Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uupuneen ystävän käytös hämmentää

Vierailija
18.12.2022 |

Erään vanhan ja läheisenkin tuttavan käytös hämmentää. Hän on kertonut olevansa uupumuksen takia viime kuukausien aikana sairaslomalla sekä haluavansa erakoitua ja vetäytyä. Hän myös kertoi minulle, että ei pysty olemaan tilaisuuksissa, joissa on paljon ihmisiä. Ei vain kykene. Nyt tämä omien sanojensa mukaan uupunut ihminen oli järjestänyt yli sadan hengen juhlat. Luulisi, että jos on oikeasti väsynyt niin valtavien juhlien järjestäminen olisi ehkä viimeisenä listalla. Ja miten hän pystyi olemaan noissa juhlissa, joissa tuollainen määrä ihmisiä. Mikä voi olla syynä, että puhuu yhtä (aika vakavistakin ongelmista) ja tekee todellisessa elmässä aivan toista? Hämmentävää

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tässä sinua eniten kismittää, ettei sinua kutsuttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on uupunut sinun seuraasi.

Vierailija
4/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tässä sinua eniten kismittää, ettei sinua kutsuttu. 

Miten tyypillinen AV-vastaus! Olet kyllä harvinaisen väärässä. Olin kutsuttujen listalla!

Ap

Vierailija
5/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koronalingon vuoksi jaksaa mitä vaan.

Vierailija
6/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmentää se, että miksi kysyt asiaa meiltä etkä kaveriltasi?

Vierailija
7/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus ei tarkoita sitä ettei jaksa mitään vaan esim. töihin liittyvien asioiden järjestäminen tai tärkeiden sosiaalisten tilaisuuksien järjestäminen voi onnistua. Eli jäljellä oleva energia suunnataan tärkeimpiin asioihin ja sitten esim. kodinhoito tai muu jää retuperälle.

Niin hassulta kuin se voi kuulostaakin.

Vierailija
8/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asiat vaan pitää joskus hoitaa, vaikka tuntuu ettei jaksaisikaan. Ne ovat varmaan olleet tärkeät juhlat. Olisit hyvilläsi, että ystäväsi jaksoi. 

Vierailija
9/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puhunut sinulle suoraan vai onko huhuja vaan?

Vierailija
10/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku maniavaihde iskenyt päälle. Ei sitä koskaan tiijä

Vierailija
11/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden joka ei ole ollut työelämässä, eikä syy ole uupumus tai sairaseläke vaan massiivinen vuosia kestänyt gang stalking, jossa ollut vakavien rikosten kohde. Tuskin tuolla tuttavallasi noin.

Vierailija
12/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku maniavaihde iskenyt päälle. Ei sitä koskaan tiijä

Mullakin aina kun lähden kauppakeskukseen. Pukkaa hirveää maniaa.

Vierailija
13/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hämmentävää.

Aikoinaan USAssa oli se hirviörikollinen nimeltä Ariel Castro, joka noin kymmenen vuoden ajan piti kolmea naista kotonaan vankeina, seksiorjina, hakkasi niitä, kidutti niitä,...

Kun ne naiset oli vapautettu ja Ariel oli oikeudessa niin siellä Ariel piti todella pitkän puheen jossa hän puolustuksenaan puhui todella paljon potaskaa. Ariel mainitsi: "näin somessa videon yhdestä niistä naisista, hän oli ulkona juhlimassa, piti hauskaa isossa porukassa - ei kidutuksen uhri käyttäydy noin! En minä kiduttanut häntä, jos häntä oltaisiin kidutettu niin ei hän nyt heti sen jälkeen olisi juhlimassa!" Vaikka lääkärit todistivat että Ariel oli väkivallalla aiheuttanut niille naisille vahinkoa joka ei ikinä tulisi paranemaan.

Eli ei siinä mitään hämmentävää ole jos kidutuksen uhri tai uupunut ihminen on juhlimassa. Ainoa hämmennys tässä jutussa on olemassa ainoastaan aloittajan itsensä pään sisällä. Ei tuo aloittajan kaverin käyttäytyminen ole ollenkaan epäjohdonmukaista tai ristiriidassa puheiden kanssa.

Ja itselläni kun on ollut väsyneitä kausia, masennuskausia, niin en minä ole jaksanut olla kenenkään kanssa mitenkään intiimisti läheisesti. Mutta baarissa olen saattanut käydä, kun siellä on ollut iso juhlaporukka. Ei sellainen porukkaillanvietto väsytä ollenkaan samalla lailla kuin kahdenkeskinen sosiaalinen ajanviete. Ei baarissa illan aikana välttämättä kukaan tule puhumaan minulle kertaakaan edes ainuttakaan sanaa, joten voin ottaa koko touhun kevyesti, ei tarvitse kestää tai sietää ketään. Kahdenkesken taas jos jonkun tuttavan tapaa ja hän alkaa kysellä kuulumisiani niin se on ihan älyttömän rasittavaa, väsyn loppuun alle minuutissa.

Vierailija
14/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 ihmisen juhlat on helppo järjestää:

1. Varaa juhlatila ja siivous sekä tarjoilijat

2. Tilaa pitopalvelu ja sovi ruoasta, kattauksesta, astioista

3. Pyydä sukulaisia/kavereita tekemään puhe ohjelmanumero yms

4. Palkkaa perheen nuoret kavereineen koristelemaan tila, jos tarvitsee

5. Lähetä kutsut vaikka tekstiviestillä

6. Mahdollisesti musiikkia tai ei.

10 hengen kutsut ovatkin raskaammat koska niihin sitä ryhtyy vääntämään sapuskaa ihan itse.

Vierailija
15/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hämmentävää. Uupunut jaksaa joitakin asioita, mutta niiden takia monesta muusta täytyy luopua. Elämä on tasapainoilua.

Itsekin järjestin häät vakavan uupumuksen keskeltä. Tuntuu tosi epämiellyttävältä ajatella, että joku läheiseni olisi suhtautunut minuun, uupumukseeni ja juhliini kuten aloittaja. 

Vierailija
16/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä tää on tuttua. Yhdellä oli puolet miehen sukulaisista kuolleet onnettomuudessa, ja mulle tekstiviestissä tätä suri ja kauhisteli. Silti oli lähtenyt Helsingin pintapaikkaan ryyppäämään ja bilettämään. Työ- ja toimintakyvyttömät ihmiset usein käyvät bailaamassa kuntoutuspäivärahoillaan. Itsekin ahdistun ihmispaljouksista esim. kauppakeskuksissa, mutta jossain konsertissa, kirkossa ihan ok.

Vierailija
17/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, täällä ihan silmiä avaavia kommentteja. Hämmentävää tässä se, että hän on itse sanonut minulle, että ei pysty osallistumaan tilaisuuksiin, joissa paljon ihmisiä. Sekä se, että kyseinen henkilö on aiemminkin puhunut hyvin paljon asioita ristiin. Ollut suoraan sanoen epäluotettava. Mutta hienoa tietty, jos pääsemässä tolpilleen.

Ap

Vierailija
18/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako kun ihmiset eivät toimi kuten haluaisit? Mitä jos huolehtisit omista asioistasi.

Vierailija
19/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittiko tuntemattomia tai puolituttuja? Kontrolloimatonta joukkoa?

Kun otse järkkää juhlat tietää tasan tarkkaan keitä sinne tulee, ja kuinka mahdollisesti suhtautuvat jos juhlien järjestäjä vetäytyy jossain vaiheessa. Osannevat keskenään kuitenkin juhlia.

Mutta random kavereiden kotibileissä ei voi koskaan tietää mikä naapurin kaverin siskon jaska tulee kyselemään kuulumisia ja se varuillaanolo ja skarppaaminen on todella raskasta jos on masentunut.

Voi myös olla että juuri Sinun kekkerisi ja seurasi ja tuo hänen tekemistensä kyttääminen uuvuttaa.

Vierailija
20/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hänet. Sinä et tarvitse valehtelijoita elämääsi ja hän ei tarvitse elämäänsä ihmisiä, jotka pitävät häntä sellaisena asiaa hänen kanssaan selvittämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi