Miesystävän pienet lapset joka toinen viikonloppu
Miesystävälläni on kaksi pientä lasta, alle kouluikäisiä. Lapset ovat hänen luona joka toinen viikonloppu pitkän viikonlopun (4pv). Olemme seurustelleet noin 1,5v ja tapasin lapset ensimmäisen kerran noin vuoden seurustelun jälkeen. Alkuun tapasin lapsia noin joka toinen kerta kun he olivat mieheni luona, pikkuhiljaa useammin ja nykyään olen mieheni luona melkeinpä joka kerta kun lapsetkin. Miesystäväni on toivonut, että minä olisin mahdollisimman paljon heidän kanssa, jotta tutustuisin lasten kanssa paremmin. Hän ei yritä sysätä yhtään minulle vastuuta lapsista tai kotitöistä vaan todellakin haluaa minun olevan mukana sen takia että tutustuisin lapsiin paremmin.
Lapset ovat kivoja ja hyvinkäyttäytyviä ja pidän heistä. Olen kuitenkin huomannut, etten nauti niistä viikonlopuista, kun lapset ovat mieheni luona. Minulla on kuormittava työ ja haluaisin viikonloppuisin nukkua, rentoutua rauhassa ja tehdä kaikkia asioita, joista nautin ilman, että lapset pitää koko ajan ottaa huomioon ja leikkiä heidän kanssa jne. Lapset ovat niin pieniä, että vaativat todella paljon koko ajan.
Jäisin mieluusti lapsiviikonloppuina yksin omaan kotiini, mutta mies on selkeästi pettynyt jos teen niin, joten koen painetta olla mukana lapsiviikonloppuina. Olen myös miettinyt, että onko suhteellamme tulevaisuutta, koska minulle on tärkeää, että muutamme jossain vaiheessa yhteen. Tiedän, ettei se ole pakollista ja seurustella voisi näinkin, mutta tuo on se, mitä haluan parisuhteelta. Ja niin haluaa mieskin. Mutta silloin joutuisin viettämään aina joka toisen viikonlopun miehen lasten kanssa ja se hirvittää.
Lapsiviikonloput ahdistaa kerta kerralta enemmän. Mies on kaikinpuolin hyvä ja ihana mies, paras tapaamani ja haluamme samoja asioita elämältä. En haluaisi erota, mutta se on pyörinyt paljon mielessä viime aikoina. Vertaistukea? Mielipiteitä?
Kommentit (227)
Jos joskus etenet tämän miehen kanssa niin pitkälle että teillä on yhteinen lapsi, tilanne muuttuu. Mutta uskoisin että ette jatka sinne asti.
Sinun pitää kuunnella etusijassa itseäsi. Muuten teet falskeja päätöksiä. Jos miehelle sopii että näette harvemmin, hyvä. Jos taas tunnet rakastavasi miestä niin että kestät nykytilanteen, hyvä. Mutta kuten sanoin, ole uskollinen itsellesi ja omille tunteillesi niin kipeää se kuin ehkä tekeekin.
Tulin vain sanomaan että ihana mies joka välittää lapsistaan noin paljon. Tietysti hänet leimataan palstamammojen mukaan naisystävän hyväksikäyttäjäksi. Mutta näillehän mikään mitä mies tekee ei koskaan kelpaa.
Menkää itseenne joskus, edes jouluna 😉
Miksi mielistelet sitä miestä menemällä hänen luokseen vaikka haluaisit jäädä kotia? Jos asia ei miehelle sovi, niin sitten hän haluaa erota ja asia on sillä selvä. Ei ole tasapainoinen suhde, jos pitää pelätä, että toinen loukkaantuu.
Musta tuntuu, ettet ehkä ole riittävän tuttu lasten kanssa vielä etkä siksi osaa kunnolla rentoutua heidän ollessa paikalla. En itse ehkä kaikkea laittaisi poikki, mutta lapsiviikonloppuina saattaisin jäädä omaan kotiini tai olla miehen asunnolla esim. yhden päivän lasten kanssa ja loput omassa kodissani. Voi olla, että parin vuoden päästä osaat jo rentoutua lasten läsnäollessa ja yhteen muuttaminenkin tuntuisi sitten mahdolliselta.
Tämä (kumppanin lapset) olisi pitänyt ajatella jo ennen syvempään suhteeseen ryhtymistä. Jos et huoli miestä sellaisena pakettina mikä hän on eli lapsien kanssa, niin päästä hänet etsimään parempaa kumppania, kun kerran haaveissa yhteinen koti. Ja näkisin loukkauksena lapsia kohtaan, jos pari asuisi yhdessä, mutta toinen poistuisi muualle lasten tullessa.
Eri asia tietenkin olisi, jos riittäisi yhdessäolo omilla asunnoilla seuraavat reilu 10 vuotta.
Minusta sinun kannattaa etsiä lapseton mies. Voitte perustaa yhteisen, ihanan ja ehjän perheen. Ei kannata panostaa toisten lapsiin eikä suunnitella elämäänsä toisten ehdoilla kun parempaakin voi saada.
Minulle olisi ehdoton turn off tuo, että mies loukkaantuu sinun omasta ajastasi. Sen ei tosiaan pitäisi mennä niin. Joko mies kaipaa vaan lapsenpiikaa tai sitten kokee jotain tosi pahaa epävarmuutta, että pilaako hänen lapset nyt teidän suhteenne. Ymmärtäisin miehen kiukuttelun, jos et ikinä haluaisi tutustua näihin lapsiin ja olla mukana tässä "paketissa" ja tällainen mies varmaan pistäisi itsekin suhteen poikki.
Vierailija kirjoitti:
Tulin vain sanomaan että ihana mies joka välittää lapsistaan noin paljon. Tietysti hänet leimataan palstamammojen mukaan naisystävän hyväksikäyttäjäksi. Mutta näillehän mikään mitä mies tekee ei koskaan kelpaa.
Menkää itseenne joskus, edes jouluna 😉
Miksi hän loukkaantuu, jos ap haluaa silloin tällöin myös omaa rauhaa?
Mun mielestä on aivan kohtuutonta, että mies suorastaan vaatii ap:ta eli naisystäväänsä asumaan hänen luonaan silloin kun miehen lapset ovat hänen luonaan. Mutta ilmeisesti mies ajattelee, että hänen lapset ova5 niin ihania, että kukapa ei haluais8 viettää heidän kanssaan aikaa 24/7.
HEI LUKEKAA TÄÄ!
Onko myös naisille tyypillistä se, että he suorastaan vaativat, että miesystävä viettää paljon aikaa hänen kotonaan silloin kun lapset ovat äidin luona ? Että onko naisille ihan mielettömän tärkeää se, että miesystävä tutustuu heidän lapsiin ja viettää vaikka koko viikonlopun heidän kanssaan 24/7 ?
Vierailija kirjoitti:
En suosittele lähivuosina muuttamaan yhteen. Itse tein sen virheen ja nyt kadun raskaasti eikä tästä ole helppo lähteä. Minulla oli sellainen olo jo alunalkaen etten sopeudu uusioperheeseen. Miehen lapsi on kouluikäinen ja meillä ainostaan joka toinen viikonloppu + lomat. Lapsi on ok, mutta siitä huolimatta vihaan aikaa kun hän on täällä. En vaan sopeudu! Mies on hurjan rakas ja ajatus lähtemisestä riipii minut hajalle. Olisi pitänyt vaan asua erillään!
Voittehan te edelleenkin muuttaa erilleen ja jatkaa suhdetta niin?
Kuvion ongelmana ei ole lapset vaan mies, joka odottaa että ap on paikalla aina kun hänellä on lapset. Tämä on se todellinen hälytysmerkki ja ongelmien juurisyy. Totta kai ap jaksaisi lapsia vaikka pari tuntia tai päivänkin kerran kahteen viikkoon, mutta onhan tuo nyt ihan pimeää että tuossa seurustelun vaiheessa häntä vastuutetaan lapsista ja perhe-elämästä tuossa mittakaavassa.
Ap, humoristisena vinkkinä, että pidä ne lapset elämässäsi mutta heitä mies menemään.
Mies toivoo että suhteenne syvenee ja muutatte yhteen jossain vaiheessa. Toivoo että sinä ja lapset tutustutte. Tuskin hänellä mitään huonoja motiiveja on. Tilanteenne on vain niin erilainen.
Vanhempana voi olla vaikea nähdä, miksi pari päivää kuukaudessa, niin että joku muu on päävastuussa, on niin kauhean raskasta. Joka toinen viikonloppu on vanhemman näkökulmasta aika vähän.
Avoin keskustelu, ja kummankin odotuksien säätäminen sopivalle tasolle tuntuisi tarpeelliselta. Se on sitten toinen kysymys, mitä oikeastaan odotatte suhteelta, ja onko mahdollisesti vuosia jatkuva tapailusuhde ilman perheellistymistä se mihin kumpikin on valmis.
Minä vaihtaisin miehen ja lapset kolmeen kissaan.
Christiiina kirjoitti:
HEI LUKEKAA TÄÄ!
Onko myös naisille tyypillistä se, että he suorastaan vaativat, että miesystävä viettää paljon aikaa hänen kotonaan silloin kun lapset ovat äidin luona ? Että onko naisille ihan mielettömän tärkeää se, että miesystävä tutustuu heidän lapsiin ja viettää vaikka koko viikonlopun heidän kanssaan 24/7 ?
Onko kellään kommentoitavaa ?
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus etenet tämän miehen kanssa niin pitkälle että teillä on yhteinen lapsi, tilanne muuttuu. Mutta uskoisin että ette jatka sinne asti.
Sinun pitää kuunnella etusijassa itseäsi. Muuten teet falskeja päätöksiä. Jos miehelle sopii että näette harvemmin, hyvä. Jos taas tunnet rakastavasi miestä niin että kestät nykytilanteen, hyvä. Mutta kuten sanoin, ole uskollinen itsellesi ja omille tunteillesi niin kipeää se kuin ehkä tekeekin.
Tai sitten he voisivat tehdä miehen kanssa kompromissin. Keskustella kuin aikuiset ihmiset, eikä niin, että mies komentelee ja ap pelkää.
Christiiina kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
HEI LUKEKAA TÄÄ!
Onko kellään kommentoitavaa ?
On melko tyypillistä. Ja mielellään haluavat lapsen kutsuvan uutta puolisoaan isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Terve rajojen asettaminen on sitä, ettet pakota itseäsi miellyttämisenhalussasi miehen luokse vaikka olisit mieluummin kotona.
Tämä.
Ap on hoitotäti ja apukäsi lapsille. Ja ilmainen vielä lisäksi.
Kuuntele omaa tahtoasi ap. Sulla tökkii tuo kuvio. Oot painostettuna viihdyttäjänä.
Haluat olla omassa kodissasi, kun on lapset isällään, niin ole ilmanmuuta sillon kotonasi.