Mitä kasvatusta on tämä älä tee petteri noin, hei petteri et tee, petteri ei jos teet niin...
Ja petteri tekee silti ja katsoo tehdessään veemäisesti takaisin ja mamma tyynesti hyväksyy tämän ihmispersemäisen käytöksen ja jatkaa asioitaan, ei reagoi vaikka sana ei tehonnut ja petteri pitää mammaa mitättömyytenä mennen tullen, kuten samoin koko muuta ihmiskuntaa, ja näin petteristä kasvaa narsisti hirviö vanhempiensa kaiken hyväksyvien silmien alla.
Kommentit (18)
nykyaikaa. samalla vanhempi selaa kännykkää.
Mitä sen vanhemman sitten pitäisi tehdä jos lapsi ei tottele? Kutsua koivuniemen herra kylään?
Se on autoritääristä kasvatusta. Mietipä jos itseäsi kiellettäisiin koko ajan tuohon tyyliin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen vanhemman sitten pitäisi tehdä jos lapsi ei tottele? Kutsua koivuniemen herra kylään?
Idea on se että täytyisi myös perustella lapselle miksi jollakin tavalla ei toimita. Pelkkä kieltäminen ei riitä koska lapsi ei opi ymmärtämään syytä kiellolle. Perusasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen vanhemman sitten pitäisi tehdä jos lapsi ei tottele? Kutsua koivuniemen herra kylään?
Idea on se että täytyisi myös perustella lapselle miksi jollakin tavalla ei toimita. Pelkkä kieltäminen ei riitä koska lapsi ei opi ymmärtämään syytä kiellolle. Perusasioita.
Mitä olen huomannut niin perustelut eivät yleensä jaksa lasta kiinnostaa ja/tai ne menevät yli hilseen.
Petteri kokeilee rajoja, mitä saa tehdä ilman että tulee tukistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen vanhemman sitten pitäisi tehdä jos lapsi ei tottele? Kutsua koivuniemen herra kylään?
Idea on se että täytyisi myös perustella lapselle miksi jollakin tavalla ei toimita. Pelkkä kieltäminen ei riitä koska lapsi ei opi ymmärtämään syytä kiellolle. Perusasioita.
Mitä olen huomannut niin perustelut eivät yleensä jaksa lasta kiinnostaa ja/tai ne menevät yli hilseen.
Tilanteet vaikuttavat. Asian voi ottaa uudestaan esille kun on sopiva hetki jutella. Lapset saavat itseluottamusta ja merkityksellisyyden tunnetta kun heidät otetaan huomioon ja heille kerrotaan miksi opetamme asioita ja miksi jokin tapa ei ole hyvä asia. Monesti lapset innostuvat opettamaan sitten muillekin tai kertovat mitä uutta ovat oppineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen vanhemman sitten pitäisi tehdä jos lapsi ei tottele? Kutsua koivuniemen herra kylään?
Idea on se että täytyisi myös perustella lapselle miksi jollakin tavalla ei toimita. Pelkkä kieltäminen ei riitä koska lapsi ei opi ymmärtämään syytä kiellolle. Perusasioita.
Mitä olen huomannut niin perustelut eivät yleensä jaksa lasta kiinnostaa ja/tai ne menevät yli hilseen.
Tilanteet vaikuttavat. Asian voi ottaa uudestaan esille kun on sopiva hetki jutella. Lapset saavat itseluottamusta ja merkityksellisyyden tunnetta kun heidät otetaan huomioon ja heille kerrotaan miksi opetamme asioita ja miksi jokin tapa ei ole hyvä asia. Monesti lapset innostuvat opettamaan sitten muillekin tai kertovat mitä uutta ovat oppineet.
Iloitkaamme siis yhdessä lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen vanhemman sitten pitäisi tehdä jos lapsi ei tottele? Kutsua koivuniemen herra kylään?
Idea on se että täytyisi myös perustella lapselle miksi jollakin tavalla ei toimita. Pelkkä kieltäminen ei riitä koska lapsi ei opi ymmärtämään syytä kiellolle. Perusasioita.
Mitä olen huomannut niin perustelut eivät yleensä jaksa lasta kiinnostaa ja/tai ne menevät yli hilseen.
Tilanteet vaikuttavat. Asian voi ottaa uudestaan esille kun on sopiva hetki jutella. Lapset saavat itseluottamusta ja merkityksellisyyden tunnetta kun heidät otetaan huomioon ja heille kerrotaan miksi opetamme asioita ja miksi jokin tapa ei ole hyvä asia. Monesti lapset innostuvat opettamaan sitten muillekin tai kertovat mitä uutta ovat oppineet.
Siitä huolimatta pitäisi saada lapsi tottelemaan mielellään heti, jotta vältytään kaaokselta ja vaaratilanteilta.
Orpo piruparka on kasvatettu jumppakepittämällä ja EK-vitsaa säästämättä, tuloksena on sitten alistuneesti majoneesit naamalla hymyilevä ressukka, jolla ei ole omaa tahtoa ja keksii valheita jatkuvasti miellyttämis-syndroomassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen vanhemman sitten pitäisi tehdä jos lapsi ei tottele? Kutsua koivuniemen herra kylään?
Idea on se että täytyisi myös perustella lapselle miksi jollakin tavalla ei toimita. Pelkkä kieltäminen ei riitä koska lapsi ei opi ymmärtämään syytä kiellolle. Perusasioita.
Mitä olen huomannut niin perustelut eivät yleensä jaksa lasta kiinnostaa ja/tai ne menevät yli hilseen.
Tilanteet vaikuttavat. Asian voi ottaa uudestaan esille kun on sopiva hetki jutella. Lapset saavat itseluottamusta ja merkityksellisyyden tunnetta kun heidät otetaan huomioon ja heille kerrotaan miksi opetamme asioita ja miksi jokin tapa ei ole hyvä asia. Monesti lapset innostuvat opettamaan sitten muillekin tai kert
Tilanteessa tilanteen vaatimalla tavalla.
Näitä siirappimaisia kasvatustilanteita kuulee harva se päivä, marketeissa. Voi kulta pieni, kun niitä kenkiä ei saa heitellä ympäriinsä. Ja noin paljon, ei kulta pieni. No niin hypippäs se kenkäkasan yli, jatketaan matkaa..... 😁
Sama koirien kanssa. Eilen juuri koirapuistossa joku sankari toisti koko ajan "Hei Puppe älä, Puppe, Puppe hei ei, Puppeee..."
Vierailija kirjoitti:
Näitä siirappimaisia kasvatustilanteita kuulee harva se päivä, marketeissa. Voi kulta pieni, kun niitä kenkiä ei saa heitellä ympäriinsä. Ja noin paljon, ei kulta pieni. No niin hypippäs se kenkäkasan yli, jatketaan matkaa..... 😁
Toinen vaihtoehto on sitten se, että käyttää kurikasvatusta jolloin puolet muista asiakkaista kaivaa puhelimestaan esille lasun sovelluksen. Teit vanhempana niin tai näin, niin aina teet väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen vanhemman sitten pitäisi tehdä jos lapsi ei tottele? Kutsua koivuniemen herra kylään?
Idea on se että täytyisi myös perustella lapselle miksi jollakin tavalla ei toimita. Pelkkä kieltäminen ei riitä koska lapsi ei opi ymmärtämään syytä kiellolle. Perusasioita.
Lapsen iästä riippuen tämä - ihan natiaiselle ei tarvitse kyllä kummemmin perustella, menee helposti neuvotteluksi ja sössötykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sama koirien kanssa. Eilen juuri koirapuistossa joku sankari toisti koko ajan "Hei Puppe älä, Puppe, Puppe hei ei, Puppeee..."
Näitä on tosi paljon jotka selittää (ilmeisesti muodon vuoksi että ohikulkijat kuulee) koiralleen, että ei saa mennä sinne toiselle puolelle tietä tai tule pois siitä ihmisten tieltä jne mut eivät tee elettäkään siirtääkseen tai ohjatakseen koiraa. Aivan uskomattoman tyhmää.
riikalla on myös tämä sama kasvatus