Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin olevani työtön, nainen lopetti vastaamisen

Vierailija
15.12.2022 |

Olen mies deittisovelluksessa, mielestäni hyvännäköinen. Mutta aina parin päivän sisällä nainen lopettaa tylysti viesteihini vastaamisen ja katoaa, vaikka ylläpidän positiivista ilmapiiriä.

Nainen on aina se joka kysyy missä käyn töissä, onko autoa ym. ja uskon että tämä on joku salakavala tapa udella varallisuudesta. Minua nuo asiat eivät kumppanissa kiinnosta, koska etsin jotain oikeaa.
Eräs nainen kysyi treffeille ja kun sanoin että lähdetään polkupyörillä niin vastailu loppui siihen. Autolla pitää hakea ja auto pitää omistaa. Etsikö nainen siis taksikuskia vai sielunkumppania?
Eräs taas kysyi missä käyn töissä ja kun sanoin että "valmistuin juuri :)" niin viesti luettiin ja siihen ei koskaan vastattu. On se kumma kun ei parikymppinen mies saa edes kouluja käydä. Mitä jos olisin vastannut käyväni töissä? Olisiko suhteemme sitten perustunut siihen että käyn töissä?

Mitä nämä naiset oikein etsivät, tai kuvittelevat? Elämme yhteiskunnallisesti kurjinta aikaa vuosikymmeniin eikä se ole mikään itsestäänselvyys että parikymppisellä miehellä on antaa naiselle iso talo, ilmainen ylläpito, auto, muksuja ja kultainennoutaja.

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi tätä.

Hyvin harva nainen etsii elättäjää. Mutta vielä harvempi etsii elätettävää. Jos kerran valmistuit juuri, niin etsi sitä duunia. Vaikka huonompaakin, mutta sellaista, jolla elät omillasi. Ei se naisen löytämistä takaa, mutta voi helpottaa.

Vierailija
22/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se työssä käyntikään aina auta. Itse olen lähihoitajamies ja kun se selviää, käy ihan samoin että viestit loppuu. Ja jopa lähihoitajanaiset tekee minulle saman. Enkä ole itsekään ruma tai lihava enkä junttikaan, mutta näin se vaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen omassa deittiprofiilissani laittanut ihan julkisesti sen, että olen esimerkiksi opiskelija, enkä tällä hetkellä työssäkäyvä aikuinen. 

Eikö olisi ihan parempi suoraan sanoa profiilissa  olevansa työtön niin et turhaan matchaa niiden kanssa, jotka haluavat työssäkäyvän miehen?

Joillekkin ihmisille on todella tärkeää, että se oma kumppani on töissä tai vähintään kouluttautumassa. Siinä sielunkumppanissa kun on monia asioita, jotka voivat olla tärkeitä eikä se tee ihmisestä yhtään huonompaa ihmistä, että hän tahtoo kumppanista tiettyjä piirteitä. 

Ei minua haittaa, vaikka miehet eivät matchaa kun näkevät minun olevan opiskelija.

Ja olen its seurustellut työttömän kanssa... Työtön joka 10v jälkeenkin on yhä työtön. Siksihän me lopulta erottiin. Haaveet tulevaisuudesta on ihan erilaiset.

Ja varsinkin naisille, jotka haluavat lapsia miehen työllisyys on tärkeää ihan siitä syystä, kun niitä lapsia aletaan hankkimaan se vastuu taloudesta jää miehelle. Työtön ei yksinkertaisesti voi kannatella perhettä siinä tapauksessa. 

Ei se taloudellinen vastuu kyllä naisella pääty lasten saamiseen. Ex-mies irtisanoutui töistä sinä päivänä, kun minulla alkoi äitiysloma, koska "hänellä oli ihan sama oikeus olla kotona kuin minulla". Laskuihin osallistuminen loppui myös miehen osalta siihen. Ero tuli, kun lapsi oli vuoden vanha. Ex-mies ei ole edelleenkään töissä, vaikka lapsi on jo aikuinen.

En näin sanonutkaan, mutta helpompi se on naiselle ja vauvalle jos mies kykenee hoitamaan talouden raskauden loppuajan ja synnytyksen jälkeen. Se, että hoitaako on sitten toinen juttu, mutta ei kukaan tietoisesti tahdo ottaa työtöntä miestä tuollaiseen tilanteeseen. 

Ja tarkoitin nimenomaan sitä raskausaikaa ja vuosi-kaksi sen jälkeen, kun synnytys on tapahtunut. En siis koko naisen loppuelämää. 

Vierailija
24/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kysyvät ihan yhtälailla sitä työtä, aina ensimmäisinä. Siinä ei ole kyse mistään kehittelemästäsi salaliitosta, vaan ihan arkipäiväisestä jutustelusta. Työ vie ihmiseltä isoimman osan hereilläoloajasta, joten totta kai sillä on merkitystä ja se on yleinen puheenaihe.

Itse en seurustelisi työttömän miehen kanssa. Siitä on kokemusta ja sen perusteella voin sanoa, ettei ole minun juttuni.

Jätätkö miehen jos mies joutuu työttömäksi?

Kyllä, mikäli ei ole aikomustakaan työllistyä pian. Arvomaailmamme ei sopisi yhteen.

25/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittisivut ja app.t ovat vissiin aika huonoja kaikille. Tutkimusten mukaan aiheuttavat masennusta ja ahdistusta. Parikymppiset naiset voivat olla vielä aika kypsymättömiä tosiaan. 

Oma kokemukseni on että 90% on jotain vonkareita, loput 9% jotain keillä vaikeaa, sit ehkä 1% hyviä. 

Kannattaa myös omaan elämäänsä olla tyytyväinen (mielekkäät harrastukset yms.) ja tavata ja nähdä ihmisiä eri paikoissa livenä, ilman mitään paineita. Onnellisuus ja itsensä kanssa sinut oleva, kiehtoo muita ihmisiä. 

"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles

Vierailija
26/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät voi jättäytyä kotiäidiksi jos mieskin on työtön kotona ollen 🤣 Minimisti rahaa ja kaksi vaipan vaihtajaa ei niitä kiinnosta. 

Vierailija
27/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaisi miehen työttömyys, kunhan on muuten jollain lailla aktiivinen eikä vaan makaa sohvalla ja pelaa pleikkaa. Elämänhallinta siis kunnossa pitää olla. Töitä voi olla vaikea saada kenen vaan, etenkin jos ei ole suhteita ja tuuria.

Vierailija
28/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nainen lopetti viestittelyn seinään, kun sanoin ettei minulla ole autoa.

Vierailija
29/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mullakin mies melko tylysti osoitti kiinnostuksen loppuneen, kun  sai tietää meikänaisen olevan työtön. Jotain vielä lässytti, että "pitää itte tienata rahat!" Että kyllä ne miehetkin osaa.

Meitä, jotka katsovat vain ihmisten sisimpään ja haluavat vain aidon rakkauden ja vain sen oikean, taitaa olla hyvin vähän. Muut laskelmoivat elämän laatuun ja statukseen liittyviä asioita ja sitä, miltä ulospäin näyttää. Toisaalta ymmärrän kyllä, onhan se elämä helpompaa ja miellyttävämpää kun on tuloja ja edes jonkinverran ylimääräistä rahaa. Ilman ei voi matkustella, harrastaa eikä saavuttaa tietynlaista elintasoa. Vaikuttaahan se. Rahanpuute aiheuttaa stressiä, turhautumista, ahdistusta, riitoja ja jopa eroja.

Vierailija
30/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lukea sujuvaa valehtelua ja vääristelyä niin palsta on oikea. Hyväksikäyttäjät ja kuppaajat koettavat kiemurrella.

Vierailija
31/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että pitkään työttömänä ollut ei tunnu aina ymmärtävän, miten työssä käyvän aika ihan kirjaimellisesti kuluu paljon siihen työhön ja matkoihin. Usein saa selittää, miksi jatkuva tapaaminen ei onnistu ja miksi aikataulut ovat rajalliset.

Vierailija
32/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen omassa deittiprofiilissani laittanut ihan julkisesti sen, että olen esimerkiksi opiskelija, enkä tällä hetkellä työssäkäyvä aikuinen. 

Eikö olisi ihan parempi suoraan sanoa profiilissa  olevansa työtön niin et turhaan matchaa niiden kanssa, jotka haluavat työssäkäyvän miehen?

Joillekkin ihmisille on todella tärkeää, että se oma kumppani on töissä tai vähintään kouluttautumassa. Siinä sielunkumppanissa kun on monia asioita, jotka voivat olla tärkeitä eikä se tee ihmisestä yhtään huonompaa ihmistä, että hän tahtoo kumppanista tiettyjä piirteitä. 

Ei minua haittaa, vaikka miehet eivät matchaa kun näkevät minun olevan opiskelija.

Ja olen its seurustellut työttömän kanssa... Työtön joka 10v jälkeenkin on yhä työtön. Siksihän me lopulta erottiin. Haaveet tulevaisuudesta on ihan erilaiset.

Ja varsinkin naisille, jotka haluavat lapsia miehen työllisyys on tärkeää ihan siitä syystä, kun niitä lapsia aletaan hankkimaan se vastuu taloudesta jää miehelle. Työtön ei yksinkertaisesti voi kannatella perhettä siinä tapauksessa. 

Ei se taloudellinen vastuu kyllä naisella pääty lasten saamiseen. Ex-mies irtisanoutui töistä sinä päivänä, kun minulla alkoi äitiysloma, koska "hänellä oli ihan sama oikeus olla kotona kuin minulla". Laskuihin osallistuminen loppui myös miehen osalta siihen. Ero tuli, kun lapsi oli vuoden vanha. Ex-mies ei ole edelleenkään töissä, vaikka lapsi on jo aikuinen.

En näin sanonutkaan, mutta helpompi se on naiselle ja vauvalle jos mies kykenee hoitamaan talouden raskauden loppuajan ja synnytyksen jälkeen. Se, että hoitaako on sitten toinen juttu, mutta ei kukaan tietoisesti tahdo ottaa työtöntä miestä tuollaiseen tilanteeseen. 

Ja tarkoitin nimenomaan sitä raskausaikaa ja vuosi-kaksi sen jälkeen, kun synnytys on tapahtunut. En siis koko naisen loppuelämää. 

Itsellä onneksi oli säästöjä ja tulojakin niin paljon vanhempainvapaalla, että pystyin elättämään itseni, lapseni sekä ikävä kyllä pakosta myös ex-mieheni. Onneksi olen aina varautunut siihen, että kaikki saattaa kaatua omaan niskaan.

Vierailija
33/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se työssä käyntikään aina auta. Itse olen lähihoitajamies ja kun se selviää, käy ihan samoin että viestit loppuu. Ja jopa lähihoitajanaiset tekee minulle saman. Enkä ole itsekään ruma tai lihava enkä junttikaan, mutta näin se vaan menee.

Duunari ei ole cool.

Vierailija
34/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin miehen kanssa, joka sanoi olevansa juristi, eronnut ja kaksi kouluikäistä lasta. Itse olin juuri joutunut IT-alan hommista ulos tuotannollisten ja taloudellisten syiden vuoksi ja etsiskelin uutta työtä. Pärjään omillani hyvin. Kun mies kuuli siitä että olen TYÖTÖN, hän totesi että: "Taidatkin tarvita itsellesi elättäjää" ja lopetti yhteyden pidon siihen. WTF? Toisaalta ihan hyvä, että ei tuhlannut aikaani enempää.

Vierailija
35/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Miksi kukaan ottaisi jotain luuseria,jonka joutuu elättämään?

Totta. Avopuolison tulot kelassa lasketaan työttömän puolison elättämiseen. 

Mutta miksi ei ottaisi työtöntä jos on niin hyvin varallisuutta toisenkin hyväksi ettei talous kärsi. 

Jos olisin hyvin varakas nainen niin voisin ottaa työttömän miehen koti-isäksi asettaen perheen hyvinvoinnin kaiken edelle. 

Vierailija
36/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kertomasi asiat eivät ole mitään myyntivaltteja. Mene etsimään nainen oikeasta elämästä. Paremmat mahdollisuudet hurmata se, jos olet olevinasi niin hyvännäköinen ja hyvä tyyppi.

Vierailija
37/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Miksi kukaan ottaisi jotain luuseria,jonka joutuu elättämään?

Totta. Avopuolison tulot kelassa lasketaan työttömän puolison elättämiseen. 

Mutta miksi ei ottaisi työtöntä jos on niin hyvin varallisuutta toisenkin hyväksi ettei talous kärsi. 

Jos olisin hyvin varakas nainen niin voisin ottaa työttömän miehen koti-isäksi asettaen perheen hyvinvoinnin kaiken edelle. 

Nykyisin Suomessa on hyvin vähän niin kova palkkaisia ihmisiä, että yhden ihmisen tuloilla maksetaan asuminen ja kaikki elätin ja lasten kulut. Jos taas on varallisuutta niin ei ole fiksua kuluttaa sitä elatukseen.

Vierailija
38/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että pitkään työttömänä ollut ei tunnu aina ymmärtävän, miten työssä käyvän aika ihan kirjaimellisesti kuluu paljon siihen työhön ja matkoihin. Usein saa selittää, miksi jatkuva tapaaminen ei onnistu ja miksi aikataulut ovat rajalliset.

Tämä se ongelma juuri on. Pitkään työttämänä ollut mies ei oikeasti tunnut tajuavan, kuinka ison osan arjesta se työ vie. 

Itse olin aivan tuskastunut miehen jatkuvaan mökötykseen siitä, etten joka hemmetin työpäivän jälkeen mennyt hänen luokseen. Olin töistä kotona klo 17 aikoihin ja miehen luokse oli liki tunnin matka. Seuraavana aamuna herätys klo 05:00. Mies tosiaan oletti, että olisin tullut hänen luokseen kukkumaan yöksi ja siitä sitten töihin.

Vierailija
39/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä saattaa riittää, että vakuutat naisen siitä, että elämä kanssasi ei olisi oman elämän kaventamista sinun tulotasoon tukien varassa. Hyvin pian nainen joutuisi ratkaisemaan, että tulevaisuus sun kanssa tarkoittaa sun elättämistä tai sopeutumista elämään, missä ei paljon koeta, toteuteta tai tehdä mitään mikä maksaa.

Jos tämä ei ole välivaihe, vaan näet oman tulevaisuuden työttömyyden ja tukien varaan rakennettuna, niin sitten etsit kumppanin, joka toivoo omalta tulevaisuudelta samaa.

Vierailija
40/143 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalotoveri! Täsmälleen sama kokemus täällä.