Sanoin olevani työtön, nainen lopetti vastaamisen
Olen mies deittisovelluksessa, mielestäni hyvännäköinen. Mutta aina parin päivän sisällä nainen lopettaa tylysti viesteihini vastaamisen ja katoaa, vaikka ylläpidän positiivista ilmapiiriä.
Nainen on aina se joka kysyy missä käyn töissä, onko autoa ym. ja uskon että tämä on joku salakavala tapa udella varallisuudesta. Minua nuo asiat eivät kumppanissa kiinnosta, koska etsin jotain oikeaa.
Eräs nainen kysyi treffeille ja kun sanoin että lähdetään polkupyörillä niin vastailu loppui siihen. Autolla pitää hakea ja auto pitää omistaa. Etsikö nainen siis taksikuskia vai sielunkumppania?
Eräs taas kysyi missä käyn töissä ja kun sanoin että "valmistuin juuri :)" niin viesti luettiin ja siihen ei koskaan vastattu. On se kumma kun ei parikymppinen mies saa edes kouluja käydä. Mitä jos olisin vastannut käyväni töissä? Olisiko suhteemme sitten perustunut siihen että käyn töissä?
Mitä nämä naiset oikein etsivät, tai kuvittelevat? Elämme yhteiskunnallisesti kurjinta aikaa vuosikymmeniin eikä se ole mikään itsestäänselvyys että parikymppisellä miehellä on antaa naiselle iso talo, ilmainen ylläpito, auto, muksuja ja kultainennoutaja.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mullakin mies melko tylysti osoitti kiinnostuksen loppuneen, kun sai tietää meikänaisen olevan työtön. Jotain vielä lässytti, että "pitää itte tienata rahat!" Että kyllä ne miehetkin osaa.
Meitä, jotka katsovat vain ihmisten sisimpään ja haluavat vain aidon rakkauden ja vain sen oikean, taitaa olla hyvin vähän. Muut laskelmoivat elämän laatuun ja statukseen liittyviä asioita ja sitä, miltä ulospäin näyttää. Toisaalta ymmärrän kyllä, onhan se elämä helpompaa ja miellyttävämpää kun on tuloja ja edes jonkinverran ylimääräistä rahaa. Ilman ei voi matkustella, harrastaa eikä saavuttaa tietynlaista elintasoa. Vaikuttaahan se. Rahanpuute aiheuttaa stressiä, turhautumista, ahdistusta, riitoja ja jopa eroja.
Tää on just oikein. Mä tapasin naisen ja se suuttui et miksei se kelpaa mulle kun hän töissä ja minä työtön. Et mun pitäisi ottaa sen takia nainen kun hän on töissä. Nooh meijän luonteet ei vaan natsannu millään lailla ja sillä oli kauhee kiire heti kaikkeen. Kun ite oon rauhallisempi tyyppi joka puntaroi ja etenee nykyään hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelin miehen kanssa, joka sanoi olevansa juristi, eronnut ja kaksi kouluikäistä lasta. Itse olin juuri joutunut IT-alan hommista ulos tuotannollisten ja taloudellisten syiden vuoksi ja etsiskelin uutta työtä. Pärjään omillani hyvin. Kun mies kuuli siitä että olen TYÖTÖN, hän totesi että: "Taidatkin tarvita itsellesi elättäjää" ja lopetti yhteyden pidon siihen. WTF? Toisaalta ihan hyvä, että ei tuhlannut aikaani enempää.
Tämä on yksi oksettavimmista miehen olettamuksista. Nämä miehet ovat jämähtäneet sinne 50-luvulle tai ainakin pitävät sitkeästi kiinni näistä uskomuksista. Hyvä vaan että pääsit miehestä noin nopeasti eroon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Miksi kukaan ottaisi jotain luuseria,jonka joutuu elättämään?
Totta. Avopuolison tulot kelassa lasketaan työttömän puolison elättämiseen.
Mutta miksi ei ottaisi työtöntä jos on niin hyvin varallisuutta toisenkin hyväksi ettei talous kärsi.
Jos olisin hyvin varakas nainen niin voisin ottaa työttömän miehen koti-isäksi asettaen perheen hyvinvoinnin kaiken edelle.
Minä ajattelen, että ensitapaamisesta avoliittoon asti on kyllä sen verran aikaa, että jos toinen koko sen ajan on työtön, niin hän ei myöskään tule työllistymään. Itse olisin voinut jatkaa tutustumista "Between Jobs" tilanteessa olevan kanssa, mutta oletukseni olisi kyllä ollut, että viimeistään siinä kohtaa, kun ansiosidonnainen alkaa loppua, hän etsii tavan työllistyä. Olen itse ollut siinä tilanteessa ja työllistänyt itseni mikroyrittäjänä siihen saakka, että verkostojen kautta pääsin jälleen kuukausipalkalle.
eri
Pääsette kaikki helpommalla kun hyväksytte sen tosiasian että parisuhdemielessä naista kiehtoo miehessä paksu lompakko, ja miestä naisessa viehättävä ulkoinen olemus ja nuoruus.
Riippuu siitä minkä takia mies on työtön. Elämäntapatyöttömät eivät voisi vähempää kiinnostaa. Sama juttu pitkäaikaistyöttömien kanssa, jotka ovat makoilleet kotona 10 vuotta, yrittämättä oikeasti muuttaa elämäntilannettaan.
Oman kokemuksen mukaan tällaisilla on poikkeuksetta vakavia asenne-, luonne- ja MT-ongelmia, joihin he eivät kykene tai halua apua. Tähän lisätään päälle vielä laiskuus, hedonismi ja totaalinen kunnianhimottomuus.
Jos mieheltä puuttuu sisu, ongelmanratkaisukyky sekä halu kehittää itseään ja terve itsekunnioitus, niin mitä sellaisella tekee? Miten joku voi olla yhteiskunnan elätti häpeämättä itseään, jos siis työkykyä ja kuntoa löytyy.
Ihailen sitkeitä ja pitkäjänteisiä miehiä, sekä naisia, joilla on rohkeutta astua oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja menestyä, vaikka elämä potkisikin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen omassa deittiprofiilissani laittanut ihan julkisesti sen, että olen esimerkiksi opiskelija, enkä tällä hetkellä työssäkäyvä aikuinen.
Eikö olisi ihan parempi suoraan sanoa profiilissa olevansa työtön niin et turhaan matchaa niiden kanssa, jotka haluavat työssäkäyvän miehen?
Tämä käytännössä tarkoittaisi suurimmalle osalle miehistä (työttömistä) nollaa matchia. Ei sekään kivaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kokemusteni kautta oppinut asiat, jotka lähes poikkeuksetta lopettavat viestittelyn tai tapailun naisten puolelta. Nämä ovat:
- miehen kokemattomuus
- miehen työttömyys
- miehen oikeanlaisen koulutuksen puute
Oman kokemukseni mukaan:
- Kykenemättömyys laajempaan keskusteluun kuin muutama sana/lause
- Ei mitään persoonallisuutta
- Antaa pahat vibat
Ja vaikka nuo sinun kohtasi olisivat kunnossa niin silti esteeksi tulisivat minun listani kohdat.
Hyvin on pinnallisia ihmissuhteet muutenkin. En ole itse ikinä ymmärtänyt sitä miksi rahoista, omaisuudesta ja titteleistä pitää heti ensimmäisenä ruveta keskustelemaan. Oikea rakkaus on jotakin aivan muuta ja sen aika harva kokee oikeasti, mutta sen tietää sitten kun se kohdalle sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen omassa deittiprofiilissani laittanut ihan julkisesti sen, että olen esimerkiksi opiskelija, enkä tällä hetkellä työssäkäyvä aikuinen.
Eikö olisi ihan parempi suoraan sanoa profiilissa olevansa työtön niin et turhaan matchaa niiden kanssa, jotka haluavat työssäkäyvän miehen?
Tämä käytännössä tarkoittaisi suurimmalle osalle miehistä (työttömistä) nollaa matchia. Ei sekään kivaa ole.
No voi voi, elämä ei ole aina kivaa. Negatiiviset tunteet voi käyttää hyödykseen. Häpeä ja tyytymättömyys omaan elämäntilanteeseen ovat voimakkaita kannustimia jos haluaa kehittää itseään ja parantaa elämänlaatuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että pitkään työttömänä ollut ei tunnu aina ymmärtävän, miten työssä käyvän aika ihan kirjaimellisesti kuluu paljon siihen työhön ja matkoihin. Usein saa selittää, miksi jatkuva tapaaminen ei onnistu ja miksi aikataulut ovat rajalliset.
Tämä se ongelma juuri on. Pitkään työttämänä ollut mies ei oikeasti tunnut tajuavan, kuinka ison osan arjesta se työ vie.
Itse olin aivan tuskastunut miehen jatkuvaan mökötykseen siitä, etten joka hemmetin työpäivän jälkeen mennyt hänen luokseen. Olin töistä kotona klo 17 aikoihin ja miehen luokse oli liki tunnin matka. Seuraavana aamuna herätys klo 05:00. Mies tosiaan oletti, että olisin tullut hänen luokseen kukkumaan yöksi ja siitä sitten töihin.
Juuri tämän takia ottaisin mieluusti työttömän miehen! Tai sellaisen, joka tekee osa-aikatöitä tai keikkaluonteisia töitä. Mikään ei ole inhottavampaa kuin kumppani, jolla ei ole parisuhteelle aikaa. Ei se rahakaan korvaa sitä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Miksi kukaan ottaisi jotain luuseria,jonka joutuu elättämään?
Totta. Avopuolison tulot kelassa lasketaan työttömän puolison elättämiseen.
Mutta miksi ei ottaisi työtöntä jos on niin hyvin varallisuutta toisenkin hyväksi ettei talous kärsi.
Jos olisin hyvin varakas nainen niin voisin ottaa työttömän miehen koti-isäksi asettaen perheen hyvinvoinnin kaiken edelle.
Minä ajattelen, että ensitapaamisesta avoliittoon asti on kyllä sen verran aikaa, että jos toinen koko sen ajan on työtön, niin hän ei myöskään tule työllistymään. Itse olisin voinut jatkaa tutustumista "Between Jobs" tilanteessa olevan kanssa, mutta oletukseni olisi kyllä ollut, että viimeistään siinä kohtaa, kun ansiosidonnainen alkaa loppua, hän etsii tavan työllistyä. Olen itse ollut siinä tilanteessa ja työllistänyt itseni mikroyrittäjänä siihen saakka, että verkostojen kautta pääsin jälleen kuukausipalkalle.
eri
Noinko helppoa se on? On se kumma, että meillä on kymmeniä tuhansia työttömiä, jotka eivät vain "etsi tapaa työllistyä". Kannattaisi tämä tapa varmaan kertoa hallituksellekin niin pääsisimme eroon aktiivimalleista ja muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi, elämä ei ole aina kivaa. Negatiiviset tunteet voi käyttää hyödykseen. Häpeä ja tyytymättömyys omaan elämäntilanteeseen ovat voimakkaita kannustimia jos haluaa kehittää itseään ja parantaa elämänlaatuaan.
Nytkö työttömyys ja yksinäisyys ovatkin häpeän aiheita? Entäs lihavuus? Pitääkö sitäkin hävetä ja löytää häpeästä voimavaroja laihduttamiseen?
Mä aina valehtelen, että oon työtön muusikko. Kyllä lohkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En se minäkään miehille kelvannut, kun sanoin olevani siivooja. Ne monet keskustelut tyssähtivät siihen lauseeseen.
Kyllä. Koulutettuja miehiä kiinnostaa raha, raha ja raha jopa enemmän kuin naisia. Hakeutuvatkin tietyille aloille rahan takia kun naiset hakevat sinne mikä kiinnostaa.
Tottakai koska raha on se mikä vetää naisia puoleensa, jotta saavat samalla mahdollisuuden tehdä sitä mikä kiinnostaa ilman taloudellista painetta.
Meidän naisvaltaisessa tiedekunnassa ne harvat miehet vietiin käsistä heti opintojen alkuvuosina. Pääsivät suurinpiirtein valitsemaan kenet vaan. Et taida tietää kuinka haluttuja villapaitaan pukeutuvat, kirjoja lukevat humanistimiehet on naisten mielestä. Kaikki tuntemani humanistimiehet ovat halutessaan löytäneet parisuhteen jos ovat olleet suht normaaleja. Sen sijaan miesvaltaisilla teknillisillä aloilla on paljon sinkkumiehiä joilla on pariutumisvaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset etsivät vain ja ainoastaan paksua lompakkoa ja ylevää titteliä. Autot talot mökut yms pitää olla, oli miehen ikä mikä tahansa. Mitä niillä itsellä on tarjota, liuta pentuja joilla kaikilla eri isät. Haiseva toosa, hyhhyh, löysäkin vielä. Kehopositiivinen plösövartalo, rasvaiset roikkuvat hiukset. Ainoa harrastus kulmakuppilan karaoke ja sipsisidukka ruokavalio.
Jaahas. Spessu etsii itselleen taas uutta avohoidon toimipistettä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kysyvät ihan yhtälailla sitä työtä, aina ensimmäisinä. Siinä ei ole kyse mistään kehittelemästäsi salaliitosta, vaan ihan arkipäiväisestä jutustelusta. Työ vie ihmiseltä isoimman osan hereilläoloajasta, joten totta kai sillä on merkitystä ja se on yleinen puheenaihe.
Itse en seurustelisi työttömän miehen kanssa. Siitä on kokemusta ja sen perusteella voin sanoa, ettei ole minun juttuni.
En myöskään ymmärrä, miksi työstä ei saisi kysellä. Kyllähän sillä on paljon merkitystä. Olen itse tylsässä toimistotyössä, säännölliset työajat ja viikonloput vapaina, aina. Kyllä minua kiinnostaisi tietää, jos treffikumppani olisi vuorotöissä ja miettisin, miten se vaikuttaa omaan arkeeni. Ja ylipäätään oletan, että työssä käydään, ei minulla ole mitään intohimoa alkaa elättämään aikuista ihmistä. Olen myös joskus elättänyt työtöntä ja sillä kokemuksella en toiste moiseen lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö työttömyys ja yksinäisyys ovatkin häpeän aiheita? Entäs lihavuus? Pitääkö sitäkin hävetä ja löytää häpeästä voimavaroja laihduttamiseen?
Kyllä monelle työttömyys ja yksinäisyys ovat häpeän aiheita. Itselleni ainakin näin oli. En itse sanoisi, että työttömyyttä, yksinäisyyttä tai lihavuutta PITÄISI hävetä.
Minä sain voimaa häpeästä parantaa omaa tilannettani ja yrittää kovemmin, halusin olla parempi. Ponnisteluni palkittiin.
Kaikki riippuu asenteesta ja ajattelutavasta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset etsivät vain ja ainoastaan paksua lompakkoa ja ylevää titteliä. Autot talot mökut yms pitää olla, oli miehen ikä mikä tahansa. Mitä niillä itsellä on tarjota, liuta pentuja joilla kaikilla eri isät. Haiseva toosa, hyhhyh, löysäkin vielä. Kehopositiivinen plösövartalo, rasvaiset roikkuvat hiukset. Ainoa harrastus kulmakuppilan karaoke ja sipsisidukka ruokavalio.
Joo on todella aivan kohtuuton vaatimus, että aikuinen mies elättäisi itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monelle työttömyys ja yksinäisyys ovat häpeän aiheita. Itselleni ainakin näin oli. En itse sanoisi, että työttömyyttä, yksinäisyyttä tai lihavuutta PITÄISI hävetä.
Minä sain voimaa häpeästä parantaa omaa tilannettani ja yrittää kovemmin, halusin olla parempi. Ponnisteluni palkittiin.
Kaikki riippuu asenteesta ja ajattelutavasta.
Tämäkin on yksilöllistä. En ole koskaan hävennyt yksinäisyyttäni tai työttömyyttäni. Kumpikin on saattanut harmittaa tai turhauttaa tai tehdä ainakin toisinaan surulliseksi, mutta en ole koskaan ajatellut, että niissä olisi jotain hävettävää.
-eri
Tapailin vuosia sitten hetken miestä, joka oli saanut vaurautta myymällä yrityksensä. Tarkkoja summia en tiedä, mutta antoi ymmärtää, että ei tarvitse hetkeen mennä töihin.
Suhde kaatui siihen, että miehellä ei ollut mitään intohimoja. Hänellä ei ollut harrastuksia, haaveita eikä ideoita. Hän möllötti kotonaan, tuijotti telkkaria ja lenkeilytti koiraansa. Se oli kai hänen unelmaelämäänsä.
Hän puhui olevansa "sapattivapaalla". Kyselin varovasti, loppuuko sapattivapaa milloin. Mies suuttui.
Maksoin kaikesta oman osuuteni tapailun ajan. Yhteinen tuttava yhytti meidät sokkotreffeille. En siis ollut etsimässä elättäjää.
Nyt on hyvä mies ja hyvä parisuhde. Mies tekee metsäkoneurakointia. On hyvä olla suhteessa, jossa molemmat tekevät töitä. Tai edes jotain muuta kuin alamahan rapsuttelua verkkareissa sohvalla.