Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uupuneen ystävän käytös hämmentää

Vierailija
18.12.2022 |

Erään vanhan ja läheisenkin tuttavan käytös hämmentää. Hän on kertonut olevansa uupumuksen takia viime kuukausien aikana sairaslomalla sekä haluavansa erakoitua ja vetäytyä. Hän myös kertoi minulle, että ei pysty olemaan tilaisuuksissa, joissa on paljon ihmisiä. Ei vain kykene. Nyt tämä omien sanojensa mukaan uupunut ihminen oli järjestänyt yli sadan hengen juhlat. Luulisi, että jos on oikeasti väsynyt niin valtavien juhlien järjestäminen olisi ehkä viimeisenä listalla. Ja miten hän pystyi olemaan noissa juhlissa, joissa tuollainen määrä ihmisiä. Mikä voi olla syynä, että puhuu yhtä (aika vakavistakin ongelmista) ja tekee todellisessa elmässä aivan toista? Hämmentävää

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittiko tuntemattomia tai puolituttuja? Kontrolloimatonta joukkoa?

Kun otse järkkää juhlat tietää tasan tarkkaan keitä sinne tulee, ja kuinka mahdollisesti suhtautuvat jos juhlien järjestäjä vetäytyy jossain vaiheessa. Osannevat keskenään kuitenkin juhlia.

Mutta random kavereiden kotibileissä ei voi koskaan tietää mikä naapurin kaverin siskon jaska tulee kyselemään kuulumisia ja se varuillaanolo ja skarppaaminen on todella raskasta jos on masentunut.

Voi myös olla että juuri Sinun kekkerisi ja seurasi ja tuo hänen tekemistensä kyttääminen uuvuttaa.

Tämä on niin totta!

Omat läheiset ja rakkaat, jotka huomaavaisesti auttavat esim. järjestelyissä ( hakevat esim. WC-paperia, jos on loppunut) on ihan eri kuin edustaa työjutuissa, pitää työrooli, jne. Samoin toisten järjestämät bileet: joku voi ruveta hankkimaan, miksi et ole töissä, ryhtyä "kannustamaan" ottamaan cain niskasta kiinni jne.

Vierailija
22/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun häneen. Saattaako hän olla masentunut tai mahtaako taustalla olla jotain traumoja ihmisistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uupumus ei tarkoita sitä ettei jaksa mitään vaan esim. töihin liittyvien asioiden järjestäminen tai tärkeiden sosiaalisten tilaisuuksien järjestäminen voi onnistua. Eli jäljellä oleva energia suunnataan tärkeimpiin asioihin ja sitten esim. kodinhoito tai muu jää retuperälle.

Niin hassulta kuin se voi kuulostaakin.

Näinpä, ja vapaamuotoinen vapaa-ajan tilaisuus jonka itse on vapaaehtoisesti järjestänyt ei ole niin stressaava kuin työhön liittyvä, monenlaisia paineita sisältävä sosiaalinen tilaisuus.

Itse esim. olen open työstä ollut saikulla. Opettaminen silloin kun siitä saa palkkaa on minulle raskasta, mutta kun opetan ilman maksua hupimielessä niin se on helppoa ja mukavaa, ei ole vastuussa palkanmaksajalle, ei tarvitse miettiä antaako palkalle vastinetta.

Vierailija
24/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oletan, että nuo sadan henkilön juhlat on joko häät tai hautajaiset.

Jos ovat häät, niin juhlista on todennäköisesti sovittu jo aikaa sitten. Häiden siirtäminen/peruminen ei ole yksinkertaista, osa juhlapaikoista/pitopalveluita hyväksyy perumisen vain hyvin tiukoin ehdoin. Voi siis olla, että ei ole saanut siirrettyä juhlia. Tai sitten on yksinkertaisesti halunnut mennä naimisiin nyt. Häät voi tuoda iloakin, vaikka olisi uupunut.

Jos on hautajaiset, niin eipä niiden ajankohtaa voi valita. Tulevat yleensä melko yllättäen ja niitä ei voi juurikaan lykätä. Jos on iso suku tai seudulta, jossa on tapana esittää avoin kutsu, niin aikamoinen järjestäminen niissä hautajaisissa on. Siihen vielä päälle mahdollinen suru, perunkirjoitus yms.

En siis menisi soimaamaan juhlien järjestämisestä.

Vierailija
25/25 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia kuormittua vieraan väkijoukon keskellä kuin esim. sukujuhlissa, joissa ihmiset on tuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi