Ostaako miehenne omille sukulaisilleen joululahjat?
Tai siis suvulle/kummilapsille/kenelle nyt haluaakaan? Vai onko se naisen tehtävä?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt vaan tajuaa että kerskakulutuksen aika on ohi ja ostaa minimaalisesti lahjoja. Luonto kiittää.
Niin? En minäkään naisena osta kuin minimaalisesti ja oikeasti tarpeeseen tulevaa.
Ja kymmenille sukulaisille 🙄
En. Ainoastaan omalle lapselle, kahdelle kummilapselle ja vanhemmilleni. Miehen kanssa hommataan jotain yhteistä meille. En muille.
Mieheni ostaa lahjoja ainoastaan minulle. Lapsemme ovat jo aikuisia eikä heille osteta joululahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osta lahjoja. En mäkään muille kuin lähisuvun lapsille. Tästäkin tosin saatiin pieni draama aikaan, kun miehen sisko loukkaantui, että ostan lahjoja sisarusteni lapsille mutten hänen lapsilleen. Mies sai vääntää asian rautalangasta; eli että hän on se joka päättää olla ostamatta.
On se kieltämättä vähän erikoista, että miksi mies ei osta siskonsa lapsille mitään..? Jos/kun ovat läheisiä? Ei se tietenkään sinun vikasi ole.
Veikkaan että moni mies jättää ostamatta lahjan veljensä/siskonsa lapselle. Ihan "musta tuntuu" -pohjalta sanon näin, en oo nähnyt mitään tutkimusta asiasta.
Kyllä ainakin minun lähipiirissä olevat ihmiset ostaa lahjoja sisarustensa lapsille. Monesti ollaan myös kummeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outo kysymys.
Mitä outoa siinä on?
Kuka muu ne ostaisi kuin mies itse? Ei kaikilla ole sihteeriä.
No, aika monissa perheissä lahjavastuu jää naisille... Toki ehkä nykyään miehet osallistuu paremmin.
Kiinnostaisi kyllä tietää miten ne kustannukset sitten jaetaan... Ostin mieheni vanhemmille kassillisen erilaisia (säilyviä) herkkuja, koska he ovat minulle läheisiä. Aiemmin ostin lahjat myös miehen siskon lapsille, mutta nyt päätin, etten ala rahaa käyttämään siihen, ostakoon mies jos haluaa, eivät ole mitenkään läheisiä. Mies on yleensä jotkut pullot antanut sisaruksilleen ja vanhemmilleen.
Ihmettelen kyllä toisaalta naisten joulumuistamisrumbaa. Miehen naisvaltaisella työpaikalla naiset hulluna leipovat ja ostavat ja askartelevat muistamisia, joita tulee meillekin. Mies ei ikinä osta tai tee mitään heille. Jotenkin tuntuisi helpommalta, jos nämä naiset vähän hellittäisivät, kun voin sitten kuvitella miten valittavat, että täytyy sitä ja tätä ja on niin kiire. Mikä pakko on muistaa jokaista työkaveria ja naapuria ja harrastuskaveria?
En ymmärrä minäkään tuollaista serkunkummintyökaverinkaimojen muistamisia, mutta lähipiirin muistaminen on eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ostaa lahjoja ainoastaan minulle. Lapsemme ovat jo aikuisia eikä heille osteta joululahjoja.
Meillä taas ei osteta toisillemme mitään, mutta lapsia ja lastenlapsia muistetaan kyllä.
Ei, meistä kumpikaan ei osta ikinä kenellekään mitään lahjoja.
Ostaa. Jos ei ostaisi niin sitten sen sukulaiset ei saisi lahjoja, en minä ala niistä huolehtimaan sen enempää kuin mieheni huolehtii minun sukulaisteni lahjoista.
Meillä ostetaan lahjoja vain niille, joiden kanssa vietetään aatto, poikkeuksena sisareni, joka asuu kauempana. Vanhemmat jo kuolleet.
Kiinnostaisi kyllä tietää miten ne kustannukset sitten jaetaan... Ostin mieheni vanhemmille kassillisen erilaisia (säilyviä) herkkuja, koska he ovat minulle läheisiä. Aiemmin ostin lahjat myös miehen siskon lapsille, mutta nyt päätin, etten ala rahaa käyttämään siihen, ostakoon mies jos haluaa, eivät ole mitenkään läheisiä. Mies on yleensä jotkut pullot antanut sisaruksilleen ja vanhemmilleen.
Ihmettelen kyllä toisaalta naisten joulumuistamisrumbaa. Miehen naisvaltaisella työpaikalla naiset hulluna leipovat ja ostavat ja askartelevat muistamisia, joita tulee meillekin. Mies ei ikinä osta tai tee mitään heille. Jotenkin tuntuisi helpommalta, jos nämä naiset vähän hellittäisivät, kun voin sitten kuvitella miten valittavat, että täytyy sitä ja tätä ja on niin kiire. Mikä pakko on muistaa jokaista työkaveria ja naapuria ja harrastuskaveria?