Nettitreffimies ei suostu järjestämään tapaamista esim. kahvilaan kaupungille
Olen kaupunkilaisnainen ja etsin nettitreffeissä miestä. Mieluummin kaupunkilaista, koska en ole maalle muuttamassa. Tuttu kohtaanto-ongelma siis.
Jos bongaan mielenkiintoisen miehen, yritän kartoittaa jo ennen tapaamista, mikä hänen suunnitelmansa on jatkoa ajatellen jos asuu maaseudulla. Kerron että itse olen kaupunkilainen henkeen ja vereen, itselläni ei ole ajokorttiakaan. Keski-iässä olen.
Mies ei yleensä vastaa tuohon kyssäriin (!) vaan alkaa jankkauksen että koska nähdään hänen luonaan? Vastaan että täytyy nyt ensin kirjotella puolin ja toisin, niin nähdään isoissa linjoissa, kannattaako edes tavata? Mies saattaa taas todeta että koska tuut mun luo kahville, osa jopa ehdottaa saunaa. Totean että kahvilassa nähtäisiin ja voisitko nyt vastata tähän kaupunki/maaseutukysymykseen. Järjestään mies lopettaa koko yhteydenpidon tässä vaiheessa.
Tulkintani on että hän haluaisi tilata sinne maalle ilmaista p...seuraa, ei viitsi edes vaivautua kahvilaan näön vuoksi 1-treffeille. En todellakaan lähde kenenkään luo maaseudulle kahville tai saunomaan. Autottomuuteni tuo lisähaasteen vielä, tuskin edes onnistuisi. Ja siihen en suostu että mies hakee omalla autollaan, kaikki tietää miksi en.
Tässäpä dilemma? En nyt viitsisi laittaa profiiliin että etsin kaupunkilaismiestä, tai miestä joka on valmis muuttamaan kaupunkiin :) En siis etsi pelkkää p..seuraa.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
eli omaa typeryyttäsi valittelet kovasti. minun ukko muutti maalle kanssani ja hyvin on viihtynyt. jopa paremmin kuin minä. enkä ymmärrä, miksi letkeät maalla asujat edes viitsii vastailla kaupunkilaisille, joilla on aina kiire ja tarve vilistää kahviloissa ja kulttuuritapahtumissa ollakseen jotakin.
Heh, pääsihän se ikivanha älytön maaseutu-kaupunki-vastakkainasettelu taas vauhtiin....
Etkai oikeasti usko että kaupunkilaiset vilistävät kahviloissa ja kulttuuritapahtumissa? Itse käyn vain töissä ja ruokakaupassa, enkä ole ainut. Inhoan yleensäkin kaupungissa liikkumistga vaikka tämä on pikkukaupunki.
Vierailija kirjoitti:
aapee täällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, tämä "fiksunboloinen" nainen kirjoitti jo toisen vuodatuksen samasta aiheesta.
Ei kun mä olen eri, mutta kieltämättä saman aiheen äärellä. Toisessakin ketjussa joku epäili että me ollaan sama henkilö :) Ei olla.
Saunottelu/maalaismiesongelma siis laajempikin, ja onhan se.
Kohtaanto-ongelma. Yksinäiset naiset kaupungissa ja yksinäiset miehet maalla eivät kohtaa.
Enkä ole edes mikään tohtoris/maisterisnainen vaan ihan amispohjalta mutta haluan asua kaupungissa. Voin kuvitella miten suuri ongelma tää on Helsingissä näillä tohtorisnaisilla kun joku vakaumuksellinen maaseudun kasvatti Mäntsälästä kirjuuttelee. Ei kannata mennä kahville. Saunasta puhumattakaan.
Miksei hesalainen tohtorisnainen voisi asua maalla?
Joissain tapauksissa voikin, mutta usein ei, sekä käytännöllisistä ja kulttuurisista syistä johtuen. Kaikkea ei voi tohtorisnainenkaan hoidella näpsäkästi Teamisissa ja Zoomissa vaan toisinaan pitää ihan omin pikku lalkasin mennä yliopistolle luennoimaan / konferenssiin / kokoukseen / lounastapaamiseen / verkostoitumistilaisuuteen, ja sillä on kummasti pidemmän päälle väliä, onko matkaa 5 km vai 100 km. Toissijaisesti tietysti myös muut omaan sosioekonomiseen asemaan liittyvät elintavat ja mielenkiinnon kohteet: Voihan se korkeakoulutettu tohtorisnainen toki periaatteessa tykätä myös esim. metsästyksestä ja persuista, useimmiten kuitenkaan ei. Yst. terv. Helsingistä kotoisin oleva ja väliaikaisesti landella asuva tohtorikoulutettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Olen kaupunkilainen. tavataanko jossain kahvilassa. Asun raumalla. Minä en maalle muttaisi. Ei ole autoakaan.
No niin tämähän kuulostaa jo lupaavalta! Rauma on kaunis kaupunki, mikäs siellä kahvitellessa. Sata pistettä heti siitä ettet ole saunaan kutsumassa. Sinun on helppo erottua eduksesi nettitreffipalstalla!
Kyllä olen asunut täällä pitään. Meri on lähellä ja veneilen myös usein. Minulla on oieni moottori vene ja kalastan ja veneilen usein kesällä.
Voi. Tuosta tulikin reippaat miinukset. Sä oot siis todella usein kalassa siellä merellä ;( Näitä ei voi suunnitella etukäteen koska tiedän että säätilat vaikuttavat. Voi kyynel, ei meistä tullutkaan paria. En ala sinua vaatimaan vähentämään harrastustasi koska se ei ole reilua, meistä vaan ei ole pariksi ;(
Minä kalastan aamu 05.00-12.00 välillä. Aikaa siis jää iltapäivällä muuhunkin.
Mutta ei me voida viikonloppuisin lähteä esim. matkalle tai vuokrata mökkiä/mennä 2-3 pv festareille kun ollaan sidottu kotiin sun kalastuksen/kalastusmahkun takia.
Tai vaikka joskus olisi kiva lähteä pitkän kaavan mukaan rilluttelemaan niin ei sekään onnistu kun sulla täytyy olla valmius lähteä kalastamaan aamuviideltä.
Sun täytyy etsiä nainen joka on myös kalastushenkinen. Se on sulla elämäntapa.
Minua ei ole sidottu mihinkään. Minä olen käynyt festareilla ja olen rakentanut työkseni festareita ja niitä esiintymislavoja. RMJ festareita olin rakentamassa 10 kesänä. Tuossa ne on ihan 6 kilsan päässä juhannuksena. Siellä olen monta kertaa käynyt vuodesta 2001 saakka.
Jos puhutaan kesä-elokuusta, niin monenako viikonloppuna olet "kiinni" kalastusharrastuksessasi?
Olen ehkä kiinni aamuisin mutta en iltapäivällä. Eikö ihmiset ole muutenkin kiinni töissä iltapäivä 16.00 saakka joten onko tää mun kalastus nyt niin huono juttu. Olen työtön. Kalastan ja myyn kalaa mutta ei mun olisi pakko kalastaa. Kyllä minä periaatteessa joka aamu tai 25 päivänä kuukaudesta lähden kalaan jos ei ole muuta tekemistä ja jos sää sallii.
Sinun pitää kertoa tämä asia naisille. Ne joita asua haittaa, eivät halua kanssasi. En ymmärrä tätä miesten " kusetustaktiikkaa", ei kerrota kaikkea,valehdellaan( pituus, ikä ym) että saadaan huijattua nainen treffeille. Luuletteko, että se totuus ei tule ilmi? Miksi vielä ihmettelette, kun naiset eivät halua teitä tavata?
Saatetaan valehdella siitäkin ettei muka ole lapsia, vaikka onkin. Palstalle ilmestyi aamulla lyhyeksi jäänyt ketju jossa ihmeteltiin kun velanainen hakee lapsettomia miehiä, ja hänelle vastaa isoisä-miehet.
He kyllä tuovat esiin isoisyytensä mutta häh, logiikka?
En usko että kukaan mummo-ihminen (eli naisversio samasta asiasta) sanoisi olevansa lapseton!
velana etsin lapsetonta miestä ja huomasin, että jos lapset ovat ISOJA (=aikuisia), se tarkoittaa monelle miehelle, että he ovat lapsettomia. Ja lapsenlapsia ei tokikaan laskettu.
sain paljon kiukkuista palautetta kun tällaiset miehet eivät kelvanneet.
Kiukkuista palautetta en ymmärrä, mutta onhan siinä tietty logiikka, että aikuisten lasten vanhempi ottaa yhteyttä - moni lapsetonta hakeva voi nimenomaan tarkoittaa sitä, että ei halua toisella olevan pikkulapsia tai teinejä, eli pointti on se, miten lapset vaikuttavat elämään. Jotkut lapsetonta hakevat hyväksyvät kuitenkin sellaiset, joiden lapset ovat jo isoja. Ikävää tietysti, jos sinun kohdallasi näin ei ole ja saat nyt turhia yhteydenottoja, mutta eiväthän ne ihmisetkään mitään ajatuksenlukijoita ole. Toki heidänkin pitäisi ymmärtää sitten kun kerrot, että toivot toista velaa/lapsetonta, etkä halua edes sellaista, jolla on lapset jo aikuisia. Tottakai se pitää myös vastapuolen hyväksyä.
Mietin tässä, että missä vaiheessa ja kielessä lapsia hankkinut ihminen muuttuu lapsettomaksi, kun lapset ovat aikusia? Lapsiahan ne silti ovat. Minäkin olen vanhempieni lapsi keski-ikäisenäkin.
Huoh... no näinhän se tietenkin on, mutta sille ei voi mitään, että ihmiset tulkitsevat ja ymmärtävät joskus toistensa deitti-ilmoituksia väärin. Ilmeisesti tulkitsivat (valitettavan virheellisesti) että lapsetonta hakeva tarkoittaa sellaista, jolla ei ole alaikäisiä ja kotona asuvia lapsia. Harmi juttu että eivät tajua, ettei saa olla aikuisiakaan lapsia. En itsekään olisi osannut ajatella, mitä ongelmaa siinä on, jos jollain on omillaan asuvat aikuiset lapset - jokuhan sitten selvensi, että liittyy perintöasioihin. Ei tuollainen tule kaikille mieleen, ja en esim. itse edes seurusteluaikana mieti perintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Olen kaupunkilainen. tavataanko jossain kahvilassa. Asun raumalla. Minä en maalle muttaisi. Ei ole autoakaan.
No niin tämähän kuulostaa jo lupaavalta! Rauma on kaunis kaupunki, mikäs siellä kahvitellessa. Sata pistettä heti siitä ettet ole saunaan kutsumassa. Sinun on helppo erottua eduksesi nettitreffipalstalla!
Kyllä olen asunut täällä pitään. Meri on lähellä ja veneilen myös usein. Minulla on oieni moottori vene ja kalastan ja veneilen usein kesällä.
Voi. Tuosta tulikin reippaat miinukset. Sä oot siis todella usein kalassa siellä merellä ;( Näitä ei voi suunnitella etukäteen koska tiedän että säätilat vaikuttavat. Voi kyynel, ei meistä tullutkaan paria. En ala sinua vaatimaan vähentämään harrastustasi koska se ei ole reilua, meistä vaan ei ole pariksi ;(
Mutta ei me voida viikonloppuisin lähteä esim. matkalle tai vuokrata mökkiä/mennä 2-3 pv festareille kun ollaan sidottu kotiin sun kalastuksen/kalastusmahkun takia.
Tai vaikka joskus olisi kiva lähteä pitkän kaavan mukaan rilluttelemaan niin ei sekään onnistu kun sulla täytyy olla valmius lähteä kalastamaan aamuviideltä.
Minua ei ole sidottu mihinkään. Minä olen käynyt festareilla ja olen rakentanut työkseni festareita ja niitä esiintymislavoja. RMJ festareita olin rakentamassa 10 kesänä. Tuossa ne on ihan 6 kilsan päässä juhannuksena. Siellä olen monta kertaa käynyt vuodesta 2001 saakka.
Jos puhutaan kesä-elokuusta, niin monenako viikonloppuna olet "kiinni" kalastusharrastuksessasi?
Olen ehkä kiinni aamuisin mutta en iltapäivällä. Eikö ihmiset ole muutenkin kiinni töissä iltapäivä 16.00 saakka joten onko tää mun kalastus nyt niin huono juttu. Olen työtön. Kalastan ja myyn kalaa mutta ei mun olisi pakko kalastaa. Kyllä minä periaatteessa joka aamu tai 25 päivänä kuukaudesta lähden kalaan jos ei ole muuta tekemistä ja jos sää sallii.
Sinun pitää kertoa tämä asia naisille. Ne joita asua haittaa, eivät halua kanssasi. En ymmärrä tätä miesten " kusetustaktiikkaa", ei kerrota kaikkea,valehdellaan( pituus, ikä ym) että saadaan huijattua nainen treffeille. Luuletteko, että se totuus ei tule ilmi? Miksi vielä ihmettelette, kun naiset eivät halua teitä tavata?
Saatetaan valehdella siitäkin ettei muka ole lapsia, vaikka onkin. Palstalle ilmestyi aamulla lyhyeksi jäänyt ketju jossa ihmeteltiin kun velanainen hakee lapsettomia miehiä, ja hänelle vastaa isoisä-miehet.
En usko että kukaan mummo-ihminen (eli naisversio samasta asiasta) sanoisi olevansa lapseton!
velana etsin lapsetonta miestä ja huomasin, että jos lapset ovat ISOJA (=aikuisia), se tarkoittaa monelle miehelle, että he ovat lapsettomia. Ja lapsenlapsia ei tokikaan laskettu.
Kiukkuista palautetta en ymmärrä, mutta onhan siinä tietty logiikka, että aikuisten lasten vanhempi ottaa yhteyttä - moni lapsetonta hakeva voi nimenomaan tarkoittaa sitä, että ei halua toisella olevan pikkulapsia tai teinejä, eli pointti on se, miten lapset vaikuttavat elämään. Jotkut lapsetonta hakevat hyväksyvät kuitenkin sellaiset, joiden lapset ovat jo isoja. Ikävää tietysti, jos sinun kohdallasi näin ei ole ja saat nyt turhia yhteydenottoja, mutta eiväthän ne ihmisetkään mitään ajatuksenlukijoita ole. Toki heidänkin pitäisi ymmärtää sitten kun kerrot, että toivot toista velaa/lapsetonta, etkä halua edes sellaista, jolla on lapset jo aikuisia. Tottakai se pitää myös vastapuolen hyväksyä.
Mietin tässä, että missä vaiheessa ja kielessä lapsia hankkinut ihminen muuttuu lapsettomaksi, kun lapset ovat aikusia? Lapsiahan ne silti ovat. Minäkin olen vanhempieni lapsi keski-ikäisenäkin.
Huoh... no näinhän se tietenkin on, mutta sille ei voi mitään, että ihmiset tulkitsevat ja ymmärtävät joskus toistensa deitti-ilmoituksia väärin. Ilmeisesti tulkitsivat (valitettavan virheellisesti) että lapsetonta hakeva tarkoittaa sellaista, jolla ei ole alaikäisiä ja kotona asuvia lapsia. Harmi juttu että eivät tajua, ettei saa olla aikuisiakaan lapsia. En itsekään olisi osannut ajatella, mitä ongelmaa siinä on, jos jollain on omillaan asuvat aikuiset lapset - jokuhan sitten selvensi, että liittyy perintöasioihin. Ei tuollainen tule kaikille mieleen, ja en esim. itse edes seurusteluaikana mieti perintöjä.
Keskustelu elää. Nyt on siirrytty maaseudun saunojamiehistä perintökaareen.
Mutta vakavasti, niin onhan noista lapsista "haittaa" vaikka olisi aikuisiakin. Joulut, lomat, synttärit ja sen seitsemät kekkerit mitä tulee. Lasten lasten nimpparit, synttärit... Jos on lapseton niin noita ei tule. Ja on se perintöoikeuskin vielä että ymmärrän oikein hyvin jos vela haluaa oikeasti lapsettoman miehen.
Capricorn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään suostu menemään kahviloihin. Etsin niin kauan kuin löydän naisen, joka suostuu tapaamaan jomman kumman kotona. Sellaisia onneksi löytyy.
Miksi et?Haetko vain seksiseuraa?
Kahvilassa käynti on pinnallisen ihmisten hommaa. Paljon parempi on tutustua videochatiillä ensin toisiinsa pidemmällä aikavälillä ja jättää kokonaan kahvilatreffit väliin.
Aiemmin sanoit haluavasi tavata jommankumman kotona...?
Millä perusteella kahvilassa tapaaminen olisi pinnallista? Turvallisuussyistähän sitä tapaamista julkiselle paikalle toivotaan alkuun.
Kahvilatreffinaiset haluavat vain diskuteerata miehen laskuun ilman aikomustakaan mihinkään romanttiseen. Jos nainen on ihastunut, hän suostuu mihin tahansa treffeille, koska ei halua menettää miestä jollekin toiselle naiselle.
Kahvilta pääsee nopeasti takavasemmalle, jos tyyppi ei ole kiinnostava. Ymmärrän, jos maakunnasta ei halua lähteä kahville kaupunginsykkeeseen. Ehkä sieltä omasta pitäjästä löytyisi sittenkin joku kiinnostava?
Johan taas pitkän aivopierun rykäs ap. ilmoille. Että oikeen kaapunkilainen. a vot mutta juntti sielultaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies47 kirjoitti:
Keskustelu elää. Nyt on siirrytty maaseudun saunojamiehistä perintökaareen.
Mutta vakavasti, niin onhan noista lapsista "haittaa" vaikka olisi aikuisiakin. Joulut, lomat, synttärit ja sen seitsemät kekkerit mitä tulee. Lasten lasten nimpparit, synttärit... Jos on lapseton niin noita ei tule. Ja on se perintöoikeuskin vielä että ymmärrän oikein hyvin jos vela haluaa oikeasti lapsettoman miehen.
Tottakai - niin minäkin ymmärrän. Ymmärrän minkä tahansa kriteerin ja toiveen, koska jokaisella on oikeus etsiä ja haluta juuri itselleen sopivaa kumppania. On siis täysin ok haluta kumppanin olevan oikeasti lapseton. Pakko silti mkommentoida noihin aikuisten lasten merkkipäiviin, että mikä ongelma nuo oikeastaan ovat? Joku muu sitten saattaa juhlia kaikkia sukulaisten 70-vuotispäiviä, häitä ja ristiäisiä, joku toinen juoksee kavereidensa synttäreillä, polttareissa ja muissa, ja joku muu taas käy koko ajan työn puolesta edustustilaisuuksissa. Miksi juuri ne lastenlastebn nimipäivät (!) tai synttärit olisivat ongelma? Ja en siis edelleenkään tarkoita, että pitäisi alkaa "kelpuuttaa" ihmisiä, joilla on aikuisia lapsia, mietin vain logiikkaa noiden juhlapäivien takana.
Minusta ei edes tarvitse olla mitään erityisen hyvää perustelua sille, miksi haluaa kokonaan lapsettoman kumppanin, eli tarkoitukseni ei ole yrittää todistaa jotain kriteereitä "vääräksi". Kiinnostaa vain, miten ihmiset mieltävät ja ajattelevat asioita. Itse kun olen aika rento ja minulle on ihan sama millaisia asioita ja ihmisiä kumppanin omaan elämään ja lähipiiriin kuuluu, enkä itse ota stressiä hänen sukulaisistaan ja tekemisistään. Minulle on siis ihan yhtä ok joku nimipäiväonnittelusoitto lapsenlapselle kuin vaikka omien vanhempien mökille meni viikoksi, vaikka en menisi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Capricorn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään suostu menemään kahviloihin. Etsin niin kauan kuin löydän naisen, joka suostuu tapaamaan jomman kumman kotona. Sellaisia onneksi löytyy.
Miksi et?Haetko vain seksiseuraa?
Kahvilassa käynti on pinnallisen ihmisten hommaa. Paljon parempi on tutustua videochatiillä ensin toisiinsa pidemmällä aikavälillä ja jättää kokonaan kahvilatreffit väliin.
Aiemmin sanoit haluavasi tavata jommankumman kotona...?
Millä perusteella kahvilassa tapaaminen olisi pinnallista? Turvallisuussyistähän sitä tapaamista julkiselle paikalle toivotaan alkuun.
Kahvilatreffinaiset haluavat vain diskuteerata miehen laskuun ilman aikomustakaan mihinkään romanttiseen. Jos nainen on ihastunut, hän suostuu mihin tahansa treffeille, koska ei halua menettää miestä jollekin toiselle naiselle.
Ei kukaan ole ihastunut vielä siinä vaiheessa, kun ei tunneta yhtään eikä olla kertaakaan tavattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää edes yrittää seurustella ihmisen kanssa jolla on erilainen elämäntyyli ja toiveet?
Ei ne maaseudun miehet ole sun kanssa skumpalle ja teatteriin lähdössä, vaikka tekisit mitä.
Maaseudun miehet käyvät teattereissa, oopperoissa ja näyttelyissä siinä kuin muutkin. Sinä vain et erota heitä sieltä väkijoukosta, koska he myös osaavat pukeutua tilanteeseen sopivasti.
Sulta on mennyt nyt ap:n ajatus ohi. Totta, että maalla asuu myös kultturelleja miehiä. Nämä ap:n tavoittamat ei heitä ole, jos ei edes Esson baariin kahville voi tulla, liian uudistuksellista kaupunkilaisten kotkotusta. Nämä miehet eivät oopperaan tule vaikka maksettaisi.
Ei mennyt vaan vastasin lainaamalleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on asuinpaikan suhteen tutkitusti joustamattomampia kuin naiset. Hölmö strategia tykkäillä jostain syrjäkylien peräkammarin pojista ja olettaa, että ne siitä muuksi muuttuu.
Syrjäkylillä asuu muunlaisiakin miehiä. Ehkä heillä on siellä talo, työ, monta harrastusta, kulttuuriaktiviteettejä kuten soittaminen orkesterissa, voi olla junnujen valmennusta, kunnallispolitiikka, oman tilan (jossa asuu yksin ilman sukua) innovatiivinen kehittäminen. Ei siitä ihan helposti halua irrottaa itseään.
Naisten pitäisi aina ditten uhrata työnsä, uransa ja sosiaaliset suhteensa miehen takia? Ja muuttaa miehen asuntoon, josta mies voi naisen pitkaista pihalle milloin tahansa? Juu, ei kiitos.
Sanoin vain, että maaseudulla asui muitakin kuin peräkammarinpoikia. Sitä paitsi en edes kannata yhteen muuttoa. Pois se minusta.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilta pääsee nopeasti takavasemmalle, jos tyyppi ei ole kiinnostava. Ymmärrän, jos maakunnasta ei halua lähteä kahville kaupunginsykkeeseen. Ehkä sieltä omasta pitäjästä löytyisi sittenkin joku kiinnostava?
Tulee todella kallis kahvikuppi kun pitää ensin matkustaa kaupunkiin naisen luokse ja tarjota naisellekin kahvit vain kuullakseen ettei ole riittävän kiinnostava kun ei asu kaupungissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on asuinpaikan suhteen tutkitusti joustamattomampia kuin naiset. Hölmö strategia tykkäillä jostain syrjäkylien peräkammarin pojista ja olettaa, että ne siitä muuksi muuttuu.
Syrjäkylillä asuu muunlaisiakin miehiä. Ehkä heillä on siellä talo, työ, monta harrastusta, kulttuuriaktiviteettejä kuten soittaminen orkesterissa, voi olla junnujen valmennusta, kunnallispolitiikka, oman tilan (jossa asuu yksin ilman sukua) innovatiivinen kehittäminen. Ei siitä ihan helposti halua irrottaa itseään.
Näinhän se on, ja täysin ymmärrettävää. Millä perusteella naisen vastaavat elämänkuviot ovat toisarvoisempia, eli nainen kuitenkin voi muuttaa, vaikka hänelläkin on talo/asunto, työ, monta harrastusta, kulttuuriaktiviteetteja, ystäviä, kunnallispolitiikka, jne. Ei siitä ihan helposti halua irrottaa itseään - miksi kuitenkin nimenomaan naisen kohdalla ajatellaan, että no kyllä yhden miehen vuoksi voi luopua kymmenistä muista oman elämän tärkeistä asioista?
Ei kannata muuttaa kenenkään minnekään. Ihan vaan seurustella. Silloin voi aikuiset pitää omat piirinsä ja juttunsa. Ärsyttää vaan tuo, että maalla muka asuu vain kotoaan poistumattomia juntteja. Niitä löytyy sitä paitsi ihan pääkaupungistammekin. En vastannut tuossa ap:lle, vaan kommentoijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää edes yrittää seurustella ihmisen kanssa jolla on erilainen elämäntyyli ja toiveet?
Ei ne maaseudun miehet ole sun kanssa skumpalle ja teatteriin lähdössä, vaikka tekisit mitä.
Maaseudun miehet käyvät teattereissa, oopperoissa ja näyttelyissä siinä kuin muutkin. Sinä vain et erota heitä sieltä väkijoukosta, koska he myös osaavat pukeutua tilanteeseen sopivasti.
Tarkoitatko niitä samoja miehiä, jotak eivät halua ensitreffeille tapaamista kahvilaan?
En vaan vastasin lainaamaani tekstiin.
Mä tapasin mieheni nettideiteissä. Olen kaupungista, mies maalta. Mulla ei ollut vankkaa ajatusta siitä, etten missään nimessä voisi asua maalla, mutta halusin tavata miehen julkisella paikalla ekan kerran. Käytiin juurikin kahvilassa ja mies ehdotti uusia treffejä kaupungilla. Kolmannella kerralla tavattiin miehen luona, neljännellä mun luona.
Nyt 15 vuotta myöhemmin asutaan maalla.
Christiiina kirjoitti:
Kyllä kaupunkilaismiehetkin joskus ehdottavat ensitreffeiksi Kävelytreffejä. Sitten kun minä ehdotan ravintolassa syömistä, niin se ei käy millään muotoa. Mutta ehkä sen tyyppiset miehet, jotjs eivät pidä ravintolassa ruokailusta, ole ihan minun tyyppisiä.
Ole valtavirrasta poikkeava ja erota että tarjot miehelle sen ravintola aterian etkä toi niin kuin suurin osa naisista että odotat miehen tarjoavan sinulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, ja täysin ymmärrettävää. Millä perusteella naisen vastaavat elämänkuviot ovat toisarvoisempia, eli nainen kuitenkin voi muuttaa, vaikka hänelläkin on talo/asunto, työ, monta harrastusta, kulttuuriaktiviteetteja, ystäviä, kunnallispolitiikka, jne. Ei siitä ihan helposti halua irrottaa itseään - miksi kuitenkin nimenomaan naisen kohdalla ajatellaan, että no kyllä yhden miehen vuoksi voi luopua kymmenistä muista oman elämän tärkeistä asioista?
Ei kannata muuttaa kenenkään minnekään. Ihan vaan seurustella. Silloin voi aikuiset pitää omat piirinsä ja juttunsa. Ärsyttää vaan tuo, että maalla muka asuu vain kotoaan poistumattomia juntteja. Niitä löytyy sitä paitsi ihan pääkaupungistammekin. En vastannut tuossa ap:lle, vaan kommentoijalle.
Olen se, jolle vastasit, ja ainakaan minä en ole kutsunut maalla asuvia kotonaan poistumattomiksi junteiksi. Kannattaa muistaa että täällä on useampi kirjoittelija. Minä otin tuossa tekstissäni kantaa vain siihen, että yhtä lailla kuin maalla asuvalla miehellä on syitä asua siellä, on myös kaupungissa asuvalla naisella vastaavasti syitä asua kaupungissa. Ja että eivät ne naisen elämänkuviot ole yhtään arvottomampia kuin miehen, asui kumpi tahansa sitten missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metka juttu tuo sauna ja maaseutu. Mulla on keski-ikäinen mies, joka todella asuu käytännössä maaseudulla vaikka nimellisesti kaupunkia. Todella fiksu mies, joka osaa kohdella naista kuin prinsessaa (hakee vain viikonloppuseuraa). Osa naisista menee sinne jo ekoilla treffeillä loput viimeistään toisilla. Välillä siellä on jopa ruuhkaa, kun yksi deitti lähtee ja toinen jo matalla paikalle. Mies ajaa siis välillä kuin taksia. Kaikki lähtevät tyytyväisenä pois, mitään liikoja lupauksia ei siis tehdä.
Valtavasta suosiosta päätellen keski-ikäisillä naisilla on aivan valtava läheisyyden, hellyyden ja fiksun keskustelevan seuran kaipuu ihan vaan lyhytaikaisestikin. Sauna on siellä aina lämpimänä. Osa menee sinne ihan ekoillakin treffeillä, mutta ei siitä sinänsä tehdä mitään numeroa.
Aika moni täällä kirjoittanut on ihan pihalla modernista ajasta ja elää jotain 50-luvun maalaisromantiikan aikaa. Varsinkin monilla naisilla ei tunnu olevan mitään tietoa siitä mitä kanssasisaret tekevät. Ehkä on niin, että naiset pitää toisilleenkin kulissia yllä siihen mitä oikeasti tekevät.
On siis naisia, jotka menevät päätyyn asti vain haaveillen loppuelämän prinssistään, joka ei koskaan ilmaannu. Sitten on naisia, jotka uskaltavat elää tässä hetkessä.
En nyt tajua pointtiasi. Juu, jotkut naisetkin haluavat pelkkää seksiä - entä sitten? Miten se liittyy tähän ketjuun? Ei se ole mitään 50-lukua, jos haluaa tavata tuntemattoman ensi kerran kahvilassa. Itse olen juuri tuollainen keski-ikäinen nainen, joka halusin ensisijaisesti seksiä - päädyin sitten tapailemaan seksin merkeissä tutun miehen kanssa, jonka kanssa oli ollut jo aiemmin kemiaa. En minäkään silti olisi lähtenyt jonkun randomin luo saunomaan maaseudulle. Olisin toki voinut tavata ensin sen maaseudulla asuvan miehen jossain, ja olisin voinut mennä hänen luokseen sitten "saunaan" tai ihan vaan ilman saunaakin harastamaan seksiä. Mutta silti olen tässä ketjussakin ollut sitä mieltä, että ap:n kannattaa vain skipata mies, jonka kanssa ei pysty sopimaan edes tapaamisesta, ja joka selvästi hakee eri asiaa mitä ap.
Pointti oli se, että täällä välittynyt kuva, että maaseudulla elää vain jotain seksinhimoisia villejä, jotka odottaa, että saa kouraistua kiinni naisesta ja vievät sitten lukkojen taa piiloon. Oikeasti maaseudullakin siis voi olla casanovia, jotka osaavat viettelyn ja rakkauden leikit, eikä se tarkoita vain suomalaisen suoraviivaista seksiä.
En ole tuo josta kirjoitin, mutta itsekin olen kokenut tilanteita, joissa nainen on leimannut minut jonkinlaiseksi metsuriseksuaaliksi saaliiksi ja käytös on ollut aika primitiivistä. Sävyjä naiset, sävyjä!
Naiset kasvattaa miehet, myös tällä alueella.
Eihän se että asuu äitinsä kanssa, tarkoita että antaisi äitinsä määrätä ja sekaantua asioihinsa.