Ansaitsetko yli 60690 euroa vuodessa, eli kuulutko Suomen suurituloisimpaan kymmenykseen?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Pääomatuloja yli 60 000 € vuonna 2022. Kuulun sitten tuohon prosenttiin.
Onnea. Asiat on siellä hoidettu hyvin.
Tämä palstalla kaikki on tunnetusti kymmenykseen kuuluvia paitsi minä.:D
Tienaan noin 78 000 € vuodessa, eli joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Niukasti.
Palkkatulot viime vuonna noin 62.000 e. Lukion opettaja.Tänä vuonna menee noin 67.000e kun pieniä lisäkorvauksia tullut, kuten ryhmänohjaajan lisä.
Entäs se opettajien palkkakuoppa???
Samassa palkkakuopassa lääkärien ja juristien kanssa.
On kyllä naurettavan alhainen suurituloisuuden raja. Mielestäni vasta yli 100 000 tienaava on oikeasti suurituloinen.
En, mutta toinen vanhempani kuuluu. Työstä ja sijoituksista tulee rahansa. Eivät vaikuta kumpikaan muistavan millaista on kun rahaa on vähän käytössä. Olettavat esim, että meillä pienituloisilla nuorilla aikuisilla olisi varaa matkustella ja tehdä ties mitä. No ei ole.
Näköjään kuulun. Enpä plisi uskonut.
Nimim. Rahat aina loppu
Vierailija kirjoitti:
On kyllä naurettavan alhainen suurituloisuuden raja. Mielestäni vasta yli 100 000 tienaava on oikeasti suurituloinen.
Samaa mieltä muuten, mutta nostaisin tuonne 150.000 euroon rajan, jolloin alan pitää henkilöä suurituloisena.
Joo mut mitä se kertoo? Kiinnostaa kans mitä ne 5 % sit tienaa? Viime vuonna 72 000 ja risat ens vuonna pikkasen enemmän. Luulen että kaikki naapurini tienaavat enemmän kuin minä joten asun ilmeisesti oikeassa paikassa tai sit kulissit on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Niukasti.
Palkkatulot viime vuonna noin 62.000 e. Lukion opettaja.Tänä vuonna menee noin 67.000e kun pieniä lisäkorvauksia tullut, kuten ryhmänohjaajan lisä.
Mikä hemmetin ryhmänjohtajan lisä? Ja tuhansia??
Olen lukion ryhmänohjaaja, eikä mitään makseta. Täytyy varmaan huomenna ottaa yhteys OAJ
En, lisistä riippuen 37000-39000 € vuodessa.
onko oikeesti noin matala tuo raja?
Ymmärtäkää kuitenkin, että tässä ovat mukana myös eläkkeensaajat yms. Ei ole kyse siis pelkästään palkansaajista vaan kaikista tuloista joista maksetaan veroa.
Siis tuo brutto, jossa palkka- ja pääomatulot? Ja sillä pääsee varakkaimpaan kymmennykseen? Uskomatonta, ottaen huomioon millainen verotus on ja mitä rahalla tällä hetkellä saa..
On maanne köyhä ja siksi jää. Tuo tulee helposti nettona, kun hoksaa, että ilman ruisleipääkin pärjää.
Mies taitaa tienata. Itse viime vuonna jotain 32t ja tänä vuonna n. 40t.
Suomalaiset ovat todella pienituloisia.
Itse tienaan 110 000. Verottaja vie puolet. Yksinhuoltajana elämme lasten kanssa tavallista elämää. Asunto Helsingissä ja lasten harrastukset ovat suurimmat kuluerät. Arkielämässä en tunne olevani rikas tai erityisen hyvä tuloinen
Kyllä ihmiset tienaa tosi huonosti suomessa jos noilla rahoilla pääsee suurituloiseksi. Käytännössä jokaisen akateemisen tutkinnon omaavan joka on koulutustaan vastaavassa työssä pitäisi päästä noille palkoille ihan helposti.