole tarvetta muistiinpanoille) saan aika ison nipun paperi sotkettua. Sitäkin katsotaan kieroon.

Vierailija
29/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen yleensä kiireellisiin sähköposteihin teams palaverien aikana. Kuuntelen tuleeko minulle kysymyksiä ja vastaan niihin jos tulee. Tänäänkin sain vastattua 10 eri konsultin s-posti viesteihin 2 tunnin teams palaverin aikana. On tienkin paljon kokouksia, joissa toimin puheenkohtajana, niin silloin ei ole mahdollista tehdä muita projekteja. Sukkia en osaa kutoa.

Vierailija
30/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osallistu ns. business-palavareihin, vaan vähän toisentyyppisiin, sunnitteluun (esimerkiksi koulutusten, tapahtumien jne suunnittelua), seminaareihin, joissa olen yksi monista puhujista, koulutustilaisuuksiin kouluttajana jne. Tänään osallistuin neljään etäpalaveriin. Eka, kaksituntinen, oli sellainen, että kudoin sukkaa - osallistuin myös chat-keskusteluun aktiivisesti ja pidin pari puheenvuoroa ja vastasin pariin kysymykseen. Kolme muuta olivat sellaisia, että itse olin esittämässä, eikä silloin tietenkään ole sukankudin kädessä - powerpoint-slideja on hankalampi siirrellä ilman käsiä.

Siinä aamun ensimmäisessä etäkokouksessa osallistujista tiedän ainakin yhden, joka kirjoitti koko sen ajan raporttia omasta projektistaan. Toinen oli nettiostoksilla (kysyi minulta apua tuotteiden valitsemiseen) ja kolmas näytti siivoavan keittiön kaappeja (huomautimme, että kameran saa ottaa pois päältä). Kokouksen puheenjohtaja ei tehnyt sijaistoimintoja, mutta hän puhuu niin reippaasti käsillään, että huitaisi näyttönsä melkein lattialle, ja kamera samalla sitten teki kuperkeikkaa. Pari tyyppiä olivat "paikalla" mutteivät läsnä, todennäköisesti kävivät välillä tupakalla ja vessassa. Sitten oli ne pari lahtelaista, jotka katsoivat toimistolla läppäriltä eilistä mm-peliä (ja se näkyi siinä web-kamerassa...)

Että mikähän oli se häiritsevin, minun sukankutomiseni varmaankin?

Kokouksen lopputulos oli, että tehty projekti oli onnistunut, muutama kehityskohde on vielä jäljellä ja tästä saimme oivan pohjan rakentaa pidempiaikainen projekti. Kaikki tyytyväisiä, ja ainakin yksi keittiö oli siisti kokouksen jälkeen. Ja pari koiraa lenkitetty, olen aika varma.

Vierailija
31/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö tuo ketään häiritse. Olen ollut palavereissa, joissa joku (aktiivisista) osallistujista on virkannut jättisuurta torkkupeittoa. Itse kudon yleensä sukkia - kudon niitä myös ihan paikan päällä tapahtuvissa kokouksissa ja koulutuksissa sekä seminaareissa, joissa en ole itse esittäjänä tai muistiinpanojen tekijänä. Tätä tein siis jo 15v ENNEN koronaa ja etäkokouksia ja webinaareja.

Tylsistyn helposti, ja sukkien kutominen tai jokin muu helppo (silmät kiinni) onnistuva käsityö pitää minut skarppina. On esihenkilöt siitä huomauttaneet, olen laittanut kutimen pois ja seuraavalla kokouskerralla ovat tuoneet lankaa, ettei vaan lopu kesken!

Minulla on tavallaan kolme vaihdetta: joko keskityn täysillä kokoukseen, osallistun aktiivisesti ja kudon sukkaa Toinen vaihtoehto on, että en kudo vaan tylsistyn ja nukahdan. Kolmas vaihtoehto on, että pidän itseni skarppina "häiriköimällä" eli olemalla koko ajan äänessä, kysellen, kommentoiden jne. Se on itsestänikin ärsyttävää, saati sitten muiden mielestä.

Suht' hyvin toimivana sijaistoimintona on piirtely, mutta se tarkoittaa sitä, että A4 täytyy raapustuksista alle tunnin kokouksessa, koko päivän koulutuksessa (jossa ei ole tarvetta muistiinpanoille) saan aika ison nipun paperi sotkettua. Sitäkin katsotaan kieroon.

Et voi sanoa muiden puolesta ettei ketään häiritse. Ihmisillä on yleensä erittäin korkea kynnys mainita asioista, ja ihan varmasti osaa on oheistoimintasi häirinnyt.

Itseäni moinen itsekkyys häiritsisi raivon partaalle, koska huomioni kiinnittyisi koko ajan heiluviin puikkoihin, ja jos niistä vielä lähtisi ääntä, olisin täysin toimintakyvytön koska kaikki keskittymiseni menisi siihen etten hyökkää kurkkuusi kiinni.

Enkä varmasti ole ainoa joka kärsii aistiyliherkkyydestä, koska kyseessä on suht yleinen ominaisuus ja toistuvat äänet ovat hyvin monelle erittäin triggeröiviä. Eikä sille voi itse mitään, kyseessä on synnynnäinen ominaisuus.

Ole siis hyvä ja keksi jokin muu, toisia häiritsemäton (ts äänetön ja liikkeetön) keino hallita omaa toimintaasi. On todella itsekästä häiriköida koko huonetta, ja vedota siihen ettei kukaan ole vaan ilennyt valittaa.

Vierailija
32/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palaverin luonteesta.

Vierailija
33/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi sanoa muiden puolesta ettei ketään häiritse. Ihmisillä on yleensä erittäin korkea kynnys mainita asioista, ja ihan varmasti osaa on oheistoimintasi häirinnyt.

Itseäni moinen itsekkyys häiritsisi raivon partaalle, koska huomioni kiinnittyisi koko ajan heiluviin puikkoihin, ja jos niistä vielä lähtisi ääntä, olisin täysin toimintakyvytön koska kaikki keskittymiseni menisi siihen etten hyökkää kurkkuusi kiinni.

Enkä varmasti ole ainoa joka kärsii aistiyliherkkyydestä, koska kyseessä on suht yleinen ominaisuus ja toistuvat äänet ovat hyvin monelle erittäin triggeröiviä. Eikä sille voi itse mitään, kyseessä on synnynnäinen ominaisuus.

Ole siis hyvä ja keksi jokin muu, toisia häiritsemäton (ts äänetön ja liikkeetön) keino hallita omaa toimintaasi. On todella itsekästä häiriköida koko huonetta, ja vedota siihen ettei kukaan ole vaan ilennyt valittaa.

Sinä et kuitenkaan ole meillä töissä, joten et voi päättää meidän organisaatiomme puolesta :-)

Normikokouksissamme on noin 10% sukankutojia (osalla työn alla villapaita, tumput, pipo, vauvannuttu, kaulaliina tms) ja tämä 10% sattuu olemaan siitä aktiivisimmasta osallistujajoukosta. Itse työmme (kokouksia on vain rajattu määrä, emme istu 8h/päivä 5 päivää/viikko kokouksissa) on erittäin intesiivistä ja siellä on ERITTÄIN PALJON AISTIÄRSYKKEITÄ, on erilaisia ihmisiä, jotka haisevat pahalle, ovat kovaäänisiä, näyttävät rumalle, haisevat voimakkaasti hajusteille, liikehtivät hermostuneesti, päästelevät epämääräisiä ääniä (onneksi kukaan harvoin piereskelee), kaivelevat nenäänsä, korviaan, raapivat kaulaansa tms mitä nyt ihan tavalliset ihmiset tekevät. Minun työni ei sovi aistiyliherkälle, päinvastoin, mielummin sellaiselle, joka kestää ylenpalttista ärsykettä pitkäaikaisesti.

Ja jos MINUN kutomiseni häiritsee kokouksessa, niin JO SE on osoitus siitä, että olet väärässä paikassa. Sinä et kuulu tänne, minä kuulun.

Vierailija
34/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi asiakaspalaverissa asiakas neuloi, joko sukkaa tai lapasta. Ei häirinnyt, vaan ilahdutti oikeestaan. Ite saatan esim. tiimipalaverissa kirjoa, koska siellä vaan kuunnellaan ja kirjominen auttaa mua keskittymään. Eikä näy kamerassa. Meillä jotkut kävelee palavereissa ja se kamera heiluu, se on ärsyttävää. Kai ne antaa itsestään tehokasta kuvaa tai jotain (pörssiyhtiö, niin osa porukasta koettaa olla niin dynaamista että...)

Vierailija
35/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä anna kovin kiinnostuneåutta ja ammattimaista kuvaa osallistujasta.

Vierailija
36/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni sukkia ei saa. Mutta lapasia saa.

Vierailija
37/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa ulkoilla, lenkkeillä ja vaikka lapioida lunta, mutta ei saa lajitella valokuvia, neuloa tai silittää. Mikä on tavallaan hauskaa eli saan lähteä päiväksi bongaamaan lintuja työaikana, kunhan olen kuulokkeet korvalla, mutta en saa ommella barbielle vaatteita.

Vierailija
38/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa ulkoilla, lenkkeillä ja vaikka lapioida lunta, mutta ei saa lajitella valokuvia, neuloa tai silittää. Mikä on tavallaan hauskaa eli saan lähteä päiväksi bongaamaan lintuja työaikana, kunhan olen kuulokkeet korvalla, mutta en saa ommella barbielle vaatteita.

Mistä työnantaja tietää lajitteletko valokuvia vai bongaatko lintuja?

Vierailija
39/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella on niin paljon näitä ihan turhia teams palavereja joten aivan varmasti saa. Siis uskomattoman epätehokasta työskentelyä mutta mikäs siinä jos sellaisesta maksetaan. Itsekin kunnalla siis töissä. Seuraan välillä vierestä yrittäjäpuolisoni palavereja. Niissä ei paljoa kudota, vähän eri meininki.

Vierailija
40/84 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teams-palaverissa saa kutoa ainoastaan lemmen paulaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme