Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko näyttäväsi painavemmalta tai kevyemmältä kuin olet?

Vierailija
19.12.2022 |

Olen aina ajatellut että näytän 10kg hoikemmalta. Ja että painoni on oma pieni salaisuuteni. Nyt on käynyt ilmi, että ihmiset näkevät minut juuri sen painoisena kuin olen.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen näyttäväni painavammalta. Mutta sitten kun näen itsestäni otettuja valokuvia niin hämmästyn, kuinka hoikalta näytän. 

Sama täällä. Olen ollut tätä samaa kokoa koko aikuisikäni, mutta olin paljon isompi nuorempana, mikä ehkä vaikuttaa siihen, että tunnen itseni isommaksi kuin olen ja kuvittelen muidenkin näkevän minut isona. Valokuvat ja videot kuitenkin kertovat totuuden.

Vierailija
42/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä erikoista kuinka erilailla nuo kilot ihmisissä näkyy. Aloitettiin kaverin kanssa yhteistä painonpudotus projektia ja otettiin lähtöpainot ylös. Ollaan kaverin kanssa lähes saman pituisia ja vaaka näytti myös melko identtistä lukemaa. Tää oli yllättävä tilanne molemmille, kun silmämääräisesti ajateltiin, että painan enemmän. Kaverilla kaikki ylimääräinen on kertynyt vatsan seudulle, muuhun kroppaan ei juuri ylimääräistä oo tarttunut. Omat läskit on kertynyt rintoihin, reisiin ja takamukseen, eikä pelkästään vyötärölle, joten näytän sellaselta tasapaksulta tantalta jos en korosta vyötäröä ja käytä v-mallin kaula-aukkoa. Kuvittelen mielessäni itseni hoikemmaksi, mutta kuvista paljastuu millainen järkyttävä kasa mä oikeasti olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa valokuvan vartalosta peilin edessä, todellisuus on karu.

Vierailija
44/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei edes tiedä miltä oikeasti näyttää, kun käyttää puhelimensa filtterikameraa peilinä.

Vierailija
45/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 171/89. Näytän oikeastaan hoikemmalta, kun pukeudun tiukempiin vaatteeisiin vaikka kurveja ja makkaroita löytyy. Minulla on isot rinnat, kapea vyötärö ja isot alamaha, peppu ja reidet. Jos pukeudun väljästi, näytän kymmenen kiloa isommalta.

Vierailija
46/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon totuudenmukaisemman kuvan saa, kun ottaa videota itsestä niin, että laittaa kameran johonkin tasolle. Kun kamera on omassa kädessä, kuvakulma aina jotenkin hämää.

Vierailija
47/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon totuudenmukaisemman kuvan saa, kun ottaa videota itsestä niin, että laittaa kameran johonkin tasolle. Kun kamera on omassa kädessä, kuvakulma aina jotenkin hämää.

Hyvä neuvo, olen itsekin huomannut saman. Kun oottaa kuvan itsestään peilistä se kuva tulee vähän yläviistosta ja vartalo näyttää kapeammalta ja hoikemmalta. Videoissa näytän paljon tuhdimmalta ja varmaankin aika siltä millaisena muut ihmiset minut näkevät (bmi 28,5).

Vierailija
48/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän kevyemmältä. Painoni arvioidaan n. 95 tai sataan kiloon, se on todellisuudessa 130.

Joo. Liikaa. Olen armoton läski (nainen, joskin pitkä).

Vierailija
49/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella vääristynyt kehonkuva, ja se heittelee päivästä toiseen. Jonain aamuna katson kasvojani ja ne näyttävät mielestäni pallolta, ja seuraavana aamuna sitten taas ei.

Sama kropan kanssa.

Valokuvat kertovat myös ihan mitä sattuu, esim mulla 2 samana päivänä otettua kuvaa ja kun katson niitä kännykästäni, toisessa kasvot näyttävät kapeilta, toisessa todellakaan ei. Molemmat otettu edestäpäin, samalta etäisyydeltä, enkä todellakaan tiedä kumpi on lähempänä totuutta.

Olen jojoillut painoni kanssa koko aikuisikäni 25 kg ylös-alas, sekään ei varmastikaan ole auttanut tässä vääristymässä.

Vierailija
50/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen itseni peilistä harrastusryhmän harjoituksissa, näytän mielestäni jättireisipunkerolta. Sitten kun näen valokuvia, olenkin jopa hoikka. Uskon vakaasti että kuvat vääristävät.

Vierailija
51/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan peilaile itseäni ja pidän itseäni itselleni ihan sopivana. Muut ovat olleet usein toista mieltä ja olen liian laiha. Samaa mieltä olen kyllä itsekin silloin, kun olen muiden ihmisten kanssa tekemisissä ja näen itseäni heidän rinnallaan jossain heijasuksessa. Samoin inhoan katsella itseäni kuvissa, kun pääni on niin suuri ja kroppa langanlaiha.

52/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän kymmeniä kiloja erilaiselta sen mukaan, mitä on päällä. Esimerkiksi kaulukseton hörsylämekko, joka loppuu säärien paksuimpaan kohtaan, niin varmaan olemus on semmoinen 130-140 kg.

Sitten taas ryhdikäs jakku, kevyesti muotoileva alusasu ja hyvin laskeutuvat housut sekä sopivasti korkoa, niin ollaan varmaan jossain 90 kg arvioissa.

Vaatekaupassa myyjät tarjoavat tuossa jälkimmäisessä tapauksessa ensialkuun kokoja 42-46 ja edellisessä jopa 60. Siihen perustuu nämä arvioni.

Vierailija
53/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mitä painan, kun en vain mielestäni tee sillä tiedolla mitään.

Koen olevani sopivan kokoinen.

Satunnaiset ulkopuolisten kommentit ovat toistaiseksi viitanneet siihen, että näytän keskivertoa pienikokoisemmalta.

Vierailija
54/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on hirveän vaikea arvioida paljonko joku painaa. 

Vierailija
55/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

171/56 ja omissa silmissäni näytän isommalta -- en painavammalta vaan jotenkin vaan leveämmältä kuin mitä olen edestä suoraan katsottuna (hartiat, lantio, reidet). Muut puolestaan yleensä arvioivat minut kevyemmäksi kuin olen, siis jonnekin alle 55 kg. En ole koskaan ollut tätä isompi, joten vähän hassua, etten oikein osaa hahmottaa kokoani vaikka tiedostankin olevani perushoikka. Valokuvissa ja varsinkin ryhmäkuvissa muihin "verrattuna" hämmästyn, että olenko tosiaan noinkin kapoinen.

Vierailija
56/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän omaan silmääni tosi painavalta vaikka kyllä tiedän, että olen aivan normaalipainon alarajalla eli järjellä ajateltuna en ole missään nimessä ylipainoinen. Jotenkin vaan oma kehonkuva on aina ollut sellainen, että näen itseni tosi isona. 

Vierailija
57/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan kevyemmäksi kuin olen. Olen pitkähkö (173cm) ja hoikkaraajainen.

Vierailija
58/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän juuri sille mille painan eli 61kg. Pituutta 170cm. Toki joku ulkopuolinen voisi ajatella laihemmaksi, koska en omista hehtaaripersettä ja on tiimalasivartalo yms.

Vierailija
59/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein itsekään tiedä, mikä on minun painoni. Se vaihtelee kuukauden aikana ja välillä kun on tullut syötyä ja juotua enemmän. Esimerkiksi tämän kuun alussa painoin 109, sitten parin viikon päästä 115 ja nyt 111 kg.

Vierailija
60/67 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut paljon ilkeitä kommentteja ulkonäöstäni sillä olen laiha. Painoni on hieman alipainon puolella ja tiedän tasan tarkkaan miltä näytän. 

Olen kuitenkin tottunut peilikuvaani ja olemukseeni joten en sitä ajattele.  Hyväksyn itseni ja jos joku muu ei hyväksy hänen päänsärkynsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi