Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut töistä vapaata hautajaisiin

Vierailija
14.12.2022 |

Kyseessä miehen kummitädin hautajaiset lauantaina. Ei voi kuulemma mitään, ei ole lähisukulainen, sano pomo. Ihan oikeesti hei, mitä tässä nyt voi?
Omalla ilmoituksella en saikullakaan voi olla, kun ei varmasti usko.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saa vapaata edes omiin hautajaisiin, mistään muusta puhumattakaan.

Kuoleminen ei ole peruste olla tulematta töihin kuulemma. Työajalle osuva flunssa/vatsatauti/syöpä/akuutti sairaalahoito on välitön irtisanomisperuste jne.

Laiton irtisanominen muuten maksaa työnantajalle keskimäärin 7 kk palkan. On kallista, jos joku päättää ottaa nämä rahat, ja kuului liittoon

Vierailija
62/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut työkokeilusta vapaata äitini hautajaisiin. Hautajaiset oli perjantai päivänä. Sanoivat tiukasti ei. Joten otin loparit koko työkokeilusta josta ei edes palkkaa saanut. Sain sitten karenssin siitä. Haukuin työkkärin lyttyyn ja uhkasin vetää turpaan. Sanoin myös että töitä en hae ennen kun karenssi perutaan. Hautajaisiin on lain mukaan annettava vapaata. Näköjään ei ole työttömällä mitään oikeuksia. Olen nyt ollut 5 vuotta työtön sen takia. Minä en hae töitä ennen kun karenssin takia menettämäni rahat saan takaisin kelalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkaton vapaa?

Käsitin kyllä että ap on nimenomaa pyytänyt palkatonta vapaata.

Tuskin kukaan edes kuvittelee, että miehen kummitädin hautajaispäivä olisi palkallinen.

Mistä tuon käsityksen sait? Mä olin ymmärtävinäni, että palkallisen vapaan olisi halunnut. Ja tällä aikataululla, lauantaina työtä tekevä, mahtaakohan olla myöhäistä jo palkatontakin kysellä, kun vaikuttaa työltä, johon tarvittaisiin sijainen.

Vierailija
64/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistattaisin paskat ja irtisanoutuisin. Olisi viimeinen niitti tuo.

Perheyritys?

Vierailija
65/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut olla ihan hiljaa hautajaisista ja sitten vain "sairastua".

Tässä syy siihen, miksi meillä vaaditaan sairastumispäivänä lääkärintodistuksen tuomista esimiehelle. Työterveydestä saa aina ajan, sinne siis ja lapun kanssa esimiehen luokse. Esimies on vastuussa siitä, että työt hoituvat ja jos porukka pitää kiukkulomia, tulee se firmalle kalliiksi.

Tuskin haittaa pitää palkaton saikkupäivä, kun ei se miehen kummitädin hautajaispäiväkään olisi palkallinen ollut.

Meillä ei muuten työterveys ole lauantaina eikä sunnuntaina edes auki. Teilläkö on?

Täytyy olla todella tarpeellinen työntekijä työnantajalle, jos tuollaisen tempun tekee, että anoi ensin palkatonta vapaata ja kun sitä ei myönnetä, ottaa palkattoman saikkupäivän.

Onpa teillä erikoinen työterveys. Kyllähän nämä normaalit työterveydet, joita yksityiset hoitaa, on joka päivä auki. Ja meillä ihan 24/7 saa chattisairaanhoitajan ja sitä kautta lääkärin kiinni.

Vierailija
66/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo on oikeassa, miehen kummitätiä ei lueta lähisukulaiseksi, vaikka olisi miten läheinen ollut myös sinulle. Voitko ottaa palkatonta?

Vierailija
67/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä syy siihen, miksi meillä vaaditaan sairastumispäivänä lääkärintodistuksen tuomista esimiehelle. Työterveydestä saa aina ajan, sinne siis ja lapun kanssa esimiehen luokse. Esimies on vastuussa siitä, että työt hoituvat ja jos porukka pitää kiukkulomia, tulee se firmalle kalliiksi.

Todistus vaaditaan palkanmaksuun. Palkatta voi pitää, jos ei kykene töihin eikä pääse lääkäriin. Missä työpaikassa työterveyteen pääsee viikonloppunakin?

Missä ei pääse?

Viimeisten 15. vuoden aikana 5. työpaikka ja kaikissa päässyt 7 pv/vko. Työt olleet hyvin erityyppisillä aloilla, mutta karkeasti luokitellen voisin sanoa kaikkien olleen toimistossa tehtävää työtä.

Vierailija
68/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä on säännöt sen vuoksi, että kaikki tietävät missä raja kulkee. Epäilemättä olisi saanut lomaa, jos työpaikallasi tilanne olisi tässä hetkessä helpompi.

Vierailija
69/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä otin ihan lomapäivän miehen alle 40 v sisaruksen hautajaisiin.

Vierailija
70/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Minä en saanut työkokeilusta vapaata äitini hautajaisiin. Hautajaiset oli perjantai päivänä. Sanoivat tiukasti ei. Joten otin loparit koko työkokeilusta josta ei edes palkkaa saanut. Sain sitten karenssin siitä. Haukuin työkkärin lyttyyn ja uhkasin vetää turpaan. Sanoin myös että töitä en hae ennen kun karenssi perutaan. Hautajaisiin on lain mukaan annettava vapaata. Näköjään ei ole työttömällä mitään oikeuksia. Olen nyt ollut 5 vuotta työtön sen takia. Minä en hae töitä ennen kun karenssin takia menettämäni rahat saan takaisin kelalta.

Miksi et vastannut selvityspyyntöön?

Vierailija
71/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylyä on meininki, kun ei ihmisiä päästetä hautajaisiin.

Puolison isovanhempi, hyvä ystävä, naapuri(jonka hautajaisiin kutsu) jne.

Ei tipu palkatonta vapaata.

Mitä jos naapuri soittaa, tuletko kantamaan isääni, puuttuu yksi kantaja?

No voi voi, ei ole lähiomainen, en saa töistä vapaata.

Meillä saa palkattoman vapaan, jos maksaa sijaisen palkan. Eli menetät 100 e palkkaa ja maksaa 200 e korvausta. Hyvä diili ja mukavasti aiheuttaa sen, että väki ei keksi feikkilomia.

Vierailija
72/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistus vaaditaan palkanmaksuun. Palkatta voi pitää, jos ei kykene töihin eikä pääse lääkäriin. Missä työpaikassa työterveyteen pääsee viikonloppunakin?

Missä ei pääse?

Viimeisten 15. vuoden aikana 5. työpaikka ja kaikissa päässyt 7 pv/vko. Työt olleet hyvin erityyppisillä aloilla, mutta karkeasti luokitellen voisin sanoa kaikkien olleen toimistossa tehtävää työtä.

Tiedäthän, että jos työpaikalla on vain minimitasoinen työterveyshuolto, se ei sisällä lääkäripalveluja ensinkään. Ja jos se sellaiset sisältää, työterveyssopimus on voitu tehdä sellaisen toimijan kanssa, joka ottaa vastaan vain arkipäivisin tiettyinä kelloinaikoina. Ei kaikki firmat käytä mitään Terveystaloa tai Mehiläistä tai vastaavaa isoa.

Vierailija
73/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tilannetajuton pomo. Harva pyytää vapaata jotta pääsisi itselleen täysin turhan henkilön hautajaisiin. Ymmärrän kieltäytymisen silloin jos on todella vaikeaa saada korvaavaa työvoimaa, muuten en. Minulla pomo antoi luvan saldovapaalle sekä isovanhemman että työkaverin muistotilaisuuksia varten. Esitti myös osanottonsa.

Vierailija
74/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut palkatonta vapaata (enkä mitään muutakaan vapaata) äitini perunkirjoitukseen, vaikka pyysin vain puoli päivää. En ole vuorotyössä, niin en voinut mitään vuoronvaihtoja yrittää työkaverin kanssa eikä poissaoloihini koskaan tarvita sijaisia, niin ei siitäkään ollut kyse. Pyysin vapaata kolme viikkoa etukäteen. Ei vain haluttu myöntää, siinä työpaikassa pyytämiään vapaita sai vain muutama pomojen suosikki, kukaan muu ei.

Vierailija
75/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kyllä tietää, että millä alalla työnantaja ei anna mennä vaikka perunkirjoituksiin?

Mikä on palkkataso? Pitää ilmeisesti olla aika hyvä palkka, jos työsuhdetta ei halua vaarantaa hieman niskuroimalla.

Ymmärrän jotenkin, jos palkka on 4-5 kiloeuroa ja haluttu työpaikka. Mutta hikipajapalkoilla ole mitään väliä, jos tippuu tukirahoille välillä.

Vierailija
76/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvaan duuniin voi itse jonkun pystymetsästä pyytää sijaiseksi.

Vierailija
77/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ei päässyt tokmannilta kummitätinsä hautajaisiin.

Vierailija
78/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vaikeaa oli kaikki yksityisellä hoivajätillä. Veikkaan että sinäkin olet sellaisella töissä? Kyllä mä lopulta sain mutta oli käsittämättömän nihkeää. Voisi hieman käyttää vain tervettä järkeä joskus.

Vierailija
79/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkaton vapaa?

Käsitin kyllä että ap on nimenomaa pyytänyt palkatonta vapaata.

Tuskin kukaan edes kuvittelee, että miehen kummitädin hautajaispäivä olisi palkallinen.

Mistä tuon käsityksen sait? Mä olin ymmärtävinäni, että palkallisen vapaan olisi halunnut. Ja tällä aikataululla, lauantaina työtä tekevä, mahtaakohan olla myöhäistä jo palkatontakin kysellä, kun vaikuttaa työltä, johon tarvittaisiin sijainen.

Kyllä AP tarkoitti palkatonta vapaata, jota haki hyvissä ajoin heti hautajaisista kuultuaan ja eilen sai tiedon ettei onnistu palkattoman tai vuosilomista.

Vierailija
80/82 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei näemmä osata ajatella omalla terveellä järjellä mitään, aina kaivetaan se helvetin lakikirja esiin. Vähäsen tavallista arkijärkeä ja empatiaa niin alkaa porukka pysymään töissä. Rahasta se ei ole kiinni vaan aataminaikuisesta johtamiskulttuurista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi