Onko muiden teineillä tällaista? Käyttävät vain itsepalvelukassoja?
Oikealle kassalle meneminen on jotenkin pelottavaa. Samoin puheluja eivät halua soittaa, mieluummin aina viesti.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea heille vaan työelämään.
Olen just samanlainen ja johtotehtävissä.
Juu, ja siksi ihmiset voi niin huonosti nykyään töissä, kun kaltaisesi ää.... ovat pomoina.
Mun lähikaupoissa jäljellä olevat ihmiskassat on hyviä tyyppejä eli kovaäänisiä super ekstrovertteja, tatuoituja mt-potilaan oloisia, kyselee kaikenlaista ja kommentoi asiakkaan ostoksia ja keskittyy enemmän hauskanpitoon työkaverin kanssa kuin työhön
Käytän nykyään aina itsepalvelukassaa jos vain mahdollista
Teinit ostavat kaupasta yleensä vain muutamia ostoksia, joten itsepalvelukassa nopeampi/helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt ihan varma ap, että kyse on pelosta?
Olen itse kaukana jo teiniydestä, mutta käytän aina itsepalvelukassaa, kun se on mahdollista. Syy: pääsen itse nopeammin ulos jonottamatta. Miksi ihmeessä jonottaisin normikassoille, jos on helpompikin tapa. En myöskään itse soittele, jos on mahdollista hoitaa asia tekstarillakin. Se tulee halvemmaksikin.
En kuitenkaan ikinä ole pelännyt hoitaa asioita kenenkään kanssa, enkä ole pelännyt puhua puhelimessakaan.
Pidän aloitusta outona.
Olen varma, kyse omista lapsista. Ihan älyttömästi piti tsempata mm. kun piti soittaa kesätyöpaikkaan. Ja ainakin yksi lasten kavereistakin on ihan samanlainen. Siksi aloitus, koska mietin onko tällainen yleistynyt.
Ap
Kuinkas lapset käyvät parturissa/kampaajalla? Siellä ainakin joutuu jotain sanomaan.
No he ovat juurui näitä tapauksia jotka eivät sano kampaajalla yhtään mitään, ojentavat kuvan esim supermallista että haluun tommosen.Heidän lähdettyään tulee vihainen soitto vanhemmalta ja vanhempi marssii vaatien uutta kampausta/leikkausta ilmaiseksi koska "ei se ollu tällaista halunnu".
Vierailija kirjoitti:
Onnea heille vaan työelämään.
Noo isi tai äiskä hoitaa noille jo TET- (pakollisen työelämään tutustumispaikan kouluaikana)-paikatkin joko omaan duuniin ottavat tai soittelevat nuoren puolesta, herättävät aamulla ja kuskaavat.
Kun siten ihan itse pitää pärjätä niin siinä sitä sitten ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan ikinä ole pelännyt hoitaa asioita kenenkään kanssa, enkä ole pelännyt puhua puhelimessakaan.
Pidän aloitusta outona.
No vau. Ja kaikki muutkin on niin kuin sinä?
Sosiaalisten tilanteiden pelkoa ei ole olemassa?
En ole sanonut, että kaikki muut ovat kuin minä, vaan vertasin tätä siihen, että jos nämä teinit käyttävät itsepalvelukassoja ja lähettävät tekstareita mieluummin kuin ovat suorassa kontaktissa johonkin henkilöön, teen itse samoin, VAIKKA en pelkää itse tilanteita.
Tottakai voi olla henkilöitä, joilla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa, mutta halusin nostaa esille mahdollisuuden, että jospa tästä ei olekaan kysymys, vaan sujuvammasta asioinnista. Tosin ap hylkäsi tämän ehdotuksen, koska on varma nuorten käytösten syistä.
Mun 15v ei varmaan ole yksinään tai kaveriden kanssa edes käynyt kaupassa jossa olisi itsepalvelukassa. Parturiinkin on vähän hankala mennä yksin, kun lähimpään on 10km... Tosin viimeksi lähetin busssilla lähikaupunkin tädilleen. Kesätyön sai teams-haastattelussa ja tet-paikat sähköpostilla sovitussa tapaamisessa. Enkä kyllä ole kaveripiirissäänkään havainnut mitään ihmispelkoa, päin vastoin, rohkeita ovat hoitamaan asioitaan ja kyselemään esim nyt yhteishakututustumisissa.