Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Vierailija kirjoitti:
uskomaton tapaus! on nuo helsinkiläiset lapamatoja!
Helsinkiläiset? R-juna tulee Riihimäeltä, ja nainen jäi pois Vantaan Tikkurilassa. Eipä silti helsinkiläiset taitavat käyttäytyä samalla lailla. Jotain pahasti pielessä.
19 vuotiaana näin kaupungilla Helsingissä vietetyn baari-illan päätteeksi yhden kuikelon joka ahdisteli silloisessa Pikku-Parlamentin puistossa naista. Minulle tuli tunne, että tilanne päättyy raiskaukseen jos en puutu.
Humalaisen pelottomalla ja lyömättömällä logiikalla täysiä kimppuun vaikka kaveri on minua isompi. Kauhea huuto, mitä v... teet ja kova potku kylkeen ja isku naamaan. Nainen pääsi pakoon ja raiskaaja jäi kiroilemaan ja keräämään rojujaan maahan ja itse häivyin myös nopeasti paikalta.
Rikokseni on käsittääkseni jo vanhentunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.
Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen
Pulassa olevia autetaan.
Ei voi mennä apuun koska saa itse syytteen siltä ahditelijalta. Näin on asiat suomessa.
Vierailija kirjoitti:
19 vuotiaana näin kaupungilla Helsingissä vietetyn baari-illan päätteeksi yhden kuikelon joka ahdisteli silloisessa Pikku-Parlamentin puistossa naista. Minulle tuli tunne, että tilanne päättyy raiskaukseen jos en puutu.
Humalaisen pelottomalla ja lyömättömällä logiikalla täysiä kimppuun vaikka kaveri on minua isompi. Kauhea huuto, mitä v... teet ja kova potku kylkeen ja isku naamaan. Nainen pääsi pakoon ja raiskaaja jäi kiroilemaan ja keräämään rojujaan maahan ja itse häivyin myös nopeasti paikalta.
VoimaFantasiat tulilla 💪
Vihreä liike kirjoitti:
Olette omillanne.Kantsii miettiä seuraavissa vaaleissa ketä äänestää
Se on aina mietitty. En ole koskaan äänestänyt vihreitä.
Tuossa tulee helposti käsirysy ahdistelijan kanssa ja sitten saa itse syytteen kun puolustaa itseään. Naisten olis vaan itse hoidettava tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos et puuttumalla joudu itse silmittömän väkivallan uhriksi niin sitten poliisi pyytää kuultavakdi hätävarjelun liioittelusta. Kannattaa nyt oikeasti hyväksyä, että tämän maan rikoslait on laadittu rikollisten eduksi.
Näin heikot miehet puolustelevat pelkuruuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et puuttumalla joudu itse silmittömän väkivallan uhriksi niin sitten poliisi pyytää kuultavakdi hätävarjelun liioittelusta. Kannattaa nyt oikeasti hyväksyä, että tämän maan rikoslait on laadittu rikollisten eduksi.
Näin heikot miehet puolustelevat pelkuruuttaan.
No sulle jää enemmän tilaa olla sankari, nauti.
Vierailija kirjoitti:
Ohikulkija-efekti on psykologinen ilmiö. Ei raiskattavaa henkilöä auteta, vaan ihmiset kävelisivät ohitse, kun eivät omasta mielestään osaa, uskalla tai viitsi auttaa.
Surullista, mutta totta.
Kuten edellä linkatusta iltalehden jutusta ilmenee, niin poliisin suositus on että sivullinen ei puutu väkivallantekoihin. Tilanne vain eskaloituu. Näin siis yleisellä tasolla, raiskaus on toki eri juttu.
Ja jos asiaa pohtii enemmän, niin naisten on luultavasti melko turvallista puuttua tällaisiin häirintätapauksiin kauempaa verbaalisesti. Mieheltä sellaista ei siedetä, vaan tilanne vain pahenee koska häirikkö kokee miehuutensa loukatuksi.
Tuossahan ei kai edes alunperin ollut kyse mistään häirinnästä vaan mies ärsyyntyi kun nainen pyysi häntä väistämään. Ei Suomen liikennevälineissä kannata mitään pyydellä, vaan joko yksinkertaisesti kiertää esteen tai kävelee yli. Esimerkiksi bussissa ikkunapaikalla. Jos takin kiinni vetäminen ja lapasten asettelu ei riitä vihjeeksi siitä että haluaa jäädä pois, niin silloin vaan tungetaan ohi tai kävellään yli.
Siskoani uhattiin Tukholman tuubissa. Kaksi muunmaalaista alkoi heittämään herjaa ja laittoi jalat hänen syliin.Hän otti lehden ja alkoi paukutella jätkää sillä ja huusi apua.Kukaan vaunussa ei reageerannut, mutta pojat häipyivät alta aikayksikön.
Sanoin jo vuosi kausia sitten, että miehenä ei oikein tee mieli auttaa, kiitos näiden nykyisten feministien. Hmm mietitään hieman yhteiskuntaa kun meillä on termejä toksinen mieheys, manspreading, miesselitys jne. Jatkakaa feministit hyvää työtänne, voitte olla varmoja että päivä päivältä auttaminen vähenee. Mediakentälläkin voi miettiä kannattaako halventaa niitä ihmisiä jotka ihan oikeasti auttavat, tai auttoivat. Toivottavasti porukka herää siihen miten ihmisiä tulisi kohdella, ennen kuin ihan kaikki saa kokea tätä. Äänestyskopissa sopii myös miettiä äänestääkö turvallisemman maan puolesta. Jos haluaa vihreitä toimia, niin vihreät ovat ne ainakin torpanneet todella tehokkaasti vastustamalla ydinvoimaa. Miksi auttaisin kun mediasta lähtien minua halvennetaan ja auttamalla saan syytteen tai puukosta? Voiko joku yksinkertaisesti vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohikulkija-efekti on psykologinen ilmiö. Ei raiskattavaa henkilöä auteta, vaan ihmiset kävelisivät ohitse, kun eivät omasta mielestään osaa, uskalla tai viitsi auttaa.
Surullista, mutta totta.
Kuten edellä linkatusta iltalehden jutusta ilmenee, niin poliisin suositus on että sivullinen ei puutu väkivallantekoihin. Tilanne vain eskaloituu. Näin siis yleisellä tasolla, raiskaus on toki eri juttu.
Ja jos asiaa pohtii enemmän, niin naisten on luultavasti melko turvallista puuttua tällaisiin häirintätapauksiin kauempaa verbaalisesti. Mieheltä sellaista ei siedetä, vaan tilanne vain pahenee koska häirikkö kokee miehuutensa loukatuksi.
Tuossahan ei kai edes alunperin ollut kyse mistään häirinnästä vaan mies ärsyyntyi kun nainen pyysi häntä väistämään. Ei Suomen liikennevälineissä kannata mitään pyydellä, vaan joko yksinkertaisesti kiertää esteen tai kävelee yli. Esimerkiksi bussissa ikkunapaikalla. Jos takin kiinni vetäminen ja lapasten asettelu ei riitä vihjeeksi siitä että haluaa jäädä pois, niin silloin vaan tungetaan ohi tai kävellään yli.
On nyt ainoastaan yksinkertaisen huonoa käytöstä lähteä rynnimään ikkunapaikalta sanomatta sanoakaan. Ei hitto.
Kulkiko se ekaa kertaa tuolla junalla aamuruuhkassa kun tuli yllätyksenä että siinä eteisessä on ahdasta ja siinä väkisinkin tulee tuupittua toisia?
Mies47 kirjoitti:
Tuossa tulee helposti käsirysy ahdistelijan kanssa ja sitten saa itse syytteen kun puolustaa itseään. Naisten olis vaan itse hoidettava tilanne.
Toivottavasti saat kadulla sydänkohtauksen, eikä yksikään nainen pysähdy auttamaan. Hoida itse tilanteesi.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin jo vuosi kausia sitten, että miehenä ei oikein tee mieli auttaa, kiitos näiden nykyisten feministien. Hmm mietitään hieman yhteiskuntaa kun meillä on termejä toksinen mieheys, manspreading, miesselitys jne. Jatkakaa feministit hyvää työtänne, voitte olla varmoja että päivä päivältä auttaminen vähenee. Mediakentälläkin voi miettiä kannattaako halventaa niitä ihmisiä jotka ihan oikeasti auttavat, tai auttoivat. Toivottavasti porukka herää siihen miten ihmisiä tulisi kohdella, ennen kuin ihan kaikki saa kokea tätä. Äänestyskopissa sopii myös miettiä äänestääkö turvallisemman maan puolesta. Jos haluaa vihreitä toimia, niin vihreät ovat ne ainakin torpanneet todella tehokkaasti vastustamalla ydinvoimaa. Miksi auttaisin kun mediasta lähtien minua halvennetaan ja auttamalla saan syytteen tai puukosta? Voiko joku yksinkertaisesti vastata?
Voiko itsesääli enää vahvemmin löyhkätä? Lopeta nyt hyvä mies. Teet itsestäsi täydellisen pellen.
M53
Itse kuljen samalla junalla usein. Harvemmin mahdun istumaan ja jään aina eteiseen. Jengi tunkee siihen eteiseen seisomaan monta minuuttia ennen asemaa. Siinä me sitten heilutaan ja tönitään kaikkI toisiamme. Normaali aamu. Itse luen uutisia ja kuunteleman musiikkia ja tosissaan siihen jatkuvaan tuuppailuun tottunut eli miten tuollaisen tilanteen huomaa? Miten kovaa se sitä naista siellä töni? Näkisin että suurin osa eteismatkustajista ihan samalla tavalla matkustaa kuin minä, välillä vahingossa jos tönäissyt ja pyytämässä anteeksi ei se toinen edes kohota katsetta.
Ensin on haukuttu toksiset maskuliinisuudet pois miehistä ja tehty niistä soijapoikia ja sitten päälle kettuillaan kun ei MIES mene tilanteeseen väliin. Naisen logiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VoimaFantasiat tulilla 💪
No fantasiassa olisin saanut edes kiitoksen tai parempaa, nyt ei mielessä ollut muuta kuin häipyä paikalta.
Suomi on villi pohjola, pelastautukoon ken voi. Viimeinen sammuuttaa valot 🤔