Onko teillä elintaso tippunut?
Meillä mies on töissä, minä 2 lapsen kanssa hoitovapaalla ja kolmas on koululainen. Ihmettelen tätä hirveää haloota köyhyydestä ja ettei ole siihen ja tähän varaa. Onko teillä lainat niin suuret ja korkoihin menee nyt enemmän? Vai siihen kuuluisaan sähköön? Vai oletteko käyttäneet aina kaiken mitä on tullut?
Ei meillä näy oikeastaan mitenkään tämä tilanne. Joululahjat ostetaan normaalisti, kaupassa ostetaan normaalit jutut, lapset harrastaa ihan entiseen malliin ja mitään lyhennysvapaita ei lainaan tarvita. Lomamatkakin on suunnitteilla.
Minä saan rahaa lapsilisät ja kotihoidontuen, mies nettona n. 3000. Ei mitään ongelmia pärjäillä. Laina on kyllä iso erä vielä menoista, mutta kokonaisuutena varsin maltillinen. Kaksi autoakin on ja tosiaan joka vuosi matkustetaan.
Mihin teidän talous kaatuu?
Kommentit (40)
Sähkö lasku nousi 100-> 470
Ruoka noussut
Laina noussut
Kaikki väljyys mitä ennen oli on pois ja nyt ei jää puskuria.
Ei ainakaan vielä ole tippunut. Katson kuitenkin tarkemmin, mihin käytän rahaa.
Anna mä arvaan. Teillä ei ole sähkölämmitystä ja lainan korkoa ei ole vielä tarkistettu / on korkokatto?
Ei ole, päin vastoin. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa tuloni ylittävät, tosin niukasti, 100k€.
Viikko vielä töitä ja sitten lomautus toistaiseksi.
Ei ole tippunut. Lainani olen jo maksanut. Sähköön voisi mennä tolkuttomasti (pörssisähkö pakon edessä) mutta sähköä osaan säästää siinä missä rahaakin. Rahaa jää säästöön pari tonnia joka kuukausi. Olen kahden teinin yksinhuoltaja.
"Mies saa nettona 3000 €/kk."
hohhoijakkaa
Ihmisiä ei ole ikinä ollut näin paljon missään maassa.
Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä ei ole ikinä ollut näin paljon missään maassa.
Vielä on kuitenkin olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi. Sen hintaa pitäisi laskea.
Lisäännytte saman verran kuin afrikkalaiset keskimäärin. Elintaso sitten sen mukaiseksi.
Miksei mies puuhastele kotona ja muija raada töissä?
on tippunut todella paljon.kaikki raha menee ruokaan ,sähköön ja polttoaineeseen.asumme maalla 2 lasta 2 kissaa ja kaksi koiraa.kauppaan 15km.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tippunut. Lainani olen jo maksanut. Sähköön voisi mennä tolkuttomasti (pörssisähkö pakon edessä) mutta sähköä osaan säästää siinä missä rahaakin. Rahaa jää säästöön pari tonnia joka kuukausi. Olen kahden teinin yksinhuoltaja.
Ihanan ylimielinen kommentti! Niinhän se on, että sadat tuhannet suomalaiset ovat lirissä sähkölaskujen kanssa, koska ovat vain keskivertoa huonompia sähkön käyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan ylimielinen kommentti! Niinhän se on, että sadat tuhannet suomalaiset ovat lirissä sähkölaskujen kanssa, koska ovat vain keskivertoa huonompia sähkön käyttäjiä.
Jaa. Sinä koit sen ylimielisenä. Minulle se oli vain toteamus. Eikö täällä saa enää vastata aloituksiin omilla kokemuksillaan?
Ei ole, mutta vaimon rinnat on tippuneet alemmas
Tip tip tip, Tarkoittanet laskenut, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Sinä koit sen ylimielisenä. Minulle se oli vain toteamus. Eikö täällä saa enää vastata aloituksiin omilla kokemuksillaan?
Ei saa, ellei ne kokemukset ole pelkkää surkeutta ja ankeutta. Tää on kateellisten luvattu maa.
Meillä suht samat tulot ja todella tiukkaa. Minä en taas ymmärrä miten teillä ei ole :D