Olen harkinnut autoilusta luopumista-neljä kolaria vajaassa kahdessa vuodessa.
Kolme niistä tavallaan omaa syytäni,tai ainakin laitettu niihin syylliseksi. Tänään onneksi joku ajoi perääni.
Mitään kovin vakavaa onneksi tapahtunut. Tähän mennessä. Vakuutukset jo niin kalliit ettei kohta varaa maksaa. Ja mies kiukkunen kaiken lisäksi.
Kommentit (17)
No kuinka noin käynyt? Nyt vaan keskityt ajamiseen. Kyllä se siitä.
Joo pysy pois ratista jos oot noin tumpelo.
Siis kerran lähdin ohittamaan toista autoa. Tämä kuski kiihdytti samalla. Sitten tuli auto vastaan,minä kurvasin omalle kaistalle ja osuttiin yhteen. Ohitettavan kanssa. 2. Kissa juoksi tielle. Paniikissa jarrutin,liukas tie auto poikittain toisen nokkaan. Onneksi taajama. 3. Katselin navia turhan tarkasti ja ajoin ojaan. ap
Ai miten niin nuo mainitsemasi eivät ole vakavia tapauksia?
Vierailija kirjoitti:
Ihana!!! Jäikö kisuli henkiin?
Millä ihmeellä tuon tontun väistöillä? Tontuille anteeksi,kiltti lapsi olen.
Oli nuo kyllä aika vakavia asioita.
Vähemmän vakava olisi jokin peruuttaminen tolppaan.
Kyllä, ihan meidän muiden liikenteessä liikkuvien, varsinkin mummojen ja mukuloiden takia, unohda autoilu. En yhtään ihmettele, jos mies on karheana.
Vierailija kirjoitti:
Siis kerran lähdin ohittamaan toista autoa. Tämä kuski kiihdytti samalla. Sitten tuli auto vastaan,minä kurvasin omalle kaistalle ja osuttiin yhteen. Ohitettavan kanssa. 2. Kissa juoksi tielle. Paniikissa jarrutin,liukas tie auto poikittain toisen nokkaan. Onneksi taajama. 3. Katselin navia turhan tarkasti ja ajoin ojaan. ap
Kettua pienempää ei väistetä liikenteessä. Näin sanoi mulle aikuisoppilaalle ajo-ope 2v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaikki ovat sinun syytäsi. Pitäisikö mennä autokouluun ottamaan ajotunteja, mitä on ennakoiva ajotapa?
nro1. Ehkä syytä molemmissa. Toki olisi voinut jarruttaa ja palata ohitettavan taakse. nro2. Ehkä luonnollinen reaktio,voisi sattua kenelle vain. nro3. Täysin omaa tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kettua pienempää ei väistetä liikenteessä. Näin sanoi mulle aikuisoppilaalle ajo-ope 2v sitten.
Se muuten jäniskin liukkaalla tiellä,jos suoraan renkaan alle tulee voi saada pahaa jälkeä. Auto voi tehdä yllättävän liikkeen. Varsinkin kun nopeutta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille opetettiin 20 v sitten ettei mitään saksanpaimenkoiraa pienempää.
Aja vaan, vahinkoja sattuu kaikille
Oletteko todella sitä mieltä että tämän ap.n tulisi jatkaa autoilua? Ajattelin vain kun noin monta nuolitusta alaspäin kun mietti pitäisikö LOPETTAA AUTOILU. Jota voimmakkaasti suosittelen hänelle.
Kohta 1. Ymmärrän hyvin, nykyään on semmoisia ääliöitä liikenteessa, jotka matelee ja kun lähdet ohittamaan sallittua nopeutta niin tää ääliö kiihdyttää.
Vastaavassa tilanteessa melkein kuolin, kun yksi urpo ajoi 60 km/h 80km/h alueella ja lähtiessäni ohittamaan ruuhkan ja vihaisten katseiden kasautuessa taakseni, urpo kiihdytti, kuten teki myös takana olevat.
Ja vaikka ohittamaan lähtiessäni oli pitkä "turvallinen" suora, jolla ehtisi hyvin ohittaa useammankin auton, meinasin törmätä lopulta vastaan tulevaan rekkaan koska urpo ei päästänyt minua takaisin tielle vaan hidasti ja nopeensi sitä mukaa mitä yritin tehdä!!
Kohta 2. Täysin ymmärrettävää, itsekin varoisin alle juoksevaa kissa tms eläintä jonka havaitsen, ihan perus vaistona tulee selkärangasta, ei voi mitään.
Kohta 3. No joo, muista Ap keskittyä liikenteeseen ja ota opiksi tästä. Jokainen tekee virheitä, ja enpä montaa tunne joka ei syyllisty millon mihinkäkin virheeseen liikenteessä.
Mitä tarkoittaa "tavallaan omaa syytäni"?