Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ne nyt hoitavat omat ongelmansa itse kun ovat tätä niin kovaan ääneen toitottaneet. Ensin menette armeijaan ja osoitatte että tasa-arvo kuuluu ihan kaikille. Sitten sisäistätte sen että jos uhri on mies, se on aivan yhtä ahdistava tilanne kuin että uhri on nainen. Kun nykyään naiset uhriutuvat ihan kaikesta, niin siihen vähän turtuu, kannattaisiko se lopettaa?
Sinun kannattaisi lopettaa itsesi.
Hoida itse omat ongelmasi. Sitähän sinä tälläkin kommentillasi haet.
En viitsi hoidella sinua.
Demokraattinen lakimies kirjoitti:
Pitää muistaa, että kenenkään ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua. Se täyttää helposti pahoinpitelyn määritelmät. Muistakaa, että Suomi ei ole mikään Teksas missä omankädenoikeudella kuritetaan sivullisia. Täällä siitä joutuu syytteeseen, ja saa rangaistuksen.
Suomessa ei tosiaan saa puolustaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen
Jos tämäkin käännetään lapselliseksi sukupuolikysymykseksi, niin taitaa miesten tehtävä olla kusipäisiä piinaajia. Tässäkin tapauksessa joku hullu mies jälleen vauhdissa.
No näinpä!
Mutta oikeasti valtaosa miehistä on hyviä tyyppejä, tällaiset häiriköt ja tämä mies, jonka puhetta tässä on lainattu, ovat vähemmistöä.
Yllättäen miesten vika kun kukaan ei auttanut. :D asenteissa taitaa olla vähän korjaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ne nyt hoitavat omat ongelmansa itse kun ovat tätä niin kovaan ääneen toitottaneet. Ensin menette armeijaan ja osoitatte että tasa-arvo kuuluu ihan kaikille. Sitten sisäistätte sen että jos uhri on mies, se on aivan yhtä ahdistava tilanne kuin että uhri on nainen. Kun nykyään naiset uhriutuvat ihan kaikesta, niin siihen vähän turtuu, kannattaisiko se lopettaa?
En minäkään viitsi auttaa, kiitos sinun kaltaisten räksyttäjien.
Vaikka jutusta ei näy maksumuurin vuoksi kuin otsikko niin onko sen perusteella ihme jos ei puututa?
Voi muuten olla, että naisten joukkovoimalla ja ihan verbaalisesti väliitulo voi toimia.
Muutaman kerran kaksi naista on minut häiriköltä pelastanut, toisella kertaa olin tosin kai viidentoista ja uhkailija täysi-ikäinen. Pari täysi-ikäistä naista tuli sitten härikölle puhumaan ja hän poistui.
Toisella kertaa istuin kahvilassa kaverini kanssa juttelemassa, kun viereisestä pöydästä tyyppi alkoi rääpiä suutaan, olimme kaverini kanssa jo miettimässä ihan fyysistä reaktiota, mutta tyyppi paljasti suunsoiton johtuvan siitä että halusi pahoinpidellä minua. Taisin siinä vaiheessa naurahtaa, mutta tyyppi jatkoi suunsoittoa, taas tuli naiskaksikko joka hiljensi tyypin ja hän poistui. Kaverini kanssa emme olisi suunsoittoa saaneet loppumaan millään paitsi väkivallalla ja mitään tappelua en enää siinä vaihessa halunnut.
Etten nyt ihan pelkurilta vaikuta, niin olen mennyt itsekin väliin kun pariskunnan riita alkoi käydä liian väkivaltaiseksi.
Onko se Tikkurila nykyjään Helsingissä?
Lähes aina tuollaisissa tilanteissa ahdistelija ja ahdisteltava tuntevat toisensa erittäin hyvin. Jos puutut ja menet väliin niin saat molemmat heistä niskaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään viitsi auttaa, kiitos sinun kaltaisten räksyttäjien.
Ei sinusta siihen olisikaan.
Ohikulkija-efekti on psykologinen ilmiö. Ei raiskattavaa henkilöä auteta, vaan ihmiset kävelisivät ohitse, kun eivät omasta mielestään osaa, uskalla tai viitsi auttaa.
Surullista, mutta totta.
Sanoin tän jo viime keskustelussa tähän aiheeseen liittyen. Ohikulkijoilta on turha odottaa apua saatika, että puuttuisivat uhkaavaan tilanteeseen.
Nainen on provosoinut miestä pukeutumisellaan tai katsomlla silmiin. Sitä paitsi mitä siveellinen nainen tekee ulkona ilman miespuolisen sukulaisen valvontaa.
Minusta juttu vaikuttaa oudolta. Mies oli tiellä, mutta kuitenkin nainen kiersi miehen, jotta hän pääsi ulos. Aina, jos konfliktin voi välttää, niin se on ainoa oikea ratkaisu tuon kaltaisissa tilanteissa.
Saattoi olla parempi, että kukaan ei puuttunut tilanteeseen ja näin päästiin vähemmällä. Lopputulos voisi olla pahempi useammankin henkilön kohdalla, jos joku olisi mennyt väliin. Väliin menemättä jättäminen saattoi olla kaikilla ympärillä olevilla vaistomainen juttu.
Joskus yhden henkilön sanallinenkin puuttuminen voi saada vauhtia muihin, joten takarivistäkin voi karjaista.
Ei uskalla auttaa koska voi syyllistyä itse johonkin rikokseen. Vain poliisilla on oikeus puuttua tällaisiin tilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Demokraattinen lakimies kirjoitti:
Pitää muistaa, että kenenkään ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua. Se täyttää helposti pahoinpitelyn määritelmät. Muistakaa, että Suomi ei ole mikään Teksas missä omankädenoikeudella kuritetaan sivullisia. Täällä siitä joutuu syytteeseen, ja saa rangaistuksen.
Suomessa ei tosiaan saa puolustaa itseään.
Näin juuri, muistakaa se!
Mikäli kansalainen joutuu oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi, tulee hänen soittaa hätänumeroon. Sivistyneessä oikeusvaltiossa, kuten Suomessa esivalta on täysin kykenevä huolehtimaan yleisestä järjestyksestä ja turvallisuudesta ja kansalaisten akuuteistakin turvallisuus ongelmista kaikissa tilanteissa, esivallan vasteajan ollessa varsin lyhyt, toisin kuin jossain puutteelliset julkiset palvelut omaavissa diktatuureissa, kuten USA:ssa.
Suomessa poliisin vasteaika alueesta riippuen vaihtelee 10 minuutista hieman alle tuntiin. Oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi joutunut kansalainen voi sen aikaa ihan hyvin odottaa asiansa käsittelyä, ja keskittyä vaikkapa vuotamaan verta.
Näin kyllä yhden kerran, kun kaksi ihmistä hakkasi miestä. Toinen oli mies ja toinen nainen näistä lyöjistä. Itse olen nainen ja menin väliin ja sanoin, ettei ketään saa lyödä. Ja samalla minut itse lyötiin katuojaan, ja silti siitä noustua, niin puolustin vielä miestä ja kysyin heiltä, että miksi tämän kaltainen käytös? Ja toisia ei saa lyödä? Varastivat siinä samalla käsilaukkuni. Lähdin ajamaan heitä takaa toista tietä. Kun kohtasin heidät, että minulla on käsilaukkuni heillä ja sanoin, että minulla on 3 lasta elätettävänä ja vähän rahaa. Niin antoivat käsilaukkuni takaisin, mutta ottivat kuitenkin käsilaukustani puolet rahaa itselleen!!?? Mitä siinä enää auttaa rähistä takaisin? Mitä olisivat tehneet minulle? Ja siinä shokissa ei ajattele mitään muuta, kuin että on kotiavaimet käsilaukussa, että pääsee kotiin. Ja ennen lähtöä myös tarkistin, että mies, jota hakattiin, että hänellä on kaikki hyvin. Hän sanoi, että ei hätää lähtiessäni. Eli kyllä nainen voi myös puolustaa, vaikka ei voimia ole fyysisesti, mutta henkistä voimaa kuitenkin puolustaa toisia.
Olette omillanne.Kantsii miettiä seuraavissa vaaleissa ketä äänestää
Eipä minuakaan kukaan nainen junassa tullut auttamaan kun musta kulttuurin rikastuttaja hyökkäsi väkivalloin kimppuuni. Enää en matkusta koskaan junilla.