Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunto maksettu myin sen

Vierailija
06.01.2025 |

ja aion elää ja nauttia asunnosta saaduilla rahoilla. Vuokraan menee 1100€/ kk vastike oli 320€. Miksi mun ystävät pitävät tätä huonona ratkaisuna. Nyt kun olen vielä n. 5 v työelämässä, pystyn maksamaan vuokran palkastani mutta eläkkeellä tekee tiukkaa. Silloin syön säästöjä. Asunnosta sain 310000€. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla oo lapsia? Monet haluu jättää perintöä lapsilleen, ehkä ystäväsikin. 

Vierailija
2/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein samoin. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä joku muu ratkaisustani sanoo tai ajattelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla oo lapsia? Monet haluu jättää perintöä lapsilleen, ehkä ystäväsikin. 

Asuntojen jättäminen perinnöksi aiheuttaa perijöille ongelmia. Rahaa on helppo periä.

Vierailija
4/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kallis vuokra. Jopa pk-seudulle.

Vierailija
5/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän vain seksileluni perinnäksi

Vierailija
6/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kallis vuokra. Jopa pk-seudulle.

Kaksio Helsingissä 56m2. Tota ne täällä maksaa uudemmat siis. 

7/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä ratkaisu koska jos on 300k laittaa sijoituksiin niin sille saa hyvän tuoton. Asunnossa rahat on kiinni eikä tuota mitään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans omistusasunto, vanhana vaihdan sen pieneen omistusyksiöön (ettei mulle tulla sanomaan että muutappa pois) ja rahat tuhlaan (osa menee tietty lääkäreihin ja lääkkeisiin mutta loput hurvittelen), jee!

Vierailija
9/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Tuo on hyvä ratkaisu koska jos on 300k laittaa sijoituksiin niin sille saa hyvän tuoton. Asunnossa rahat on kiinni eikä tuota mitään.

Tavallaan ne kuitenkin asunnossa kiinni ollessaan tuottaisivat joka kuu vastaanvan asunnon vuokran ja tämän asunnon vastikkeen välisen erotuksen. Aapeen tapauksessa siis 800€/kk siis noin kymppitonnin vuodessa. Hyvällä tuurilla 300000€ sijoituksista saa enemmän, mutta vähän huonommalla jää reilusti alle. Keskimääräinen tuotto lienee jotakuinkin sama. 

Ja tämä pätee siis siihen asti, kun  aapee on työssä ja hänellä ON se 3000000€ sijoitettuna. Heti kun eläkkeellä joutuu alkamaan syödä pääomaa vuokriin, tilanne alkaa huonontua eksponentiaalisesti.

Vierailija
10/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu, tekisin itse samoin, jos olis oma asunto. 

Vierailija
11/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Varsinkin kun sijoittaa asuntorahastoihin

Vierailija
12/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätän vain seksileluni perinnäksi

Mulla ne aina hajoo joten ei mene edes perintään.

Vierailija
13/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Asunto tuotti 780€ nettotuoton per kuukausi.

Vierailija
14/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä voi muuttaa melkein mihin tahansa. Töissä on asuttava työpaikan lähellä. Ei välttämättä olisi ollenkaan huono ajatus myydä asuntoa kun jää eläkkeelle.

Vierailija
15/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti rahat on fiksusti sijoitettu, eikä makaa tilillä. Inflaatio tekee sen, että sinun eläkkeesi loppuvuosina se vuokra voi olla helposti 2000 euroa. 

Vierailija
16/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko oikeasti elää pari-kolmekymmentä vuotta tuolla noin 300 tonnilla?

Vierailija
17/17 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Sinällään, mutta hankala nopeasti sijoittaa tuollaista summaa. Pitää muistaa ajallinen hajautus eli riskipeliä samalla hetkellä laittaa noita rahoja osakkeisiin tai rahastoihin.

Ehkä tiettyihin isoihin yrityksiin, jotka ovat varmoja 5% osingonmaksajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä