Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muiden teineillä tällaista? Käyttävät vain itsepalvelukassoja?

Vierailija
18.12.2022 |

Oikealle kassalle meneminen on jotenkin pelottavaa. Samoin puheluja eivät halua soittaa, mieluummin aina viesti.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea heille vaan työelämään.

Vierailija
2/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoin jatkuvasti nuoria töihin.

Joukosta erottuu jos osaa puhua yli yksisanaisia lauseita ja omaa normaalit käytöstavat.

Ennenvanhaan piti osata enemmän, nykyään tuo riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän ihmispelkoiset pärjää hienosti, kiitos etätöiden.

Vierailija
4/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen just samanlainen ja johtotehtävissä.

Vierailija
5/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma ap, että kyse on pelosta?

Olen itse kaukana jo teiniydestä, mutta käytän aina itsepalvelukassaa, kun se on mahdollista. Syy: pääsen itse nopeammin ulos jonottamatta. Miksi ihmeessä jonottaisin normikassoille, jos on helpompikin tapa. En myöskään itse soittele, jos on mahdollista hoitaa asia tekstarillakin. Se tulee halvemmaksikin. 

En kuitenkaan ikinä ole pelännyt hoitaa asioita kenenkään kanssa, enkä ole pelännyt puhua puhelimessakaan. 

Pidän aloitusta outona. 

Vierailija
6/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelu tietää työpaikkojen vähenemistä.

Vierailija
7/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kaukana jo teiniydestä, mutta käytän aina itsepalvelukassaa, kun se on mahdollista. Syy: pääsen itse nopeammin ulos jonottamatta. Miksi ihmeessä jonottaisin normikassoille, jos on helpompikin tapa. En myöskään itse soittele, jos on mahdollista hoitaa asia tekstarillakin. Se tulee halvemmaksikin. 

En kuitenkaan ikinä ole pelännyt hoitaa asioita kenenkään kanssa, enkä ole pelännyt puhua puhelimessakaan. 

Pidän aloitusta outona. 

Olen varma, kyse omista lapsista. Ihan älyttömästi piti tsempata mm. kun piti soittaa kesätyöpaikkaan. Ja ainakin yksi lasten kavereistakin on ihan samanlainen. Siksi aloitus, koska mietin onko tällainen yleistynyt.

Ap

Vierailija
8/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua esitellä kassalle omituisia ostoksiani.

Vierailija
9/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa sen nopeuden takia, en kestä sitä asiakkaan ja kassahenkilön rupatusta säästä ja turhaa muiden asiakkaiden odotuttamista. Ja inhoan soittamista, viestit on paljon kätevämpiä, asia tulee esille samantien.

Olen myöhäisteini 48 v.

Vierailija
10/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän aloitusta outona. 

No vau. Ja kaikki muutkin on niin kuin sinä?

Sosiaalisten tilanteiden pelkoa ei ole olemassa?

Vierailija
11/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin ruokakaupassa käytin normaalia kassaa.

Vierailija
12/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän aloitusta outona. 

Olen varma, kyse omista lapsista. Ihan älyttömästi piti tsempata mm. kun piti soittaa kesätyöpaikkaan. Ja ainakin yksi lasten kavereistakin on ihan samanlainen. Siksi aloitus, koska mietin onko tällainen yleistynyt.

Ap

Kuinkas lapset käyvät parturissa/kampaajalla? Siellä ainakin joutuu jotain sanomaan.

Vierailija
13/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassoja, koska en halua jonottaa jättikärryllisten vuoksi puolta tuntia.

Vierailija
14/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäloppuna muorina käytän mieluummin ip-kassaa ja laittelen viestejä. Ne helpottavat arkea kuin kyse olisi mistään epäsosiaalisuudesta. 

Teini-ikä on vaikeaa aikaa. Ahdistaa, ärsyttää, ei tiedä yhtään mitä pitäisi elämässä tehdä ja kuitenkin puuttuu elämänkokemusta selvitä kaikesta siitä. Meidän aikuisten täytyisi muistaa sekin joskus ja antaa siksi nuoren lompsutella ip-kassalle ihan rauhassa 

Vierailija
15/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän aloitusta outona. 

Ap

Kuinkas lapset käyvät parturissa/kampaajalla? Siellä ainakin joutuu jotain sanomaan.

Ajan voi varata netissä ja kampaajan kanssa ei tarvi kummemmin rupatella. Toisekseen jos käy aina samalla, ei tarvitse kohdata tuntemattomia.

Vierailija
16/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista. Jännittävätkö myös työhaastattelua? Sielläkin joutuu jotain sanomaan.

Vierailija
17/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelu tietää työpaikkojen vähenemistä.

Hyvä. Mitä vähemmän tarvitaan ihmisiä hoitamaan turhia hommia, sitä parempi. Varmaan pitäisi päästä eroon maatalouskoneista ja siirtää puolet ihmisistä jälleen tekemään ruokaa. Teollinen vallankumous perutaan ja ihmiset takasin käsihommiin.

Vierailija
18/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 25v, mutta kyllä itsekin jännitän puhelinsoittoja (no nyt niitä on tullut tehtyä jo niin paljon, ettei enää jännitä, paitsi jos joku joskus soittaa töihin). Mutta oma äitini, nyt 62v, on ihan samanlainen ;) Lapsenakin muistan kun tapeltiin siitä, että kumpi joutuu soittamaan paikkaan x :D

Teininä sanoisin että aika normaalia jännittää, kun virallisia puheluita ei ole vielä soittanut kuin kerran tai kaksi. Itse kassalla ollessa huomaa myös sen, että lapset on usein tosi reippaita, teininä alkavat mutista ja vältellä katsekontaktia, ja parikymppiset ovat taas reippaita. Eli sellainen kehitysvaihe.

Vierailija
19/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja potentiaaliselle työpaikalle soittaminen nyt varmaan jännittää ketä vaan, kun haluaa antaa hyvän kuvan itsestään ja "koko tulevaisuus" riippuu siitä yhdestä puhelusta. Tai ehkä tämäkin jännitys helpottaa (tai ainakin unohtuu) kun keski-ikäistyy ja on ollut vakaassa työpaikassa vuosikausia.

Vierailija
20/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan olleeni tuollainen vielä parikymppisessä. Ensimmäisessä työpaikassakin puhelimeen vastaaminen jännitti armottomasti. Olin myös se teini, joka pisti aina kaverin asialle, jos kaupassa vaikka piti kysyä neuvoa myyjältä(enkä ollut kaveripiirin ainoa tällainen). Meni kyllä ohi ja nykyään työskentelen sujuvasti asiakaspalvelutehtävissä. Kai tuo on ihan normaalia ja usein myös ohimenevää.