Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako miehenne omille sukulaisilleen joululahjat?

Vierailija
16.12.2022 |

Tai siis suvulle/kummilapsille/kenelle nyt haluaakaan? Vai onko se naisen tehtävä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa. Molemmat ostavat lahjat omille sukulaisilleen. Vastaan kyllä, jos mies kysyy minun mielipidettäni lahjoihin, mutta olen hänelle sanonut jo vuosia sitten, että en halua olla niistä vastuussa. Mies on fiksuna ihmisenä ymmärtänyt sen ja hoitanut lahjansa itse.

Vierailija
2/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan lahjat omille vanhemmilleni ja sisarusteni lapsille. Mies ei osta kellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska heidän puolella ei tapana ostella.

Vierailija
4/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa, mutta välillä minua sieppaa hänen tyylinsä. Menee jouluostoksille päivää ennen aattoa ja saa raivareita, kun on niin kauhea ruuhka ja missään ei ole mitään ja ihan hirveää ja väkisin vaan ostaa "jotain"... Osa lahjoista on vähän noloja, mutta en puutu. Nytkin oli tämän viikon lomalla eikä ainuttakaan lahjaa ole ostanut. Sama synttärilahjoissa. Ei ajattele, ei kysele mitään etukäteen, ostaa paniikissa vaan jotain.

Vierailija
5/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä miehen kanssa ostetaan muttei koko suvulle, vaan ainoastaan molempien aivan lähimmille, kuten molempien vanhemmille, siskojen ja veljien perheille ja yhdelle liki yhdeksänkymppiselle isomummolle. Lisäksi tietenkin kummilapsille.

Ollaan myös jo aikoja sitten porukalla sovittu siitä, että vain yksi lahja kullekin ja se on pitänyt.

Vierailija
6/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo kysymys.

Vierailija
7/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo kysymys.

Mitä outoa siinä on?

Vierailija
8/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osta lahjoja. En mäkään muille kuin lähisuvun lapsille. Tästäkin tosin saatiin pieni draama aikaan, kun miehen sisko loukkaantui, että ostan lahjoja sisarusteni lapsille mutten hänen lapsilleen. Mies sai vääntää asian rautalangasta; eli että hän on se joka päättää olla ostamatta.

Vierailija
9/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osta lahjoja. En mäkään muille kuin lähisuvun lapsille. Tästäkin tosin saatiin pieni draama aikaan, kun miehen sisko loukkaantui, että ostan lahjoja sisarusteni lapsille mutten hänen lapsilleen. Mies sai vääntää asian rautalangasta; eli että hän on se joka päättää olla ostamatta.

Siis oikeasti!? Mitä h**vettiä? Mitä siskonsa sitten vastasi, kun mies kertoi, että se johtuu nimenomaan hänestä?

Vierailija
10/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minä en ole koskaan ostanut miehen suvulle mitään lahjoja, joten ainakaan minä en ole ostajana.

Vierailija
11/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä vähän erikoista, että miksi mies ei osta siskonsa lapsille mitään..? Jos/kun ovat läheisiä? Ei se tietenkään sinun vikasi ole.

Vierailija
12/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo kysymys.

Mitä outoa siinä on?

Kuka muu ne ostaisi kuin mies itse? Ei kaikilla ole sihteeriä.

Vierailija
13/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa.

Vierailija
14/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nyt vaan tajuaa että kerskakulutuksen aika on ohi ja ostaa minimaalisesti lahjoja. Luonto kiittää.

Vierailija
15/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo kysymys.

Mitä outoa siinä on?

Kuka muu ne ostaisi kuin mies itse? Ei kaikilla ole sihteeriä.

No, aika monissa perheissä lahjavastuu jää naisille... Toki ehkä nykyään miehet osallistuu paremmin.

Vierailija
16/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt vaan tajuaa että kerskakulutuksen aika on ohi ja ostaa minimaalisesti lahjoja. Luonto kiittää.

Niin? En minäkään naisena osta kuin minimaalisesti ja oikeasti tarpeeseen tulevaa.

Vierailija
17/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti!? Mitä h**vettiä? Mitä siskonsa sitten vastasi, kun mies kertoi, että se johtuu nimenomaan hänestä?

Ei oikein mitään. Miehen sisko on niin konservatiivinen ihminen, että varmasti pitää lahjojen ostamista naisten puuhana. Uskon, että hänen mielessään minä olen edelleen se väärintekijä.

Mies ja sukunsa on brittejä ja kyllä siellä on vielä aika paljon hyvin vanhanaikaista ajattelua sukupuolirooleista.

Vierailija
18/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? En minäkään naisena osta kuin minimaalisesti ja oikeasti tarpeeseen tulevaa.

Ja kymmenille sukulaisille 🙄

Vierailija
19/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kieltämättä vähän erikoista, että miksi mies ei osta siskonsa lapsille mitään..? Jos/kun ovat läheisiä? Ei se tietenkään sinun vikasi ole.

Eivät ole mitenkään läheisiä. Asutaan eri maissa ja miehellä on siskonsa kanssa aika iso ikäero.

Vierailija
20/30 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että moni mies jättää ostamatta lahjan veljensä/siskonsa lapselle. Ihan "musta tuntuu" -pohjalta sanon näin, en oo nähnyt mitään tutkimusta asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi