Työsuhde loppui ja työtodistusta ei näy - keneltä kysyn?
Siltä joka oli lähiesihenkilö, mutta nyt jo toisessa tehtävässä samassa organisaatiossa (kunta) vai ylemmältä esihenkilöltäni, joka palasi virkavapaalta minun jäätyäni jo pois?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Siis työtodistuksesta on sovittu sen v-mäisen lähiesihenkilön kanssa. Se piti lähettää sekä sähköisesti että postitse. Ei ole kuulunut ei näkynyt kohta 3 viikkoon, vaikka pitäisi olla viikossa ja sähköinen jo nopeammin tietenkin.
Ylempi esihenkilö on siis _palannut_ virkavapaalta ja on ollut ennen sille jäämistään ihan fyysisestikin läsnä jo silloin kun minäkin olen ollut kunnassa töissä.
Onhan se herra herrallakin. Otat yhteteyttä esihenkilön päällikköön. Rupeaa todistus tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään uutta esimiestä, vaan se vanha ylempi esihenkilö _palasi_ virkavapaalta ja lähiesihenkilö siirtyi jo uusiin tehtäviin.
Eikö se uusiin tehtäviin siirtynyt osaa enää kirjoittaa?
Ilmeisesti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen vastuulla on työtodistuksen kirjoitus? Kaikissa kunnissa esimies ei sitä tee, vaan se on hr:n tai muun osaston vastuulla. Palkanlaskennassa voidaan osata neuvoa.
Ensin yhteys lähiesimieheen ja jos tiedät uuden esimiehen nimen voit kysyä myös häneltä.Ei ole mitään uutta esimiestä, vaan se vanha ylempi esihenkilö _palasi_ virkavapaalta ja lähiesihenkilö siirtyi jo uusiin tehtäviin.
Ihmispaska-lähiesihenkilön piti lähettää työtodistus mutta hän ei sitä tehnyt. Tahallaan todennäköisesti.No sitten kysyt häneltä. Mielellään ilman turhaa asennetta, niin todistuskin voi tulla nopeammin. Pyydä jatkossa salattuna viestinä sähköpostiin.
En tiedä kauanko olet odottanut todistusta postitse, mutta kokemuksena, että eräs kirje teki Suomen sisällä matkaansa kuukauden. Eli ei välttämättä ole esimies haukkuja ansainnut, sillä postikaan ei ole kovin luotettava.
Oli sovittu, että se lähetetään sekä sähköisesti että postitse.
Mulla myös pomo vetoaa että hr kirjoittaa todistuksen ja hr sanoi että pomo kirjoittaa jos todostuksella on kiire. Vituttaa, pomo ei kirjoita
Jos torkkaa ei tule, tehkää ilmoitus aluehallintovirastoon työsuojeluun. Hoitavat homman uhkasakon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Palkkis?
Ei kun esihenkilö.
Minulla tällä hetkellä sama ongelma, ja työlainsäädännössäkään ei lue kuin, että todistus tulisi saada KOHTUULLISESSA ajassa. Se on sitten tulkittavissa, että mitä se kohtuullinen aika on itse kullekin...
Eikö se uusiin tehtäviin siirtynyt osaa enää kirjoittaa?