Ansaitsetko yli 60690 euroa vuodessa, eli kuulutko Suomen suurituloisimpaan kymmenykseen?
Kommentit (156)
Kyllä, juuri ja juuri. Ei kyllä ole mitenkään rikas olo.
Sanotaan että ellei tuolle sähkön hinnalle tehdä jotain, niin ensi vuonna ei tarvitse tehdä ulkomaanmatkaa.
Itsekin olen lähiössä elävä helsinkiläinen yh, joka nyt silti muka on "suurituloinen", kun ansiotulot ovat noin 66 000 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että tässä maassa lasketaan suurituloiseksi ihminen joka tienaa tollaisia karkkirahoja. Siis eihän toi ole kuin vähä reilu 3000e nettona kuussa.
Ja itse tienaan n. 40 000e/vuosi
Varsinkin näillä elinkustannuksilla, tuolla tulee perheellisenä vain ihan ok toimeen ja täytyy säästää ja laskea.
PASKAVALTIO
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Niukasti.
Palkkatulot viime vuonna noin 62.000 e. Lukion opettaja.Tänä vuonna menee noin 67.000e kun pieniä lisäkorvauksia tullut, kuten ryhmänohjaajan lisä.
Tienaan about saman, 5.000 e /kk plus lisät eli joku 65.000 e / v.
Ja silti rahat koko ajan loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Niukasti.
Palkkatulot viime vuonna noin 62.000 e. Lukion opettaja.Tänä vuonna menee noin 67.000e kun pieniä lisäkorvauksia tullut, kuten ryhmänohjaajan lisä.
Entäs se opettajien palkkakuoppa???
Artikkelissa oli kyse verotettavista tuloista. Jos palkkatulot 67.000, niin verotettavat tulot ovat luultavasti noin 10.000 pienemmät vähennyksistä johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Niukasti.
Ja silti rahat koko ajan loppu.
Itse tienaan palkkana 5800 €/kk brutto ja silti saan säästöön keskimäärin 3400 €/kk. Suomeksi et osaa käyttää rahaa. Tai siis osaat tuhlata, muttet ymmärrä miten rahat saa riittämään ja taloutesi toimimaan helpommin.
Hitusen jää alle, jonnekin 57000 paikkeille menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Niukasti.
Ja silti rahat koko ajan loppu.Itse tienaan palkkana 5800 €/kk brutto ja silti saan säästöön keskimäärin 3400 €/kk. Suomeksi et osaa käyttää rahaa. Tai siis osaat tuhlata, muttet ymmärrä miten rahat saa riittämään ja taloutesi toimimaan helpommin.
Kiitos neuvosta.
OK-talo maalla järven rannalla, rantasauna, 2 lasta, 2 koiraa, 2 autoa. Sinne ne rahat menee tuon sirkuksen ylläpitoon. Jos muuttais kaupunkiin rivariin, varmaan rahat riittäisi paremmin, mutta elämisen laatu tippuisi.
Kyllä vain, jotain 62-63000 taitaa olla lukema.
Pitäs kyllä tulojen mukaan katsoa, ketkä oikeasti tarvii esim. Bonuslapsilisän. Tälläkin palstalla tosi rikkaita, varmasti tulevat toimeen ilman sähköhintojwn helpotusta :)
Toivottavasti poliitikot ei lue näitä palstoja ja luule, että kaikki suomalaiset pärjää omilla paikoillaan!
T: Lähihoitajan palkkaa saava, joka ei yllä tällaisiin ansioihin(eli ainakin mun palkkaa vois nostaa! :))
Maksan nippanappa enemmän veroja vuodessa kuin tuon ylimmän tulodesiilin alaraja.
Viime vuonna kuuluin, tänä vuonna en. On kyllä matalan tuntuinen tuo korkeimman kymmenyksen rajapyykki.
Viime vuoden ansiot 62.000 euroa.
Ja puoliso pitää minua siipiveikkona, vaikka oikeasti maksan elämiseni täysin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Niukasti.
Ja silti rahat koko ajan loppu.Itse tienaan palkkana 5800 €/kk brutto ja silti saan säästöön keskimäärin 3400 €/kk. Suomeksi et osaa käyttää rahaa. Tai siis osaat tuhlata, muttet ymmärrä miten rahat saa riittämään ja taloutesi toimimaan helpommin.
Aika jännä että saat säästöön joka euron joka jää verojen jälkeen tuosta summasta. Ei taida olla sinulla lainkaan kuluja?
Vierailija kirjoitti:
kuulun joo
ammatti: hoitaja
Teetkö pelkkää yötä? T. toinen hoitaja
Vierailija kirjoitti:
On kyllä naurettavan alhainen suurituloisuuden raja. Mielestäni vasta yli 100 000 tienaava on oikeasti suurituloinen.
Kunnes tienaat sen 100 000 ja huomaat että oot edelleen PA (jos puolisosi ei myös ole suurituloinen). Elämäni suurimpia pettymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Niukasti.
Entäs se opettajien palkkakuoppa???
Artikkelissa oli kyse verotettavista tuloista. Jos palkkatulot 67.000, niin verotettavat tulot ovat luultavasti noin 10.000 pienemmät vähennyksistä johtuen.
Tämä on tärkeä huomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulun joo
ammatti: hoitaja
Teetkö pelkkää yötä? T. toinen hoitaja
Niin tässä on pakko olla semmoinen, joka tekee pelkkiä öitä, on kaikki ikälisät, tekee jonku verran ylitöitä pyhät tottakai
En jotenkin usko että tuo raja voi pitää paikkaansa.
Mutta vastaus kysymykseen - totta kai kuulun niinkö jokainen tällä palstalla.