Olisitteko valmiita tekemään ison kalliin leikkauksen koiranpennulle?
Käytännössä siis etujalat katkaistaan ja liitetään uudelleen kohdilleen, paha kasvuhäiriö. Pentu 6kk vanha. Hirvittää pitkä toipuminen ja kivut. Mitä tässä tilanteessa tekisitte?
Kommentit (85)
Maksoin koiran selkäleikkauksesta ja kuntoutuksesta n. 4000e. Eli joo kyllä sitä rahaa tulee sitten laitettua kun on pakko.
Kysyisin eläinlääkärin mielipidettä. Minulla ei ole riittävästi eläinlääketieteellistä tietoa sen arvioimiseen, millaisia kipuja koira kokee ja mikä olisi sen elämänlaatu leikkauksen jälkeen.
Jotkut ne on toisen valmiita pistämään kärsimään. Itse en pystyisi edes olemaan tuollaista tekevän ihmisen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin eläinlääkärin mielipidettä. Minulla ei ole riittävästi eläinlääketieteellistä tietoa sen arvioimiseen, millaisia kipuja koira kokee ja mikä olisi sen elämänlaatu leikkauksen jälkeen.
Kannattaa kysyä myös etiikan filosofilta
Hän tietää oikean moraalisen ratkaisun
Ei lääkäri
.
Kuvittelisin että elämää ylläpidetään!
Luottaisin eläinlääkärin arvioon. Olen laittanut 4000 e kissan tehohoitoon, enkä kadu.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ne on toisen valmiita pistämään kärsimään. Itse en pystyisi edes olemaan tuollaista tekevän ihmisen ystävä.
Murhaaja
Jos todennäköistä olisi, että leikkauksen avulla tulisi kuntoon ja saisi hyvän elämän, niin tekisin. Muuten en, vaan tekisin viimeisen palveluksen.
Meillä vanhempi tyttökoira sai kohtutulehduksen ja tehohoidolle ja leikkaukselle (viikonloppu yö) hintaa tuli hieman yli 3000 euroa. Emme katuneet hetkeäkään päätöstä tehohoidosta ja leikkauksesta.
Toinen koiramme oli polvivaivainen ja hänet molemmat polvet leikattiin.. yhden polven leikkaus maksoi jälkitarkastuksineen 2500 euroa. Emme katuneet hetkeäkään päätöstä leikkauksista.
Vakuutus ei korvannut mitään.
Lopputuloksesta ei ole mitään takeita. En laittaisi käymään moista läpi.
Leikkaus vaikuttaa rääkkäykseltä pentua kohtaan. En miettisi rahaa, vaan eläinparkaa.
Tein itse ja säästin.