Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mielestänne Teams palaverin aikana kutoa vaikka sukkia?

Vierailija
19.12.2022 |

Pystyn keskittymään aiheeseen ja samalla kutomaan, mutta onkohan tuo kuitenkaan sallittua. Välillä pidetään kameroita päällä, joten haittaakohan se muita jos puikot vilahtelee välillä kamerassa?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö tuo ketään häiritse. Olen ollut palavereissa, joissa joku (aktiivisista) osallistujista on virkannut jättisuurta torkkupeittoa. Itse kudon yleensä sukkia - kudon niitä myös ihan paikan päällä tapahtuvissa kokouksissa ja koulutuksissa sekä seminaareissa, joissa en ole itse esittäjänä tai muistiinpanojen tekijänä. Tätä tein siis jo 15v ENNEN koronaa ja etäkokouksia ja webinaareja.

Tylsistyn helposti, ja sukkien kutominen tai jokin muu helppo (silmät kiinni) onnistuva käsityö pitää minut skarppina. On esihenkilöt siitä huomauttaneet, olen laittanut kutimen pois ja seuraavalla kokouskerralla ovat tuoneet lankaa, ettei vaan lopu kesken!

Minulla on tavallaan kolme vaihdetta: joko keskityn täysillä kokoukseen, osallistun aktiivisesti ja kudon sukkaa Toinen vaihtoehto on, että en kudo vaan tylsistyn ja nukahdan. Kolmas vaihtoehto on, että pidän itseni skarppina "häiriköimällä" eli olemalla koko ajan äänessä, kysellen, kommentoiden jne. Se on itsestänikin ärsyttävää, saati sitten muiden mielestä.

Suht' hyvin toimivana sijaistoimintona on piirtely, mutta se tarkoittaa sitä, että A4 täytyy raapustuksista alle tunnin kokouksessa, koko päivän koulutuksessa (jossa ei ole tarvetta muistiinpanoille) saan aika ison nipun paperi sotkettua. Sitäkin katsotaan kieroon.

Et voi sanoa muiden puolesta ettei ketään häiritse. Ihmisillä on yleensä erittäin korkea kynnys mainita asioista, ja ihan varmasti osaa on oheistoimintasi häirinnyt.

Itseäni moinen itsekkyys häiritsisi raivon partaalle, koska huomioni kiinnittyisi koko ajan heiluviin puikkoihin, ja jos niistä vielä lähtisi ääntä, olisin täysin toimintakyvytön koska kaikki keskittymiseni menisi siihen etten hyökkää kurkkuusi kiinni.

Enkä varmasti ole ainoa joka kärsii aistiyliherkkyydestä, koska kyseessä on suht yleinen ominaisuus ja toistuvat äänet ovat hyvin monelle erittäin triggeröiviä. Eikä sille voi itse mitään, kyseessä on synnynnäinen ominaisuus.

Ole siis hyvä ja keksi jokin muu, toisia häiritsemäton (ts äänetön ja liikkeetön) keino hallita omaa toimintaasi. On todella itsekästä häiriköida koko huonetta, ja vedota siihen ettei kukaan ole vaan ilennyt valittaa.

Tiesitkö että monilla ihmisillä on taas puolestaan niin, ettei pysty keskittymään jos ei tee käsillään jotain samalla. Alkaa ajatus harhailla ja herpaantuu aiheesta, väsähtää tai jotain. Se on synnynnäinen ominaisuus. Jotkut ovat keksineet siihen apukeinoja kuten paperiin piirtely tai se neulominen, ja he todellakin ovat tehokkaampia jos saavat niitä tehdä. On todella itsekästä kieltää muilta heidän keskittymistä helpottavat asiat oman herkkyyden takia. Ennemmin kannattaisi pyytää että kamerat suljetaan - luulisi että keskittymistä haittaa myös ne heiluvat naamat siinä edessä (harva pystyy täysin suolapatsaana istumaan) jos neulepuikkojen liike haittaa. Ja mikit auki vaan kun puhutaan, niin ei kuulu kilinää. Lapsellista ja itsekästä vaatia kaikkia muita toimimaan juuri sinun herkkyytesi vaatimalla tavalla.

Vierailija
82/84 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu palaverin luonteesta.

Kolmella sanalla olennainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä saa. Just eilen kerroin palaverin jälkeennettei ollut turha palaveri kun ehdin tehdä yhden villasukan valmiiksi. Näytin vielä sukan kameralle ja ylä-peukkuja tuli.

Vierailija
84/84 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla vaikka paskalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi