Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keskiluokkainen saa takaisin maksamistaan veroista?

Vierailija
16.12.2022 |

Millä tavoin me hyödymme siitä, että leijonanosan ansaitsemastamme palkasta menetämme?

Kommentit (215)

Vierailija
1/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijonanosan? Kuulostaa liioittelulta. 

Vierailija
2/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos vielä olet jäänyt lapsettomaksi. Joskus olisi kiva saada jotain muutakin kuin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Verotus on täyttä kusetusta, emme saa takaisin sitä mitä maksamme. Tämä on täysi tosi. Varsinkin lapseton ihminen/pariskunta ei saa mitään takaisin maksamistaan veroista. Eivät käytä edes julkista terveydehuoltoa koska työterveys. Verorahamme menevät ylisuuren parasiitti Ylen elättämiseen, ylisuuren parasiitti julkisen hallinnon ylläpitämiseen, kehitysapuun, läpsyttelijöiden elättämiseen jne jne jne......................

Vierailija
4/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähintään 1/3 palkasta on jo aika paljon minun mielestäni.

T: eri

Vierailija
5/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa kaikkea. 95% ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta, lapsilisiä, aikuiskoulutustukea, sähkön hintatukia, korkeakoulututkintoja jne.

Vierailija
6/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä se minustakin alkaa olla leijonan osa, jos kolmanneskin viedään ihan muualle. Takaisin ei tule mitään. Julkiseen terveydenhuoltoon ei kannata edes yrittää, lasten koulut ja päiväkodit ovat romahtamassa, edes teitä ei saada ajokelpoisiksi talvella.

Vierailija
7/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan siistä ilon maksaa vaikka toistenkin sähkölaskut.

Vierailija
8/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nyt sitten vedät keskiluokkaisen rajan. Itsellä 1/4 lähempänä kuin 1/3 ja palkka vajaan 4000 tonnia kuukaudessa.

Vierailija
9/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ei kykene sisäistämään vastausta ennen kuin on asunut toisessa maassa ja saanut vetailukohtaa.

Monet järjestäytyneen yhteiskunnan tarjoamat edut kun ovat näkymättömiä ja niihin tulee kiinnittäneeksi huomiota vasta sitten kun ne puuttuvat.

Vierailija
10/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin omalta kohdaltani, niin syntymisen jlkeen neuvolapalvelut, peruskoulu, lukio ja ammattikorkeakoulu. Vapaa-ajalla harrastusmahdollisuudet ja erilainen infra mitä hyödynnän eli tiet, valaistukset, tieto/puhelin- tai sähköverkot, vesiputket tai viemärit. Julkinen terveydenhuolto omine palveluineen. 

Vierailija
11/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisissä tilanteissa varmasti; 

- kun päätät lähteä opiskelemaan vielä yhden tutkinnon, et maksa lukukausimaksuja

- kun sinä tai läheisesi sairastuu vakavasti 

- lapsi saa maksuttoman peruskoulun ja siellä maksuttoman kouluruoan ja nyt vielä maksuttoman ammatti- tai lukio-opetuksen

- äitiyspakkaus, vanhempainpäiväraha, neuvolapalvelut (varsinkin spesiaalimmat, kuten puheterapia tai fysioterapia), todellisiin kustannuksiin nähden edullinen päivähoito ja ilmainen esikoulu

- joka kerta, kun käyt kirjastossa, uimahallissa, ulkojäillä, hiihtoladulla yms.

- kun pelastuslaitos tavalla tai toisella tulee auttamaan sinua tai sinulle tärkeää henkilöä 

- kun matkustat julkisilla

- kun katusi on valaistu, asfaltoitu ja aurattu

- kun hanastasi tulee puhdasta vettä jota voit huoletta juoda ja jossa voit peseytyä

Jatkanko vielä? 

Vierailija
12/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot ja tellit on jotain 36% minulla.

Saksassa samasta palkasta jäisi 500€ enemmän käteen kuukausittain. Siellä on muutenkin halvempaa.

Olen miettinyt lähtöä muualle.

Vierailija
13/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nyt sitten vedät keskiluokkaisen rajan. Itsellä 1/4 lähempänä kuin 1/3 ja palkka vajaan 4000 tonnia kuukaudessa.

Kokonaisveroaste lähentelee 50 prosenttia jo noillakin tuloilla.

Vierailija
14/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kun päätät lähteä opiskelemaan vielä yhden tutkinnon, et maksa lukukausimaksuja

- lapsi saa maksuttoman peruskoulun ja siellä maksuttoman kouluruoan ja nyt vielä maksuttoman ammatti- tai lukio-opetuksen

- äitiyspakkaus, vanhempainpäiväraha, neuvolapalvelut (varsinkin spesiaalimmat, kuten puheterapia tai fysioterapia), todellisiin kustannuksiin nähden edullinen päivähoito ja ilmainen esikoulu

- joka kerta, kun käyt kirjastossa, uimahallissa, ulkojäillä, hiihtoladulla yms.

- kun pelastuslaitos tavalla tai toisella tulee auttamaan sinua tai sinulle tärkeää henkilöä 

- kun hanastasi tulee puhdasta vettä jota voit huoletta juoda ja jossa voit peseytyä

Jatkanko vielä? 

Eikös tämän saa täällä jokainen riippumatta siitä maksaako asiasta vai ei?

Vierailija
15/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa samasta palkasta jäisi 500€ enemmän käteen kuukausittain. Siellä on muutenkin halvempaa.

Saksassa hiukan enemmän väkeä, joten sitä samaa tietä esimerkiksi on useampi maksamassa joten yksilökohtainen osuus pienenee. 

Vierailija
16/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa hiukan enemmän väkeä, joten sitä samaa tietä esimerkiksi on useampi maksamassa joten yksilökohtainen osuus pienenee. 

Mulle on ihan sama vaikka Tampereen pohjoispuolella ei olisi teitä ollenkaan. En käy siellä. Miksi niitä teitä pitää kuitenkin maksaa?

Vierailija
17/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan yli 7000 e/kk palkasta vähän yli 4000 käteen. ja olen tyytyväinen. Olen asunut USAssa ja muutamassa muussa maassa jossa eroja ei juuri makseta, en vaihtaisi sinne takaisin. syyt: lasten päivähoidon järjestäminen, ilmainen koulutus, suht hyvä terveydenhoito, toimiva infra, inhimillinen työjärjestelmä pitkine lomineen. Ja sosiaaliturva tuo hyvinvointia myös huo no-osaisille minkä vuoksi omakotitaloni ympärillä ei tarvitse olla sähköaitaa, lapset voivat leikkiä ja kulkea ulkona ilman vaaraa, en tule ryöstetyksi joka kerta kaupungilla kulkiessani. Lisäksi ympärillä suht terve luonto kauniine vesistöineen. Palkalla silti mahdolllista hankkia talo ja mökki. En valita.

Vierailija
18/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, siksi en juurikaan osta tuotteita Suomesta jos ei ole pakko. Vaan halvemmista EU-maista. Tätä olen tehnyt jo 12 vuotta.

Moni nuori suorittaa täällä opinnot ja muuttavat ulkomaille :)

Vierailija
19/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama vaikka Tampereen pohjoispuolella ei olisi teitä ollenkaan. En käy siellä. Miksi niitä teitä pitää kuitenkin maksaa?

Koska veroissa maksut menee yhteiseen pottiin. Osallistut monenlaiseen riippumatta käytätkö kaikkia yhteiskunnan tarjoamia mahdollisuuksia. 

Vierailija
20/215 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkanko vielä? 

Eikös tämän saa täällä jokainen riippumatta siitä maksaako asiasta vai ei?

Verorahoilla kustannetut jutut onkin tarkoitettu kaikille. Vai yritätkö sanoa, että haluaisit yhteiskunnan, jossa maksamalla veroja enemmän, saisi enemmän kaikkien maksamilla veroilla tuotettua palvelua? Ja sitten olisi yhteiskuntaluokka, joka maksaa suhteellisen saman verran veroja omista tuloistaan mitä sinä, mutta heillä ei ole pääsyä varakkaampien kaistalle? 

Tämä ei toimi ihan noin. Siis Suomessa. Maailmassa on lukematon määrä maita, joissa voi keulia tuloillaan ja voida samalla hyvin ja elää terveellisesti samalla, kun muut eivät millään saa koulutusta tai itsensä omistamaa kattoa pään päälle. 

Se, että on keskituloinen tai siitä ylöspäin tarkoittaa Suomessa sitä, että on rahaa ostaa ylimääräistä palvelua. On se sitten yksityinen harrastus, yksityinen lääkäri, yksityinen se, tämä ja tuo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä