Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta joulusiivousta teillä tehdään? Kinaa miesystävän kanssa, ensimmäinen joulumme samassa kodissa

Vierailija
17.12.2022 |

Kerran jo moppasin ja imuroin koko talon ihan lattiasta kattoon. Suunnitelmissa oli että siivotaan suursiivous ensi perjantaina aatonaattona, mutta miesystävä ei siihen suostu. Jouluaaton aamuna vielä nopea imurointi 😊

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainuttakaan joulusiivousta.

Normaaliin arkeen kuuluva ylläpitosiivous.

Vierailija
22/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi enää jouluna suursiivoaa ? Minä siivoan nyt edeltävänä vkl ja joulun alla sitten nopea imurointi ja moppaus tarvittaessa . Turha liikaa stressata ja itseään uuvuttaa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ylläpidetään siisteyttä ympäri vuoden, eli ikinä ei oo semmoista kaaosta, että nolottaisi jos yllätysvieraita tulee, joten joulu siivous ei hirveästi eroa normaalista siivouksestamme, mutta ehkä hieman perusteellisemmin pestään, matot pestään yms lattiat, pinnat tarkkaan, myös tuuletan kaikki tekotaljat ja pesen koristepeitot.

Mutta oon vähän ku Auri Katariina että rakastan siivousta enkä pahastu jos teen sen itse. Perhe ei odota että joka paikka kiiltää.

Vierailija
24/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään joulusiivousta, teen ihan normaalin viikkosiivouksen. Imuroin kahdesti viikossa, moppaan ja pyyhin pölyt viikottain,. Joka toinen viikko imuroin sohvan. Lakanat ja pyyhkeet vaihdan kerran viikossa. Kylpyhuonetta ja vessaa pesen tarpeen mukaan, mutta vähintään kerran viikossa pesen pöntön ja pesualtaan. Jokaisen suihkun jälkeen kuivaan hanan, lattian ja seinät. Keittiön kaapit, väliovet jne. putsaan silloin kun on tarve, tahrat tietenkin poistan heti. Tykkään kun kotona on siistiä ja puhdasta ympäri vuoden, ei vaan pari kertaa vuodessa suursiivouksen jälkeen.

Tällä viikolla tuuletin tyynyt, matot ja vaatteet kun oli sopivia pakkaskelejä.

Vierailija
25/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään 3 huonetta, muissa on ovi kiinni.

Lähdetään torstaina reissuun ja oon tehnyt normiviikkosiivouksen.

Tämä riittää

Vierailija
26/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Pidetään sen verran siisteyttä kokoajan yllä ettei tarvi mitään erillistä suur- tai joulusiivousta. Edes lapsuuden kodissa ei sellaisia tehty, kun ei ollut tarvetta.

Vierailija
27/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä vihaan kaikkea tällaista. 

Mä siivoan ihan normaalisti enkä nimitä sitä joulusiivoukseksi. Muutenkin tällainen hysterisointi joulun alla saa niin karvat nousemaan ylös.

Meillä on aina todella siistiä ja tykkään siivouksesta, mutta että se tehdään tälleen nimenomaan  joulun alla "pakotettuna" ja nimellä "joulusiivous", on tosi vastenmielistä.

miksi? Miksi toisten tavat niin ahdistaa?

Siksi kun moni on joutunut lapsena kotona kuuntelemaan niitä ikuisuusriitoja, mitä jouluna "kuuluu" tehdä ja lopulta äiti on vetänyt perinteiset jouluraivarit, kun burnout on iskenyt.

Nämä ap:n tyyppiset suorituskyselyt nostavat usein ikäviä muistoja mieleen.

-ohis

Vierailija
28/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan ympäri vuoden, ei koskaan ole niin likaista että kaikki tarvitsisi kerralla kaikki siivota. 

Vierailija
29/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua ennen on kiirettä, joten en käytä vähää aikaani siivoukseen. Jouluna voi olla kynttilän valossa, joten pölyt eivät haittaa. Joulun jälkeisillä vapailla voi siivota enemmän, jos sattuu huvittamaan.

Vierailija
30/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perjantaina siivotaan, mitä imuroimista siellä lauantaiaamuna on? Juoksetteko te rapaiset ulkokengät jalassa sisällä?

Itse teen perus viikkosiivouksen jossain välissä ensi viikolla niin kuin aina jouluksi. Hyvin on pärjätty sillä, eikä ole edes lahjat jääneet koskaan saamatta sottaisuuden takia.

Vierailija
31/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normisiivoukset. Lisäksi olen yleensä puhdistanut uunin perusteellisesti ja myös saunan. Nuo tavallisesti ehkä joulukuun aikana.

Vierailija
32/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin jouluviikolla sekä sisä- että ulkokaton. Miesystävän mielestä ulkokatolla riittäisi lumenluonti ja tästä on nyt tullut sanomista. Jotenkin en ymmärrä, miten laiska tuo mies voi olla, kuulemma ei aio irrottaa lattialistoja ja hammasharjalla puhdistaa niitä, vaikka meillä kotona isä aina teki tuon kolmeen kertaan jouluviikolla.

Joudun viettämään joulun likaisessa kodissa. Itkettää.

Nih.

Vierailija
33/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystävänsä kanssa lokakuussa yhteiseen kotiin muuttanut poika ilmestyi aamupäivällä ovelle ja kertoi, että on etätöissä koko jouluviikon ja ajatteli viettää sen lapsuudenkodissa, koska ei halua olla tiellä, kun siellä joulusiivotaan jo kuudetta kertaa. Ohjasin pojan mökille asumaan.

Vierailija
34/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin kuukausi sitten kaikki kaapit sekä siirsin hellan (sieltähän löytyykin vaikka mitä) Joka viikko normi siivous ja puhdasta on. Lapsukaisia huushollissa ei ole.

Vierailija
35/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa imurointi mikä jouluaattoaamuna tuossa elämäntilanteessa kuuluu tehdä ei liity siivoamiseen mitenkään!

Vierailija
36/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät aikaa ja vaivaa jättämällä katon imuroimatta.

Vierailija
37/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä vihaan kaikkea tällaista. 

Mä siivoan ihan normaalisti enkä nimitä sitä joulusiivoukseksi. Muutenkin tällainen hysterisointi joulun alla saa niin karvat nousemaan ylös.

Meillä on aina todella siistiä ja tykkään siivouksesta, mutta että se tehdään tälleen nimenomaan  joulun alla "pakotettuna" ja nimellä "joulusiivous", on tosi vastenmielistä.

miksi? Miksi toisten tavat niin ahdistaa?

Siksi kun moni on joutunut lapsena kotona kuuntelemaan niitä ikuisuusriitoja, mitä jouluna "kuuluu" tehdä ja lopulta äiti on vetänyt perinteiset jouluraivarit, kun burnout on iskenyt.

Nämä ap:n tyyppiset suorituskyselyt nostavat usein ikäviä muistoja mieleen.

-ohis

Just näin. Meillä oli aina siistiä ja tehtiin viikkosiivoukset. Silti joulun alla äitiin iski joku puunausraivo ja koko huusholli oli pakko puunata katosta lattiaan ja viimeistä komeroa myöten. Joka joulu sitten riideltiin siitä että perhe ehkä olisi halunnut jotain muutakin tehdä kun siivota tai vääntää syötäviä koko kylälle. Se oli äidin toinen suoritus jonka tuloksia syötiin vielä kesän korvalla pakkasesta. Meitä oli viisi eikä määrissä ollut järkeä. Omassa kodissani en tee mitään mitä en halua enkä siksi että pitäisi kun joulu tahi juhannus.

Vierailija
38/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan siistiä. Minun huone nyt on mitä on, koska harrastus ja paljon kaikkea, aina jotain levällään, koska projekti kesken. Mutta pölyä ei ole lattioilla eikä muualla ja jos on , himmennetään sitten vähän valoja ettei asiaa huomaa.

Vierailija
39/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on tehty kaksi suurta joulusiivousta sen jälkeen kun muutettiin yhteen asumaan.

Ensimmäisen kerran 1996 ja heti perään 2004.

Vierailija
40/58 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 5 (viisi) suursiivousta ja niiden välissä perussiivoukset. Nämä siis jouluviikolla tehtävä. Sitä ennen maalataan keittiö ja muiden huoneiden katot. Ovienkaapit vaihdetaan uusiin sekä kiilloitetaan ja vahataan sekä lakataan lattiat. Mahdollinen hormi puhdistetaan harjalla sekä piippu puhdistetaan ulkopuolelta.

Ennen aattoa tuvan lattia kuurataan juuriharjalla ja sitten siihen levitetään olkia.