Jos menette autolla ostoskeskukseen / isoon markettiin, niin laitatteko talvellakin ohuen syystakin päälle?
Minä laitan ohuen syystakin päälle tuollaisille reissuille, joissa en ole sekuntiakaan ulkona. Meillä on siis kerrostalon alla lämmin parkkihalli kotona.
Kuljen sitten tuntikaupalla lämpimässä ostoskeskuksessa syystakissani. Ei tulis mieleenkään laittaa toppatakkia, jonka pistän, kun lähden ulos pakkaseen.
Tämän takia meillä ei koskaan pistetä varastoon talveksi syystakkejakaan. Lapsillekin sanon, jos mennään tekemään ostoskeskus tai iso markettireissu (Prisma ym.), että nyt ei toppatakkii päälle, kun ollaan koko ajan sisällä +20 asteessa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Aina kun lähtee autolla vähän pidemmälle matkalle mukana täytyy olla sellainen vaatevarustus että pärjää vaikka koko yön 30 asteen pakkasessa.
Kertakäyttöiset kädenlämmittimet on iso apu. Ei korvaa lämpimiä vaatteita, mutta tuottaa kivasti lisää lämpöä eikä käyttö rajoitu pelkkiin käsiin.
taitaa aptä eniten huolettaa mihin laittaa poronsa parkkiin vai onko teslakin niin kylmä
Auto on pihalla eli ulkona, ja jos käyn ostoskeskuksessa niin käväisen vain en jää sinne kiertämään. Ja kyllä olen kokenut sen kun auto päättää levitä pakkasella tien päälle, kylmä tulee pian kun ulkona ihmettelee että mitäs nyt -25 asteen pakkasessa. Täällä on nyt -15 ja kun tuulee tuntuu -20, sen verran pohjoisessa asun.
Vierailija kirjoitti:
Joo, saatan kipaista kauppaan silloin vaikka villapaitasillaan, mutta talvella aina toppavaatteet autossa mukana jos sattuu vaikka auto hajoamaan tien päälle, niin ei jäädy kuoliaaksi.
Asutko ihan korvessa? Miten pitkä matka sulla on kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksaa hämmästyttää nää ostoskeskuksissa pyörivät paksuissa talvitakeissaan, eniten säälittää lapset haalareissaan ja jopa pipoissaan sisätiloissa.
Miksi? Mulla on hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen aina jäässä. Ei mulla kuuma tule. Tai jos tulee, niin avaan vetoketjun tai pahimmassa tapauksessa riisun hupparin alta pois.
Aina kun lähtee autolla vähän pidemmälle matkalle mukana täytyy olla sellainen vaatevarustus että pärjää vaikka koko yön 30 asteen pakkasessa.