Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
21/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.

Olen 52v. ja on selkäsairaus.

Vierailija
22/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, onko tässä nyt tapahtunut mitään ihmeellistä? Nainen nyt ahdistui, mutta en ole lukenut että oltaisiin huolissaan miehen ahdistumisesta ja väkivallan uhasta. Miehelle on kuitenkin todennäköisempää joutua väkivallan uhriksi, miksi naiset ei ollenkaan ole huolissaan siitä, vaan ruikuttavat apua ja lopulta haukkuvat miehiä peräkammarinpojiksi, runkkareiksi ym. Huomattavaa on että peräkammarintyttöä ei ole edes olemassa ja itsetyydyttävä nainen on vahva. Miten te voitte olettaa että miehiä kiinnostaa auttaa? Miksi jutussa ei haastatella naisia jotka eivät auttaneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokraattinen lakimies kirjoitti:

Pitää muistaa, että kenenkään ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua. Se täyttää helposti pahoinpitelyn määritelmät. Muistakaa, että Suomi ei ole mikään Teksas missä omankädenoikeudella kuritetaan sivullisia. Täällä siitä joutuu syytteeseen, ja saa rangaistuksen.

Onko tämä muistutuksesi siis suunnattu tekijälle, uhrille vai sivullisille, jotka eivät auttaneet uhria?

Vierailija
24/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me naiset välillä puututaan. Miehistä en tiedä. Muistan esimerkiksi yhden kerran, kun kaverini kanssa heitettiin ulos bussista yksi uhkaavasti käyttäytynyt mies. Juuri kun ovet oli sulkeutumassa, tönäistiin se pihalle ja sinne jäi. 😄 Toki näistä voi tulla seuraamuksia, mutta ei taida olla kovin yleistä.

Hih hih, itsenäinen rohkea nykynainen ei tarvitse prinssiä pelastamaan itseään pulasta. 

Vierailija
25/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miesten tehtävä ei ole puolustaa naisia", mitä vit...? 

Minä kyllä puutuin tilanteeseen nopeasti kun kahta nuorta naista ahdisteli joku keski-ikäinen äijä kännissä tampereella, käskin miestä häipyä ja jättää naiset rauhaan. 

Naiset kiittivät avusta, ja pääsivät jatkamaan turvallisesti matkaa.

Mikä ihme tää on ettei voi toista auttaa, oli sitten mies tai nainen? Minä ainakin autan!

M33

Vierailija
26/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen avaa se suusi. Rouva olisi voinut kohteliaasti kysyä voisiko henkilö väistyä, kun hän on jäämässä pois, eikä vaan lähteä tunkemaan. 

Vierailija
27/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän naiset ovat tällaisen uuden "kulttuurin" puolesta äänestäneet. Ja galluppien mukaan aikovat jatkossakin äänestää.

En ole äänestänyt! Tunnen miehiä jotka äänestävät heitä. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
28/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.

No sitten sinulla ei pitäisi olla enää hätää julkisissa.

t. nainen 48 v

Vierailija
29/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin rientänyt ahdistelijan avuksi jos muut kerta niin saamattomia.

Vierailija
30/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskomaton tapaus! on nuo helsinkiläiset lapamatoja!

Suurin osa helsinkiläisistä ovat muualta suomesta tulleita.

Vierailija
32/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä puutuin tilanteeseen nopeasti kun kahta nuorta naista ahdisteli joku keski-ikäinen äijä kännissä tampereella, käskin miestä häipyä ja jättää naiset rauhaan. 

Mikä ihme tää on ettei voi toista auttaa, oli sitten mies tai nainen? Minä ainakin autan!

M33

Saat vielä puukosta joku päivä tai saat sakot tuolla tavoin toimimalla nykypäivänä.

Vierailija
33/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässähän ovat ihmiset noudattaneet poliisin ohjeistusta, kuten kävi ilmi pikkupoikien bussiryöstön yhteydessä:

"...Bussissa ryöstön kohteeksi joutuneiden koulupoikien vanhemmat ihmettelivät jälkeenpäin miten kukaan aikuinen ei puuttunut tilanteeseen, vaikka bussi oli lähes täynnä matkustajia. Edes jälkeenpäin kukaan ei tullut kysymään uhreilta mitään.

Siinä oli matkustajia aivan vieressä, kun tämä uhkaus oli esitetty, ja lähellä olleet varmasti kuulivat sen. On myös kuultu, kun näitä neuvotteluja tavaroiden pitämisestä on pidetty, yhden pojan isä sanoi.

Poliisi ei kuitenkaan kehota sivullisia puuttumaan suoraan uhkaavaan tilanteeseen, vaikka olisi aivan lähelläkin. Riskinä on joutua itsekin uhriksi.

En kyllä kehota ketään menemään suoraan väliin. Sen sijaan soitto hätänumeroon 112 ja poliisi paikalle, Forss sanoo selkeäksi toimintaohjeeksi.

Uhkaavassa tilanteessa kannattaa toki käyttää aina omaa harkintaa, mutta ottaa myös huomioon esimerkiksi se, että ryöstäjillä on usein jotain kättä pidempää mukanaan. Forss muistuttaa myös, että teini-ikäiset voivat iästään huolimatta olla jo aikuisten kokoisia.

Jos otetaan näitä meidän ryöstöjä mitä tässä on ollut, vaikka kyseessä ovat alaikäiset, niin siellä voi olla teräaseita mukana."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccb7408-0663-47c7-add3-1b6d606476e6

Vierailija
34/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten sinulla ei pitäisi olla enää hätää julkisissa.

t. nainen 48 v

Miten niin ei oo? Lauantaina mua puristeltiin tisseistä ja perseestä.

Vierailija
35/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demokraattinen lakimies kirjoitti:

Pitää muistaa, että kenenkään ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua. Se täyttää helposti pahoinpitelyn määritelmät. Muistakaa, että Suomi ei ole mikään Teksas missä omankädenoikeudella kuritetaan sivullisia. Täällä siitä joutuu syytteeseen, ja saa rangaistuksen.

Onko tämä muistutuksesi siis suunnattu tekijälle, uhrille vai sivullisille, jotka eivät auttaneet uhria?

Tietenkin kaikille sivullisille, ja väitettyä häiriköintiä harjoittaneen oletetulle uhrille.

Vierailija
36/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne nyt hoitavat omat ongelmansa itse kun ovat tätä niin kovaan ääneen toitottaneet. Ensin menette armeijaan ja osoitatte että tasa-arvo kuuluu ihan kaikille. Sitten sisäistätte sen että jos uhri on mies, se on aivan yhtä ahdistava tilanne kuin että uhri on nainen. Kun nykyään naiset uhriutuvat ihan kaikesta, niin siihen vähän turtuu, kannattaisiko se lopettaa?

Vierailija
37/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me naiset välillä puututaan. Miehistä en tiedä. Muistan esimerkiksi yhden kerran, kun kaverini kanssa heitettiin ulos bussista yksi uhkaavasti käyttäytynyt mies. Juuri kun ovet oli sulkeutumassa, tönäistiin se pihalle ja sinne jäi. 😄 Toki näistä voi tulla seuraamuksia, mutta ei taida olla kovin yleistä.

No eipä nytkään puututtu!

Vierailija
38/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisella sivusta seuraavalla miehellä ole ensimmäisenä mielikuva oikeussalista missä istuu syytetyn penkillä, haukkuiaa tätä meidän oikeusjärjestelmää jos jotain pakko.

Vierailija
39/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M33

Nostan hattua, että autat.

Joka kerta, kun lehdessä on juttuja joissa kerrotaan siitä, että auttamaan mennyt joutui itse silmittömän väkivallan uhriksi ja poliisi suosittelee, että vaaralliset tapaukset jätetään heille niin varmasti monen kynnys puuttua kohoaa. Sinä et koskaan tiedä minkälainen rikoshistoria, päihdekäyttö ja asearsenaali sillä riehujalla on takanaan. On kiva, että autettava on kiitollinen, mutta kuka auttaa sinua toipumisjaksosi aikana jos päädyt sairaalaan pyytettömän apusi vuoksi?

Toinen juttu ovat nämä hätävarjelun liioittelu pykälät eli jos tulee vääntötilanne niin olet hyvin äkkiä itse syytettyjen penkillä vaikka tarkoitus oli estää väkivallan toteutuminen.

Nyt on vaalit tulossa ja jokainen voi äänellään vaikuttaa tähän vinoutuneeseen turvallisuustilanteeseen.

Vierailija
40/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne nyt hoitavat omat ongelmansa itse kun ovat tätä niin kovaan ääneen toitottaneet. Ensin menette armeijaan ja osoitatte että tasa-arvo kuuluu ihan kaikille. Sitten sisäistätte sen että jos uhri on mies, se on aivan yhtä ahdistava tilanne kuin että uhri on nainen. Kun nykyään naiset uhriutuvat ihan kaikesta, niin siihen vähän turtuu, kannattaisiko se lopettaa?

Sinun kannattaisi lopettaa itsesi.

Hoida itse omat ongelmasi. Sitähän sinä tälläkin kommentillasi haet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi