Liikaa ylipainoa?
Olen pulskistunut tasaisesti viime vuosina (N36, 168cm/87-89kg). Ennen painonnousua painoin 71 kg. En ole aikaisemmin huomannut olossa mitään, olen vain vaihtanut vaatekoon isompaan. Nyt jotenkin olo on alkanut tuntua isolta ja raskaalta. Olen myös hieman kauhuissani, jatkuuko lihominen vielä. En ole koskaan pudottanut painoa. Tuntuu että pieni ylipaino ei haitannut mitään, mutta nyt kun paino pyörii tuolla ysikympin tienoilla, ylipaino alkaa vaikuttaa arkeen ja vointiin.
Kommentit (24)
Minäkin olen nainen 36 v. Pituus on 150 cm ja paino kai noin 130 kg. En ole varma kun vaaka näyttää vain 120 kg asti ja lakkasi näyttämästä lukemaa pari vuotta sitten. Kukaan ei ole koskaan sanonut mua ylipainoiseksi sen jälkeen tulin täysi- ikäiseksi. En voi mennä oikein mihinkään työhön kun hädin tuskin saan sormrnpät yhteen etukautta. Läski on keskittynyt keskivartalooni. Saisin varmaan buustia laihduttamiseen, jos joku huomauttaisi painostani. Mutta kun ei niin minäkin suhtaudun kuin olisin normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tilanteesi Ap. Minulla hyvin samansuuntainen tilanne. Pituutta minulla on 176 ja painoa viimeisimmän punnituksen mukaan 99,7 kg, mikä on enemmän kuin koskaan ennen. Vartoloni malli on tiimalasi, joten en sillä tavalla näytä kovin lihavalta, mutta olossa tunnen sen eri tavalla kuin aikaisemmin. Vielä kun paino oli 90-95, tuntui aika tavalliselta. Nyt on jokin tietty raja ylitetty.
Sinulla BMI 30 ylittyi 93 kilon kohdalla eli varmasti alkaa tuntumaan.
Kyllä. Olen yrittänyt katsoa syömisiäni viime aikoina. En haluaisi nähdä vaa'an näyttävän seuraavaksi kolminumeroista lukua.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen nainen 36 v. Pituus on 150 cm ja paino kai noin 130 kg. En ole varma kun vaaka näyttää vain 120 kg asti ja lakkasi näyttämästä lukemaa pari vuotta sitten. Kukaan ei ole koskaan sanonut mua ylipainoiseksi sen jälkeen tulin täysi- ikäiseksi. En voi mennä oikein mihinkään työhön kun hädin tuskin saan sormrnpät yhteen etukautta. Läski on keskittynyt keskivartalooni. Saisin varmaan buustia laihduttamiseen, jos joku huomauttaisi painostani. Mutta kun ei niin minäkin suhtaudun kuin olisin normaali.
Ylipainossa ei ole pilkkaamista.
Tehkää terveellisyydestä elämäntapa, herkutelkaa viikonloppusin. Ei ole ongelmaa.
Ei se sen vaikeampaa ole.