Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa ylipainoa?

Vierailija
18.12.2022 |

Olen pulskistunut tasaisesti viime vuosina (N36, 168cm/87-89kg). Ennen painonnousua painoin 71 kg. En ole aikaisemmin huomannut olossa mitään, olen vain vaihtanut vaatekoon isompaan. Nyt jotenkin olo on alkanut tuntua isolta ja raskaalta. Olen myös hieman kauhuissani, jatkuuko lihominen vielä. En ole koskaan pudottanut painoa. Tuntuu että pieni ylipaino ei haitannut mitään, mutta nyt kun paino pyörii tuolla ysikympin tienoilla, ylipaino alkaa vaikuttaa arkeen ja vointiin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuntuu olossa varmasti kun nykyinen bmi:si on yli 30 eli olet merkittävästi ylipainoinen. Hyvä kun olet tiedostanut ongelman eli ei muuta kuin hommiin (ruokailu kuntoon) ja kohti normaalipainoa!

Vierailija
2/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se lihominen vain jatkuu jos er muuta mitään. Ei tartte tehdä isoja muutoksia, pikkuhiljaa tiputtelee uusia juttuja. Lisää kasviksia ruokavalioon, vähentää sipsien/jäätelön/suklaan tms syömistä, alkaa liikkua vähän enemmän...tollasta juttuja. Älä ainakaan ala millekään kitudietille tai laita kerralla elämääsi uuteen uskoon. Ne yleensä ei tuo pysyviä muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun lisää suklaata suuhun. Monet tuntuvat tykkäävän pulskista naisista ja kuulemma ylipaino ei haittaa varsinkaan seksissä.

Entäs pulskat miehet? Älä unohda heitä!

Ongelmia voi tulla juuri sen seksin kanssa - tietystä syystä. No, ei muuta kun kaljaa ja makkaraa, moni "tykkää" pulskista miehistä.

Vierailija
4/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ylipainoa? Paljonko pitäisi pudottaa, että olisit sopivasti lihava? 

Vierailija
5/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vänrikki Koskela kirjoitti:

Ap asian aika hyvin jo tuossa ilmaisi: sopivasti lihava on sellainen, ettei paino vielä tunnu arjen askareissa, eli vaikkapa bussipysäkille kävely ei puuskututa.

Vierailija
6/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin ap tarkoitti, että lievää ylipainoa ei huomaa, mikä onkin totta.

Vierailija
7/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuntuu olossa varmasti kun nykyinen bmi:si on yli 30 eli olet merkittävästi ylipainoinen. Hyvä kun olet tiedostanut ongelman eli ei muuta kuin hommiin (ruokailu kuntoon) ja kohti normaalipainoa!

Tuossa voi olla perää, ehkä se bmi 30 raja lihavuudelle ei ole ihan tuulesta tempastu.

Vierailija
8/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap asian aika hyvin jo tuossa ilmaisi: sopivasti lihava on sellainen, ettei paino vielä tunnu arjen askareissa, eli vaikkapa bussipysäkille kävely ei puuskututa.

Tuo ei vielä riitä kun ikääkin on 36v eikä 76v.

Jos esimerkiksi ostoskassien kantaminen portaita tai kevyt  hölkkä lapsen kanssa aiheuttaa puuskuttamista, niin asialle kannattaisi tehdä jotain.

Vierailija
9/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jokseenkin samoissa mitoissa kuin ap (165 cm/93 kg), ja ei minua ainakaan mikään bussipysäkille kävely puuskututa tai ylipaino erityisesti vaikuta arjen askareisiin. En ole kovin urheilullinen, mutta kävelylenkeillä tykkään kyllä käydä.

Tiedostan kyllä että painoa on liikaa ja samoin kuin ap:llä, tässä painossa olo alkaa olla eri lailla raskas kuin vielä hieman kevyempänä. Mutta ei tämä nyt vielä mitenkään toimintakyvyttömäksi lamauta. Haluaisin kuitenkin laihtua jonkin verran.

Vierailija
10/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä. Miten voi olla huomaamatta? Itse olen lähellä normaalipainon ylärajaa, 162 cm ja 61 kg, ja huomaan kyllä että vatsa röllöttää ja housut kiristää jenkkakahvoja. Jos tästä paino nousisi niin olo olisi hirveä.

Vierailija
11/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä. Miten voi olla huomaamatta? Itse olen lähellä normaalipainon ylärajaa, 162 cm ja 61 kg, ja huomaan kyllä että vatsa röllöttää ja housut kiristää jenkkakahvoja. Jos tästä paino nousisi niin olo olisi hirveä.

Minäkin olen normaalipainoinen. Vanhat vaatteet eivät mene päälle ja ihan selkeästi olo on kankeampi.

Vierailija
12/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saman pituinen ja painoni on 127kg. Tämä vasta raskaalta tuntuu. Joten tee muutos nyt ennen kuin olet samassa tilanteessa kuin mä. Mä olin vuosia n.100kg ja ajattelin, että ei paino tästä enempää enää nouse. Kyllä se vain salakavalasti nousi. Nyt on edessä pitkä ja kivinen tie takaisin normaalipainoon. Jaksan siis kyllä liikkua esim. pyöräillä, hiihtää yms. ja tehdä töitä, mutta haluan silti olla pienempi. 

Vierailija
13/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä auttaa?

Vierailija
14/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun paino mitenkään huomaamatta tai salakavalasti ole noussut, olen ihan tietoinen ollut siitä koko ajan. Tässä taas alkaa keskustelun edetessä tosiasiat vääristymään.

Ap

Vierailija
15/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 158/72 ja mulle tää on sellainen paino, että sen huomaa muutenkin kuin vaatekoosta. Kunnossa ei näy, mutta olo on tosi kankea, maha ja tissit tiellä jos kyykkii ja kumartelee. Pakko napata kymppi pois.

Vierailija
16/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ylipainosta ei vielä ole ollut merkittävää haittaa, mutta myöhemmin saattaa olla. Liikkuminen ehkä vielä ok, mutta kannattaa herätä ajoissa eikä päästää itseään siihen kuntoon, että liikunnasta ei enää saa iloa kun siitä on tullut vaikeaa.

Ap, joskus on vaikeaa hahmottaa sitä, että on tullut oikeasti lihottua. Tarkoitan, että monet sokeutuvat omalle peilikuvalleen eivätkä tiedosta tilannettaan. Olet merkittävästi ylipainoinen, ei se ole mitään pientä pyöreyttä.

Ja jos paino on jo tuohon tahtiin noussut niin se tulee jatkamaan nousemista ellet muuta tottumuksiasi. Oletko huomannut mistä tuo olisi sitten tullut, oletko alkanut herkutella enemmän vai jokin muu syy?

Vierailija
17/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tilanteesi Ap. Minulla hyvin samansuuntainen tilanne. Pituutta minulla on 176 ja painoa viimeisimmän punnituksen mukaan 99,7 kg, mikä on enemmän kuin koskaan ennen. Vartoloni malli on tiimalasi, joten en sillä tavalla näytä kovin lihavalta, mutta olossa tunnen sen eri tavalla kuin aikaisemmin. Vielä kun paino oli 90-95, tuntui aika tavalliselta. Nyt on jokin tietty raja ylitetty.

Vierailija
18/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkähän ovat lukemat joululomalöhöilyn ja -herkkujen jälkeen? 😨

Vierailija
19/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on?

Vierailija
20/24 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tilanteesi Ap. Minulla hyvin samansuuntainen tilanne. Pituutta minulla on 176 ja painoa viimeisimmän punnituksen mukaan 99,7 kg, mikä on enemmän kuin koskaan ennen. Vartoloni malli on tiimalasi, joten en sillä tavalla näytä kovin lihavalta, mutta olossa tunnen sen eri tavalla kuin aikaisemmin. Vielä kun paino oli 90-95, tuntui aika tavalliselta. Nyt on jokin tietty raja ylitetty.

Sinulla BMI 30 ylittyi 93 kilon kohdalla eli varmasti alkaa tuntumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä