Ratkaisu Tinderin aiheuttamaan turhautuneisuuteen
Mobiilisovellusten – joista suosituin on Tinder – käyttö deittailussa aiheuttaa suurta turhautuneisuutta niin miehissä kuin naisissa. Syyt tähän ovat ilmeiset, eikä selvää ratkaisua varmaankaan saada koskaan. Sitä turhautuneisuutta on kuitenkin mahdollista vähentää, jos sekä miehet että naiset ymmärtävät pelikentän, ja muuttavat käytöstään.
Tinder on omiaan luomaan väärän mielikuvan siitä, että vaihtoehtoja on loputtomasti. Aluksi on kuitenkin tiedostettava, että sukupuolet (joita on kaksi) sortuvat erilaiseen virheeseen kokiessaan vaihtoehtoja olevan loputtomasti. Kumpikin johtaa huonoon lopputulokseen.
Miesten virhe: vaihtoehtoja on loputtomasti, joten maistan kaikkia enkä lopulta valitse mitään (koska ei tarvitse).
Naisten virhe: vaihtoehtoja on loputtomasti, joten valitsen joukosta vain sen absoluuttisesti parhaan miettimättä lainkaan, että kaikki muut naiset pyrkivät tekemään samoin. Myöskään en välitä siitä, mitä tämä absoluuttisesti paras itse haluaa.
Kun sitten toisensa tapaavat mies, joka kokee vaihtoehtoja olevan loputtomasti, ja toisaalta nainen, joka kokee vaihtoehtoja olevan loputtomasti, saadaan juuri se tilanne, joka Tinderissä nähdään. Kaikki naiset deittailevat samoja miehiä, jotka eivät sitten lopulta valitse ketään.
Ulkopuolelle jää huima massa miehiä, jotka eivät saa mitään katsellen (syystäkin) kateellisina vierestä naisten ja muutamien eliittiurosten menoa. Tämä turhautuneisuus sitten pulpahtelee pintaan eri tavoin, kuten netissä katkerina vuodatuksina ja baarissa nopeina huoritteluina saatujen pakkien jälkeen. Moinen ei ole hyväksyttävää käytöstä, mutta sitä voi ymmärtää.
Tämä on siis tilanne. Mikä avuksi? Ne muutamat eliittimiehet eivät varmasti muuta tapojaan, koska ovat täysin tyytyväisiä tilanteeseensa. On siis suunnattava katse miesten suureen massaan, ja niihin naisiin.
Miesten suuren massan kannattaa suhtautua Tinderiin hällä väliä -asenteella, ja käyttää siihen aikaansa ehkä enimmillään 10 minuuttia päivässä. Samaan aikaan kannattaa pyrkiä kohottamaan omaa markkina-arvoa genetiikan, taloudellisen tilanteen ja sosiaalisten valmiuksien puitteissa. Siinä sivussa se oma elämänlaatu nousee muutenkin, kun on fyysisesti hyvässä kunnossa, henkilökohtainen talous mallillaan ja sosiaalisia kontakteja pidetään yllä.
Naisten kannattaa ymmärtää pelikentän luonne, ja ennen kaikkea miettiä valintaprosessia etukäteen. Mitä olen etsimässä? Mitä tämä etsimäni kohde on etsimässä? Miten korkeatasoista miestä minulla on varaa vaatia? Kun edellä mainittuihin kysymyksiin on vastattu, seuraa se vaikein vaihe: ensifiiliksistä välittämättä valitaan kylmällä harkinnalla vain sellaisia miehiä, joita on aidosti mahdollista sitouttaa parisuhteeseen ja perheen perustamiseen (jos siis sellaista haluaa). Niin sanottu vitosen nainen pystyy aivan varmasti rakastumaan kutosen mieheen.
Lopuksi on kaiken aikaa pidettävä kristallinkirkkaana mielessä, että kaikista suunnitelmista ja markkina-arvon nostamisista huolimatta voi hyvinkin olla, ettei kumppania löydy sieltä Tinderistä. Palvelu kun rakennetaan bisnes mielessä. Toisin sanoen ajatellen, että ihmiset pysyvät siellä ikuisesti ja käyttävät mahdollisimman paljon rahaa.
Kommentit (190)
Miksi kaikki hoitajat ovat kuin Aino Nykopp-Koski?
Miksi suomessa ei ole yhtään normaalia naista hoitajana?
Mikä avuksi kun minä en naisena näe siellä loputtomia vaihtoehtoja?
Jännä että ihmiset käyttävät näin paljon aika jonkun treffisovelluksen miettimiseen. Onko nämä ihmisiä, joilla on sosiaalisissa taidoissa jotain ongelmia? Luullaan, että joku sovellus ratkaisee kaikki elämän ongelmat ja sitten ollaan ihan raivona, kun niin ei tapahtunutkaan.
Voit käyttää vaikka miljoonaa sovellusta ja käydä miljoonilla treffeillä, mutta olet silti vain sinä. Itsestä ne ongelmat ovat lähtöisin, ei mistään sovelluksesta tai yhteiskunnasta.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Jännä että ihmiset käyttävät näin paljon aika jonkun treffisovelluksen miettimiseen. Onko nämä ihmisiä, joilla on sosiaalisissa taidoissa jotain ongelmia? Luullaan, että joku sovellus ratkaisee kaikki elämän ongelmat ja sitten ollaan ihan raivona, kun niin ei tapahtunutkaan.
Voit käyttää vaikka miljoonaa sovellusta ja käydä miljoonilla treffeillä, mutta olet silti vain sinä. Itsestä ne ongelmat ovat lähtöisin, ei mistään sovelluksesta tai yhteiskunnasta.
No tämä!
Jokainen normaali ihminen tajuaa ettei tinderiin mene kuin jämäpalat naisista.
Vierailija kirjoitti:
Poista sovellus
Minä poistin, en turhautumisen takia vaan koska tarvitsin puhelimeen tilaa tärkeämmälle. Tinder toimii myös selaimessa. Ja olihan se ihan saakelin ärsyttävä sovellus kun koitti koko ajan saada avaamaan itsensä niillä typerillä "katso kuka tykkää sinusta" ilmoituksilla. En katso koska miksi maksaisin siitä.
Selaimessa ei tule ilmoituksia viesteistä ja sen voi avata kuin itseä huvittaa ja katsoa viestit silloin. Ei minun tarvitse olla koko ajan randommiesten tavoitettavissa.
"Miesten virhe: vaihtoehtoja on loputtomasti"
Millä logiikalla loputtomasti, kun naisia on siellä ehkä 1/4 miehiin verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla loputtomasti, kun naisia on siellä ehkä 1/4 miehiin verrattuna?
Sille pienelle määrälle miehiä tulee illuusio että siellä on naista jonossa ja jono kasvaa nopeammin kuin sitä ehtii purkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla loputtomasti, kun naisia on siellä ehkä 1/4 miehiin verrattuna?Sille pienelle määrälle miehiä tulee illuusio että siellä on naista jonossa ja jono kasvaa nopeammin kuin sitä ehtii purkaa.
Kivat sille pienelle määrälle. Valtaosalle miehistä on työn ja tuskan takana saada edes yksi match.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla loputtomasti, kun naisia on siellä ehkä 1/4 miehiin verrattuna?Sille pienelle määrälle miehiä tulee illuusio että siellä on naista jonossa ja jono kasvaa nopeammin kuin sitä ehtii purkaa.
Kivat sille pienelle määrälle. Valtaosalle miehistä on työn ja tuskan takana saada edes yksi match.
Sitähän aloituksessa kerrottiinkin.
Samalla naiset kuitenin tekevät johtopäätöksiä "miehistä" noiden harvojen toimien perusteella. Niiden jotka toimivat miten toimivat koska voivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskaa? Siis nyt on kyse sovelluksesta. Ehkä kannattaa poistaa se jos se aiheuttaa työtä ja tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä kyllä tulee tuo "loputtomasti vaihtoehtoja" efekti. Se johtuu ihan siitä, että ihmisaivoja ei ole optimoitu valitsemaan kuin korkeintaan 3-5 vaihtoehdon välistä. Tämän vuoksi niistä vaihtoehdoista pitäisi karsia ja keskittyä vain pariin lupaavaan keskusteluun kerrallaan, kaikille ei voi antaa aikaa ja energiaa. On myös totta, että kaikki eivät välttämättä löydä Tinderistä sitä Oikeaa ja kaiken toivon laittaminen deittipalveluihin ei aina tuota tulosta. Parisuhde ei ole ihmisoikeus, se muodostuu jos toisilleen sopivat ihmiset kohtaavat sopivaan aikaan.
Mitä ap:n postaukseen muuten tulee, niin siinä on kyllä paljon silkkaa pskaa.
Ensinnäkin väite että naiset pyrkivät valitsemaan vain parhaat vaihtoehtonsa on ihan ilmiselvä, myös miehet tekevät näin ja niin tekisi kuka tahansa, joka yrittää saada jotain mitä haluaa. Ei kumppania hakiessa kannata käyttää aikaa keneenkään, joka ei ole mielestään sopiva itselleen. Se on ajanhukkaa ja pois sen sopivan puolison löytämisestä. Nainen ei myöskään tiedä mitä miehiä muut naiset suurissa määrin haluavat. Missään ei ole tietoa ketä on lähestytty ja kuinka paljon.
Toisekseen "ei välitä mitä tämä absoluuttisesti paras haluaa" on ihan käsittämätön lause, koska eihän kukaan etukäteen tiedä kovin hyvin mitä toinen haluaa. Toki profiiliteksti voi karsia hakijoita, mutta se "absoluuttisesti paras" on tietysti sellainen jonka profiilikin jo sopii omiin kriteereihin. Sen vuoksi niitä tykkäyksiä annetaan ja matchien kanssa pyritään selvittämään onko mitään yhteensopivuutta olemassa.
Kaikki naiset eivät todellakaan deittaile samoja miehiä. Tai yhtä hyvin voi väittää, että kaikki miehet deittailevat samoja naisia. Aina on niitä, jotka saavat paljon huomiota ja niitä jotka eivät. Ja sitten on niitä, jotka eivät sovi kaikille kiinnostuneille esim. vakavaa parisuhdetta hakevat vs. avoimesti irtoseksiä hakevat.
Millä ap perustelee sen, että muut miehet katselevat vierestä näiden menestyvien urosten deittailua? Lasin takanako ne treffit jossain käydään, vai jukaiseeko tinder halutuimmat profiilit vuosilistauksen vai mistä tällaiset väitteet oikeasti tulevat? Vai pelkistä baarissa pokatuista heiloistako tässä nyt onkin puhe?
Aika moni seuraa hakeva tekee noita rajauksia siihen millaista suhdetta haluaa. Naiset sen sijaan eivät mieti sitä miten "korkeatasoista" seuraa on "oikeus" vaatia. Kenelläkään ei ole oikeus vaatia yhtään mitään ja jos deittipalvelussa on joku mielestäni kiinnostava, niin en minä mieti mitään tasoja laittaessani tykkäyksen. Naiset eivät arvioi miehiä numeerisella asteikolla! Mulle sopiva mies on aina kymppi, vaikka hän ei sopisi muille naisille lainkaan. Parisuhteeseen ryhdytään tunnepohjalta, kylmällä järjellä ei ole pariutumisen kannalta niin suurta merkitystä jollei ole joku järjestetty liitto kyseessä.
1/2
Jostain syystä nykyisin ihan julkisessakin keskustelussa asioita pyritään sekoittamaan ja luomaan kuvaa, että kyse on monimutkaisista ja vaikeista asioista. Ja koska kyse on monimutkaisista ja vaikeista asioista, ei ole mahdollista muodostaa selkeää käsitystä tai ainakaan tehdä sellaisia ennusteita, joiden nojalla voisi ryhtyä toimiin. Moinen ei tietenkään (yleensä) ole totta. Ei ainakaan mitä tulee Tinderin käyttämiseen ja ihmisten käyttäytymiseen.
Kaikki eliöt pyrkivät valitsemaan kaikkein parhaan ratkaisun, mutta se tapahtuu aina vallitsevien olosuhteiden puitteissa. Tätä kutsutaan trade off -tilanteeksi: kaikkea ei voi saada, joten on parasta keskittyä johonkin. Esimerkiksi useilla eliölajeilla olisi niin mukava saada mahdollisimman paljon poikasia, joista kaikki sitten selviävät aikuisiksi ilman vanhempien panostusta. Näin ei tietenkään tapahdu, joten on tehtävä valinta: joko tuotetaan paljon jälkeläisiä ja toivotaan, että edes muutama selviytyy aikuiseksi asti (kuten vaikka sammakot), tai sitten tuotetaan vain muutamia jälkeläisiä panostaen hoitoon maksimoiden se, että kaikki selviytyvät aikuisiksi asti (kuten vaikka ihminen). Ja kyllä: minulla oli biologia sivuaineena yliopistossa silloin joskus, jos sillä nyt jotain merkitystä on.
Naisen on siis syytä ymmärtää se oma ”tasonsa”, ja suhteuttaa ratkaisunsa sen mukaisesti. Miehet joutuvat tietysti tekemään aivan samoin. On esimerkiksi mahdollista 45-vuotiaana miehenä käyttää aikansa 20-vuotiaiden eteläamerikkalaisten fitness-mallien liehittelyyn, mutta todennäköisesti vaiva on hukkaan heitettyä. Jos siis esimerkin mies haluaa saada sen parisuhteen tai edes kontaktia naisiin, on miehen syytä ymmärtää oma tasonsa (trade off -tilanne), ja sovittaa toimintamalli sen mukaiseksi.
Mutta siis koska ei ole mahdollista selvittää etukäteen tietyn yksilön kriteereitä, ei ole mahdollista myöskään tehdä ennusteita asiasta? Todennäköisyyslaskentaa ei siis ole olemassa? Ja vaikka kyseinen yksilö kuuluu tiettyyn populaatioon (kuten vaikka suomalainen valkoinen heteromies), ei ole mahdollista tehdä mitään tilastoa siitä, mistä kyseiseen ryhmään kuuluva yksilö noin keskimäärin pitää? Tilastotiedettä ei siis ole olemassa? Älä nyt viitsi. Kun Tinderissä tulee vastaan valkoisen suomalaisen miehen profiili, on mahdollista tehdä hyvinkin monenlaisia oikeaan osuvia ennusteita siitä, mistä kyseinen yksilö todennäköisesti pitää. Tämän jälkeen nainen voi sovittaa oman toimintansa ennusteen mukaiseksi maksimoidakseen oman menestyksensä. Esimerkiksi suomalaisen valkoisen heteromiehen tapauksessa voidaan ennustaa, että yksilö todennäköisesti pitää itseään nuoremmista, hoikista ja pitkähiuksisista naisista, jotka pitävät seksistä, asuvat omillaan, ovat mieleltään terveitä ja etsivät ehkä parisuhdettakin. Näin ollen Tinderissä oleva nainen voi lisätä omaa menestystään panostamalla jo ennakkoon edellä mainittuihin asioihin. Ja sama logiikka pätee tietysti myös miehiin, joskin heidän on panostettava eri asioihin kuin naisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin itse ihan aktiivisesti miehille siellä viestiä kun mätsättiin. Hyvin pieni osa vastasi kokonaisella lauseella, osa ei ollenkaan. Ja ihan taatusti en swaippaa oikealle näitä jykeväleukaisia eliittipanomiehiä, koska tämä miestyyppi ällöttää minua.
Ihan kyllä turhaan miehet itkee kun kyllä teille viestiö laittaa naiset mutta ette vaan viitsi kirjoittaa edes yhtä lausetta. Ja että nähtäis ihan livenä, hui kauhia.Ai mutta tietty se johtuu mun ulkonäöstä. Myöntäkää nyt ukot että etsitte kaikki kympin naista eikä naisen kiinnostuksen kohteet tai ajatukset kiinnosta. Kunhan on laiha, alle 30 v ja pitkä tukka niin kelpaa vaikka olisi kuinka tyhmä ja vattumainen. Paljonpa tämmöisellä lapsettomalla perusnätillä keski-ikäisellä naisella on enää saumaa.
Big data tietää kertoa, että miehet swaippailee omasta iästään riippumatta oikealle eniten 21-vuotiaita. Kyllä se tieto kieltämättä tällaisena vakavissaan liikkeellä olevana 39-vuotiaana vähän kylmää, että joku keski-ikäinen DI-Antti viestittelee sitten vähän plan b:nä mulle kun se viime vuonna kotoa pois muuttanut fuksityttö ei tykännytkään takaisin.
Sinun täytyy nyt asettua miesten saappaisiin.
Käytän itseäni esimerkkinä. Olen 42-vuotias, ja minusta Netflixin sarja Wednesday on hyvä. Pääosassa on 20-vuotias Jenna Ortega. Kaveri kysyi, kysyisinkö häntä treffeille. Vastasin, että tietysti kysyisin, jos tilaisuus tulisi... koska miksi en kysyisi? Jos taas minulta kysytään, uskonko vakavasti pääseväni treffeille Jenna Ortegan kanssa, on vastaus tiukka ja selvä "ei". En myöskään tee erityistä työtä päästäkseni kontaktiin 21-vuotiaiden kanssa Tinderissä (koska se olisi aivan silkkaa ajanhukkaa).
Aivan varmasti 39-vuotiaalle lähiönaiselle kelpaisi lähteä treffeille Leonardo DiCaprion, Hugh Jackmanin, Henry Cavillin - ja mitä näitä muita nyt onkaan - kanssa. Mutta luuleeko 39-vuotias lähiönainen pääsevänsä treffeille näiden eliittimiesten pienen eliittimiesten joukon kanssa? Hyvin suurella todennäköisyydellä ei.
Tässä nähdään miehen ja naisen ero. Mies lähtisi kokemaan liian suurta saalista. Itse en edes lähtisi ko. julkkisten kanssa treffeille, vaikka he pyytäisivät. Mitä yhteistä meillä olisi, ei mitään. Turhat treffit.
"Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista."
Kun jokin asia on käytännössä mahdoton, ei siihen kannata ajatuksiaan ihmeemmin käyttää. Se ei silti tarkoita sitä, ettetkö lähtisi treffeille Henry Cavillin kanssa ihan vain kokemuksen vuoksi ja kysyisit, millainen Zack Snyder oli ihmisenä Man of Steelin kuvauksissa.
Minä lähtisin kenen tahansa tällaisen supermenestyjän kanssa ihan vain kaljalle miesten kesken kuuntelemaan tarinoita ennen kaikkea heidän uransa alkuvaiheista. Voisin nimittäin oppia yhtä jos toistakin. En niinkään naisten saamisesta, vaan siitä oman uran edistämisestä.
Naisten Tinder-ongelmat ratkaisisi pidempiaikainen tutustuminen Whatsappissa ennen treffejä. Jos nainen haluaa tavata nopeasti täysin tuntemattoman miehen kuvan perusteella, se houkuttelee vain komeita häntäheikkejä, joilla on sarjadeittailijan deittausrutiini. He osaavat vedota tunteisiin ja sanoa naiselle asioita, joita nainen haluaa kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin itse ihan aktiivisesti miehille siellä viestiä kun mätsättiin. Hyvin pieni osa vastasi kokonaisella lauseella, osa ei ollenkaan. Ja ihan taatusti en swaippaa oikealle näitä jykeväleukaisia eliittipanomiehiä, koska tämä miestyyppi ällöttää minua.
Ihan kyllä turhaan miehet itkee kun kyllä teille viestiö laittaa naiset mutta ette vaan viitsi kirjoittaa edes yhtä lausetta. Ja että nähtäis ihan livenä, hui kauhia.Ai mutta tietty se johtuu mun ulkonäöstä. Myöntäkää nyt ukot että etsitte kaikki kympin naista eikä naisen kiinnostuksen kohteet tai ajatukset kiinnosta. Kunhan on laiha, alle 30 v ja pitkä tukka niin kelpaa vaikka olisi kuinka tyhmä ja vattumainen. Paljonpa tämmöisellä lapsettomalla perusnätillä keski-ikäisellä naisella on enää saumaa.
Big data tietää kertoa, että miehet swaippailee omasta iästään riippumatta oikealle eniten 21-vuotiaita. Kyllä se tieto kieltämättä tällaisena vakavissaan liikkeellä olevana 39-vuotiaana vähän kylmää, että joku keski-ikäinen DI-Antti viestittelee sitten vähän plan b:nä mulle kun se viime vuonna kotoa pois muuttanut fuksityttö ei tykännytkään takaisin.
Sinun täytyy nyt asettua miesten saappaisiin.
Käytän itseäni esimerkkinä. Olen 42-vuotias, ja minusta Netflixin sarja Wednesday on hyvä. Pääosassa on 20-vuotias Jenna Ortega. Kaveri kysyi, kysyisinkö häntä treffeille. Vastasin, että tietysti kysyisin, jos tilaisuus tulisi... koska miksi en kysyisi? Jos taas minulta kysytään, uskonko vakavasti pääseväni treffeille Jenna Ortegan kanssa, on vastaus tiukka ja selvä "ei". En myöskään tee erityistä työtä päästäkseni kontaktiin 21-vuotiaiden kanssa Tinderissä (koska se olisi aivan silkkaa ajanhukkaa).
Aivan varmasti 39-vuotiaalle lähiönaiselle kelpaisi lähteä treffeille Leonardo DiCaprion, Hugh Jackmanin, Henry Cavillin - ja mitä näitä muita nyt onkaan - kanssa. Mutta luuleeko 39-vuotias lähiönainen pääsevänsä treffeille näiden eliittimiesten pienen eliittimiesten joukon kanssa? Hyvin suurella todennäköisyydellä ei.
Tässä nähdään miehen ja naisen ero. Mies lähtisi kokemaan liian suurta saalista. Itse en edes lähtisi ko. julkkisten kanssa treffeille, vaikka he pyytäisivät. Mitä yhteistä meillä olisi, ei mitään. Turhat treffit.
"Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista."
Kun jokin asia on käytännössä mahdoton, ei siihen kannata ajatuksiaan ihmeemmin käyttää. Se ei silti tarkoita sitä, ettetkö lähtisi treffeille Henry Cavillin kanssa ihan vain kokemuksen vuoksi ja kysyisit, millainen Zack Snyder oli ihmisenä Man of Steelin kuvauksissa.
Minä lähtisin kenen tahansa tällaisen supermenestyjän kanssa ihan vain kaljalle miesten kesken kuuntelemaan tarinoita ennen kaikkea heidän uransa alkuvaiheista. Voisin nimittäin oppia yhtä jos toistakin. En niinkään naisten saamisesta, vaan siitä oman uran edistämisestä.
Projisoit. Esim minä en näe mielenkiintoisena elokuvien tekemistä tai mainitsemiasi henkilöitä joten en näe syytä lähteä edes sen juoman verran sellaisesta kuuntelemaan.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Naisten Tinder-ongelmat ratkaisisi pidempiaikainen tutustuminen Whatsappissa ennen treffejä. Jos nainen haluaa tavata nopeasti täysin tuntemattoman miehen kuvan perusteella, se houkuttelee vain komeita häntäheikkejä, joilla on sarjadeittailijan deittausrutiini. He osaavat vedota tunteisiin ja sanoa naiselle asioita, joita nainen haluaa kuulla.
Miksi pitäisi antaa puhelinnumero tuntemattomalle kun on jo se sovellus jossa voi jutella?
Vierailija kirjoitti:
Et siis kuulu siihen ryhmään, joka kokee vaihtoehtoja olevan loputtomasti. Suosittelen näin ollen sitä toimintamallia, joka avausviestissä kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi antaa puhelinnumero tuntemattomalle kun on jo se sovellus jossa voi jutella?
Videochatti ja se on myös ensimmäinen askel eteenpäin neutraulisuudesta.
Kaffebulla kirjoitti:
Ihan samasta syystä kuin ihmiset käyttävät aikaansa sosiaaliseen mediaan ja sen pohtimiseen. Kun jokin asia kohoaa yleiseksi ja paljon käytetyksi, se alkaa vaikuttaa ihmisten käyttäytymiseen. Ja SE taas on asia, joka ihmisiä kiinnostaa jo ihan biologisista syistä, koska ihminen on laumaeläin.
Tai sitten asian voi ottaa mielenkiintoisena juttuna sen itsensä vuoksi, kuten vaikka postimerkkeilyn tai perhosten keräilyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis kuulu siihen ryhmään, joka kokee vaihtoehtoja olevan loputtomasti. Suosittelen näin ollen sitä toimintamallia, joka avausviestissä kerrotaan.
Tuli tuossa selattua tindriä. Ei tullut vastaan yhtään profiilia jonka kanssa olisi "aidosti mahdollista sitouttaa parisuhteeseen ja perheen perustamiseen".
Mitäs nyt? Lisää neuvoja?
Saatat olla joku ohis joten odotellaan vastausta vielä hetki. Joku tuosta viestistä tykännytkin voi toki vastailla: mikä sai sinut tykkäämään viestistä jossa esitetään väitteitä miehistä tuolla tavalla. Kertokaa omin sanoin.