Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Kaikkosen vaimo lähtee töihin vauvan ollessa 7kk.

Vierailija
14.12.2022 |

Antti jää kotiin hoitamaan lasta vuorostaan mikä on ihailtavaa eikä kukaan ottaisikaan hoitoon vielä 7 kuukauden ikäistä lasta ellei isovanhempi sitten joten vaihtoehtoja ei jäänyt jos äiti ei halua kauempaa olla kotona lapsen kanssa eikä isovanhempia ole käytettävissä. Itsellä kyllä herää ihmetys miksi nainen haluaa ensin kovasti lasta ja äidiksi, mutta hyvä kun lapsi on rinnasta ehtinyt kunnolla vieroittua niin äidillä on jo vauvan syntymästä asti lähitulevaisuuden urahaaveet mielessä ja työnhaku. Eikö sitä nyt olisi voinut odottaa edes siihen asti, että Vauva täyttää sen vuoden. Nyt jää äidiltä ja vauvalta paljon yhteisiä hetkiä kokematta. Onneksi isä nyt kuitenkin jää kotiin.

Kommentit (219)

Vierailija
181/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole äiti varautunut hoitamaan vauvaa 7 kk:n jälkeen, olisi kannattanut jättää hankkimatta.

T:äiti

Uraihmisille voi olla vaikeaa olla vain, istua hiekkalaatikon reunalla tekemättä mitään. Aika tuntuu hukkaanheitetyltä. Mutta lapselle se on tärkeää aikaa.

Kai se ministerikin uraihminen on, mutta harvemmin 7 kuukauden ikäisen kanssa hiekkalaatikon reunalla istutaan.

Isän aika on lapselle aivan yhtä tärkeää. On teidän mielestänne niin tavattoman vallankumouksellista, että jollekin MIEHELLE on oma lapsi tärkeämpi kuin ne valtion asiat, jotka voi hoitaa joku muu?

Minusta on hyvä, että Kaikkonen on isyysvapaalla 2 kk. Saa rauhassa luoda suhteen lapseen. Ihmettelen äitiä, joka lähtee 7 kk jälkeen vaativiin asiantuntijatöihin.

Uraihmiset usein kuvittelevat, että lapsi on kone, jonka voi ohjelmoida toimimaan halutulla tavalla. Ei se niin mene.

Minä lähdin töihin aikanani siksi, että minun työni oli kuitenkin kohtuullisen hyväpalkkaista päivärahaan verrattuna ja toiseksi sillä hankin ansiosidonnaista niille vuosille, kun olin pienten lasten kanssa työttömänä kotona. Monilla yrittäjillä on sama juttu.

Olen tehnyt erään elämäni ensimmäisistä työpäivistä kotiapulaisena perheessä, jonka äiti lähti töihin, kun vauva oli jotain 3 kk. Ehkä se oli myös sen perheen onni, että suunnitelmani muuttuivat niin, että se jäi ainoaksi kotiapulaispäiväksi.

Vierailija
182/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole äiti varautunut hoitamaan vauvaa 7 kk:n jälkeen, olisi kannattanut jättää hankkimatta.

T:äiti

Ei tuo Kaikkonen nyt sentää 24/7 ole rasitettu, varmaan äidillekin riittää vastuuta myös 15-16 tunniksi vuorokaudessa. Kahdeksasta viikosta on kysymys. 

Heh, sitten se vasta alkaa. Ensimmäinen ikävuosi oli helppo. Hoidin juoksevia asioita leppoisasti. Kun lapsi lähtee kävelemään, tulee hampaat, tulee uhmaiät, sairastelukierre päiväkodissa. Ensimmäinen 6 kk päiväkodin aloittamisesta lapsi on jatkuvasti kipeä. Sen myötä koko perhe.

Yhteiskunta vaatii, että lapsi päiväkotiin mahdollisimman aikaisin ja vanhemmat töihin. Tosiasiassa vanhemmat ovat aika rasittuneita lapsen viidenteen ikävuoteen saakka. Siis ennenkuin lapsi nukkuu kunnolla koko yön omassa sängyssä. Työnantajien pitää joustaa paljon. Ihan univaje tekee sen, että työntekijä ei toimi täydellä teholla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko  kukaan  täällä  kirjoittelevista laskenut  kuinka  kauan  naisministerit  Andersson, Kiuru  ja Ohisalo  olivat  äitiyslomalla  ja ihmetellyt sitä,  miten imetys  sujui   kun  palasivat.   Kiurun lapsi syntyi  maaliskuun puolivälissä ja Kiuru   palasi  töihin  lokakuun alussa.  Lapsi  alle  7  kk:n  ikäinen, Ohisalon lapsi syntyi uudenvuodenaattona   ja   hän palasi töihin kesäkuussa.  Lapsi n  puolen vuoden  ikäinen. Li Anderssonin synnytti  tammikuun alussa ja palasi töihin kesäkuussa. Lapsi  n  puolivuotias.

Vierailija
184/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aikaisemmin nähtiin, että se on nimenomaan äidille etuoikeus saada olla aika pitkääkin lapsen kanssa kotona. Eli että meillä oli asiat paremmin kuin monessa muussa maassa. Ja nimenomaan naiset näin ajatteli. Nyt se on hassusti kääntynyt niin, että mahdollisimman nopeasti pitäisi päästä takaisin työelämään. Lapsen ja äidin välistä suhdetta ei nähdä mitenkään uniikkina, vaan että kyllä sen pulloruokinnan voi hoitaa isä, veli tai naapurin kaima.

Vierailija
185/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andersson, Kiuru, Ohisalo, Sarkkinen, Saarikko, siinä naisministereitä, joilla ollut raskaus ministeriyden aikana. Marinistakin tuli ministeri (aluksi liikenne- ja myöhemmin pääministeri) lapsen ollessa vielä vauvaiässä. 

Mitä ihmeellistä, jos nyt Kaikkonen jää 8 viikoksi isyysvapaalle. Perhevapaauudistus, jota Eduskunta on viime vuosina säätänyt, toteutuu nyt tällä tavalla.

Kuka muistaa että Lipponenkin oli isyysvapaalla ollessaan pääministeri. Oliko sen kommentoijan mielestä, joka totesi, että "

Jos ei ole äiti varautunut hoitamaan vauvaa 7 kk:n jälkeen, olisi kannattanut jättää hankkimatta." sitä mieltä, että Päivi Lipposenkaan ei olisi kannattanut enää raskaaksi tulla?

Vierailija
186/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää töissä käyvien naisten syyllistämistä. Itsekin olen menossa töihin, kun oma vauvani on vähän päälle 7 kk, koska vanhempainvapaan uudistus EI ANNA minulle enempää ansiosidonnaista, ellei isä sitten lahjoita minulle omia päiviään. Mies ei ole tähän halukas vaan haluaa itsekin aikaa vauvan kanssa suunnilleen samat 7 kk.

Meillä minä olen perheen ainoa työssäkäyvä muutenkin (mies on opiskelija) ja meidän kohta 4 hengen taloudelle ei ole kestävää, että minä olen kotona kovin pitkään. Vauvat on vielä halpoja isompiin lapsiin verrattuna. Kotihoidontuelle jääminen ei ole taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
187/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andersson, Kiuru, Ohisalo, Sarkkinen, Saarikko, siinä naisministereitä, joilla ollut raskaus ministeriyden aikana. Marinistakin tuli ministeri (aluksi liikenne- ja myöhemmin pääministeri) lapsen ollessa vielä vauvaiässä. 

Mitä ihmeellistä, jos nyt Kaikkonen jää 8 viikoksi isyysvapaalle. Perhevapaauudistus, jota Eduskunta on viime vuosina säätänyt, toteutuu nyt tällä tavalla.

Kuka muistaa että Lipponenkin oli isyysvapaalla ollessaan pääministeri. Oliko sen kommentoijan mielestä, joka totesi, että "

Jos ei ole äiti varautunut hoitamaan vauvaa 7 kk:n jälkeen, olisi kannattanut jättää hankkimatta." sitä mieltä, että Päivi Lipposenkaan ei olisi kannattanut enää raskaaksi tulla?

Lähinnä minä ihmettelen kiirettä töihin. Mutta niin kai se on uraihmisillä, että on pakko mennä töihin. Ura menee ohi, jos on kotona pari vuotta lapsen kanssa. Rahakin.

Mutta oletteko myös huomanneet, että pienten lasten vanhemmat (myös ministerit) eivät ota niin kärkkäästi kantaa? Ovat ikäänkuin puolittaisella teholla toiminnassa. Univaje.

Vierailija
188/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liian pitkät äitiyslomat. Äideiltä katkeaa työurat ihan liian usein.

Vierailija
189/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä minä ihmettelen kiirettä töihin. Mutta niin kai se on uraihmisillä, että on pakko mennä töihin. Ura menee ohi, jos on kotona pari vuotta lapsen kanssa. Rahakin.

Mutta oletteko myös huomanneet, että pienten lasten vanhemmat (myös ministerit) eivät ota niin kärkkäästi kantaa? Ovat ikäänkuin puolittaisella teholla toiminnassa. Univaje.

Ihmistä ei ole ohjelmoitu tekemään kahta täysin erilaista asiaa yhtä aikaa. Nämä asiat, siis lapsen kanssa kotona oleminen ja vaativassa asiantuntijatyössä oleminen ovat täysin päinvastaista toimintaa. Toisessa pitää olla pehmeä ja toisessa terävä. Eivät mahdu yhteen persoonaan.

Vierailija
190/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä asiasta, mutta eikö tuon ikäistä imetetä vielä?

Kyllä. WHO suosittelee, että vauvaa täysimetetään 6 kk ja siitä edelleen vielä kiinteän ruoan ohella 12 kk ikään. Tällä ehkäistään monia sairauksia ja parannetaan vauvan immuniteettia (allergiat esim.).

Ehkä Antilta tulee maitoa?!

Vierailija
191/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liian pitkät äitiyslomat. Äideiltä katkeaa työurat ihan liian usein.

Niin se. Mutta ihmisen biologia on mitä on. Ei sitä voi väkisin muuttaa. Siinä kärsii sitten lapsi tai vanhempi.

Vähän kuin koittaisi hakata neliön muotoista palikkaa pyöreästä reiästä sisään. Kiukku siinä tulee.

Katso apinoita. Isotkin poikaset roikkuvat vielä emon karvoissa tiiviisti.

Vierailija
192/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. WHO suosittelee, että vauvaa täysimetetään 6 kk ja siitä edelleen vielä kiinteän ruoan ohella 12 kk ikään. Tällä ehkäistään monia sairauksia ja parannetaan vauvan immuniteettia (allergiat esim.).

Ehtii siinä äitikin työpäivän jälkeen vielä imettämään, ja muutaman vaipankin vaihtamaan. Ja mitä työtä tämä vaimo muuten tekee.? Täytyykin ottaa selvää.

Vierailija
193/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtii siinä äitikin työpäivän jälkeen vielä imettämään, ja muutaman vaipankin vaihtamaan. Ja mitä työtä tämä vaimo muuten tekee.? Täytyykin ottaa selvää.

Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n kauppapolitiikan asiantuntija. Etänäkin voi varmaan tuota työtä tehdä, järjestelykysymys.

Vierailija
194/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin jäisin lapsen kanssa mielelläni kotiin, jos se ei vaikuttaisi tulotasoon.

Tienaan 6000€/kk, vaimo 2200€/kk, taloudellisessa mielessä ei ole mitään järkeä minun olla kotona, jää asuntolainat sun muut maksamatta.

M40

Monet naiset säästää etukäteen, että voivat olla kotona vauvan kanssa. Miksi se ei onnistu mieheltä?

Vierailija
195/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös muita arvoja. Jos pelkästään taloudellisessa mielessä ajattelee niin ei kannattaisi hankkia lapsia ollenkaan. Omaan elämääni lapset ovat kuitenkin tuoneet todella paljon iloa ja syvyyttä. Uraputkikin jatkui ihan hyvin, vaikka olin kotona lasten kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin jäisin lapsen kanssa mielelläni kotiin, jos se ei vaikuttaisi tulotasoon.

Tienaan 6000€/kk, vaimo 2200€/kk, taloudellisessa mielessä ei ole mitään järkeä minun olla kotona, jää asuntolainat sun muut maksamatta.

M40

Vierailija
196/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin suosittelee, mutta mitäpä sitten jos äidiltä ei tule tarpeeksi maitoa tai vauva ei halua rintaa imeä. Jälkimmäisessä toki voidaan pumpata ja juottaa pullosta se äidinmaito.

Suositukset ovat suosituksia, jotka eivät välttämättä toteudu vaikka vanhemmat niin haluaisivatkin ja tekisivät kaikkensa niiden toteuttamiseksi.

Hauska sinänsä, joiltakin osin maailma ei muutu. Omat lapset jo aikuisia ja samasta asiasta kiisteltiin täällä silloinkin kun olivat vauvoja. Järkyttävää toki, että vieläkin satunnaisesti käyn täällä🙈

Vierailija
197/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tämähän se taitaa todellisuudessa olla taustalla: arvojen ero. Työura ja sen mahdollinen katkeaminen nähdään tärkeämpänä prioriteettina, kuin oman pienen lapsen hoito. Saahan sitä niin elämänsä marssijärjestyksen laatia, mutta itse en sitä vain ymmärrä. Tämäkin, että sanon tämän ääneen, ärsyttää nyt monia. Ei siksi, etteikö heillä olisi oikeus priorisoida työtään lapsensa edelle, vaan siksi että heistä itsestäänkin se tuntuu pahalta. Itse näin asian jotenkin niin, ettei se elämän onnellisuus rakennu vain rahasta ja statuksesta. Rahattomuus varmasti tuo onnettomuutta ja ymmärrän ns. pakon edessä nopeasti töihin palaavat. Mutta monen kohdalla kyse ei ole rahallisesta pakosta.

Vierailija
198/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko  kukaan  täällä  kirjoittelevista laskenut  kuinka  kauan  naisministerit  Andersson, Kiuru  ja Ohisalo  olivat  äitiyslomalla  ja ihmetellyt sitä,  miten imetys  sujui   kun  palasivat.   Kiurun lapsi syntyi  maaliskuun puolivälissä ja Kiuru   palasi  töihin  lokakuun alussa.  Lapsi  alle  7  kk:n  ikäinen, Ohisalon lapsi syntyi uudenvuodenaattona   ja   hän palasi töihin kesäkuussa.  Lapsi n  puolen vuoden  ikäinen. Li Anderssonin synnytti  tammikuun alussa ja palasi töihin kesäkuussa. Lapsi  n  puolivuotias.

Se on aika eri, jos on rahaa palkata hoitaja koska vain. Nuo ilmeisesti saavat sairaalle lapselle hoitajan työantajan piikkiin hoivafirmasta.

Luultavasti tukiverkot kunnossa.

Miksi tästä ei puhuta? Se on ihan eri hoitaa lasta matalapalkkaisena ilman tukiverkkoja.

Ihan jeesustelua puhua siitä, miten naiset tippuvat työelämästä. Tosiasiassa ministerit ovat erittäin etuoikeutettuja. Kuinka monen vanhemmat asuvat vielä lisäksi naapurissa ja ovat valmiita auttamaan.

Vierailija
199/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä mieltä olette perheverotuksesta kuten Saksassa? Se mahdollistaa oikeasti ihan vapaan taloudellisen valinnan lasten ja työn välillä kuten perhe itse haluaa. Ja lapset voivat hyvin.

Mutta kun Suomessa ei käy.

Vierailija
200/219 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla minut heivattiin hoitoon jo 3 kk:n iässä, sillä äitiysvapaa oli lyhyt. Olen kiertänyt lapsuuteni ties missä perhepäivähoitajilla ja päiväkodeissa, missä piti kuulemma olla mukavaa. Muistan lapsuudestani ahdistuksen ja ankean olon, kun piti aamutuimaan jäädä hoitoon ja vilkuttaa äidille. Pelkät äidin saappaat ja hajuveden tuoksu tuotti pahan olon, kun vastikään tyhjensin vanhemmillani heidän vaatehuonettaan. Kadehdin naapurin lapsia, joiden äiti hoiti heitä kotona parin hoitolapsen ohella.

Olen miettinyt, että ehkäpä tämän lapsuuteni takia minulla on huono stressinsietokyky. Ahdistun ja pelkään, jos minut pistetään uusiin paikkoihin esim. työtehtävissä. En todellakaan halua esim. matkatyötä. Vihaan myös aikaisia aamuja.

SIksi olen halunnut hoitaa omat lapseni kotona niin kauan kuin mahdollista ja nauttinut tästä ajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä