Olen alkanut juomaan melkein joka päivä vaikka mulla on skitsofrenia
Ja en voi ottaa lääkkeitäni kun olen juonut koska ne tekee krapulastani kestämättömän. Sitäpaitsi ne ei toimi niin hyvin jos olen juonut alkoholia.
Aloitan opiskelun helmikuussa ja toivon ettei skitsofreniani pääse valloilleen kun aloitan opiskelun tämän ryyppäämisen vuoksi. Piti vaan avautua vähän.
Kommentit (35)
Ehkä sulla ei olekaan skitsofrenia. Itselläkin piti olla psykoosi, mutta kaksi viikkoa söin lääkkeitä ja lopetin. Eipä ole psykoosia näkynyt. Minulla on myös persoonallisuushäiriö, jossa ihminen eristäytyy muusta maailmasta ja välttelee sosiaalista vuorovaikutusta,mutta olen töissä, jossa ei yksin olla hetkeäkään tai puhumatta. Lisäksi vapaa-aikani vietän perheen kanssa kotona tai jonkun tuttavaperheen luona eikä tilanteet herätä ahdistusta tmv. Lähes päivittäin käyn kyllä yksin lenkillä.
Neuroleptilääkitys aiheuttaa dopamiinijärjestelmän epätasapainotilan, joka on erityinen haitallinen ns. negatiivisista puutosoireista kärsiville skitsofreenikoille, joilla on muutenkin vaikea löytää mielihyvää mistään. Mielihyvää lisätäkseen monet käyttävät aineita, jotka lisäävät dopamiinia keskushermostossa. Ihan ymmärrettävää ja luonnollista, dopamiini on elintärkeä välittäjäaine ihmisen toiminnanohjauksessa ja mielihyvän kokemuksessa. Se ei ole mikään epäonnistuminen että juo alkoholia, vaan oikeastaan aika luonnollinen seuraus kehosi epätasapainotilasta. Kun ymmärrät sen hahmotat, mitä sinun pitää tehdä jotta palautat homeostasian elimistöösi. Eli lopettaa neuroleptilääkitys, parantaa itsetuntoasi toiminnalla, joka palkitsee ja motivoi sinua, urheilla säännöllisesti jne. Syödä mahdollisimman terveellisesti, ei mitään rehua vaan kunnolla terveellisiä hyviä rasvoja kuten omega3-rasvoja ja ravintopitoista ruokaa, jossa on kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet. Hyvä prosessoimaton, riittävästi aivojen kannalta tarpeellisia rasvoja sisältävä ravinto suojaa paljon paremmin sekavuustiloilta kun aivoja vaurioittavat hermomyrkyt, jotka lisäävät päihdehakuisen käytöksen riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Neuroleptilääkitys aiheuttaa dopamiinijärjestelmän epätasapainotilan, joka on erityinen haitallinen ns. negatiivisista puutosoireista kärsiville skitsofreenikoille, joilla on muutenkin vaikea löytää mielihyvää mistään. Mielihyvää lisätäkseen monet käyttävät aineita, jotka lisäävät dopamiinia keskushermostossa. Ihan ymmärrettävää ja luonnollista, dopamiini on elintärkeä välittäjäaine ihmisen toiminnanohjauksessa ja mielihyvän kokemuksessa. Se ei ole mikään epäonnistuminen että juo alkoholia, vaan oikeastaan aika luonnollinen seuraus kehosi epätasapainotilasta. Kun ymmärrät sen hahmotat, mitä sinun pitää tehdä jotta palautat homeostasian elimistöösi. Eli lopettaa neuroleptilääkitys, parantaa itsetuntoasi toiminnalla, joka palkitsee ja motivoi sinua, urheilla säännöllisesti jne. Syödä mahdollisimman terveellisesti, ei mitään rehua vaan kunnolla terveellisiä hyviä rasvoja kuten omega3-rasvoja ja ravintopitoista ruokaa, jossa on kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet. Hyvä prosessoimaton, riittävästi aivojen kannalta tarpeellisia rasvoja sisältävä ravinto suojaa paljon paremmin sekavuustiloilta kun aivoja vaurioittavat hermomyrkyt, jotka lisäävät päihdehakuisen käytöksen riskiä.
Ravinto on tärkeää.
Skitsofreniaa sairastavaa ei saa koskaan yllyttää jättää ottamatta lääkkeitään. Vain lääkärin määräyksestä. Seuraukset voi olla vakavat.
taitaa elisa kala olla vauhdissa .......
"elisa" :D ai stna minkä nimen keksiny itellee :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä lääkkeitä siihen käytetään?
Lääkkeitä jotka vähentävät dopamiinia aivoissa, mun láäkkeen nimi on Latuda
Ap
Vierailija kirjoitti:
Erittäin huono kombo
Ehdottomasti en suosittele noiden kahden asian yhdistelmää. Kannattaa pysytellä erossa alkoholista. Entinen melko läheinen tuttava menehtyi viime vuonna ja hänellä oli sentyyppinen elämä. Vaikka hän asui laitosmaisessa asuntomuodossa, niin asunto oli kertoman mukaan hirveässä kunnossa loppuaikoina. Ei ihmismäinen olinpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vähentävät, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vähentävät, miksi?
Koska jos on liika jossain kohdissa aivoja dopamiinia niin tulee psykoosi ja harhoja. Skitsofreniassa on toisaalta toisilla kohtia aivoja liian vähän dopamiinia jolloin tulee sellainen laiska olo ja kaikki tuntuu tylsältä. Lääkkeet pahentaa tuota tylsyyttä.
Ap
Sähän olet varsinaine superihminen kun luet toisten ajatuksia ja tunnet itse Saatanan. Luulisi että joku tiedustelupalvelu palkkaisi sut heti kovapalkkaiseen hommaan.
Kerro vähän lisää Saatanasta: mitä se kertoo? Onko sillä joku sanoma ihmisille? Minkälainen heppu noin muuten? Olis kiva tietää, harvalla on noin hyvät kontaktit.
Puolen vuoden putken jälkeen psykoosit voi olla ihan mielenkiintoista ajanvietettä :o
Minun veljelläni oli tuollainen vaihe kerran. Sairastaa myös skitsofreniaa. Juominen päättyi kun ambulanssi kävi hakemassa. Oli jättänyt lääkkeensä ottamatta.