Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon tulee harrastaa liikuntaa noin suunnilleen, jos haluaa olla hoikka ja hyväkroppainen

Vierailija
12.12.2022 |

Siinä neljän kympin tienoilla? Jos ruuan puolesta painoindeksi pysyy 22 paikkeilla, niin paljonko täytyy edes suunnilleen liikkua tuon ikäisenä näyttääkseen urheilulliselta? Ei bikini fitness vaan sellainen, että ei tursua bikineissä.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan keskimäärin kaksi tuntia päivässä kuusi päivää viikossa.

Vierailija
2/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh taidat elää fitness-elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh.. Mulla on toki liikkuvainen arki, mutta ihan puhtaasti liikuntaa harrastan 2-6 h/vko. Valtaosa juoksua, mutta myös hiihtoa, ratsastusta, lumilautailua, pyöräilyä, salia, melontaa...

Sixpack näkyy, mutta en ole varsinaisesti mitenkään fitnessurheilijan näköinen. BMI noin 18.

Vierailija
4/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitään ja toisaalta mikään määrä liikuntaa ei ehkä riitä.

Vierailija
5/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä urheilen noin tunnin päivässä 5-6 kertaa viikossa.

Vierailija
6/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh taidat elää fitness-elämää?

Enpä juuri.

7/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tunnin kuntosalisessiota joka viikko. Siinä mukana myös 10 min soutu.

Vierailija
8/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se määrä vaan se laatu.

Idiootti.

Vierailija
9/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh.. Mulla on toki liikkuvainen arki, mutta ihan puhtaasti liikuntaa harrastan 2-6 h/vko. Valtaosa juoksua, mutta myös hiihtoa, ratsastusta, lumilautailua, pyöräilyä, salia, melontaa...

Sixpack näkyy, mutta en ole varsinaisesti mitenkään fitnessurheilijan näköinen. BMI noin 18.

Jos sixpack näkyy jatkuvasti niin on kyllä omakuva kropasta hukassa, jos on sitä mieltä ettei olisi fitnessurheilijan näköinen - kuulostaa melko anorektiselta tuo BMI...

Vierailija
10/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se määrä vaan se laatu.

Idiootti.

"idioottia" huutelevan laatu?

Vierailija
11/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sixpack näkyy jatkuvasti niin on kyllä omakuva kropasta hukassa, jos on sitä mieltä ettei olisi fitnessurheilijan näköinen - kuulostaa melko anorektiselta tuo BMI...

Monien kansainvälisten taulukoiden mukaan BMI 18 on alin normaalipaino vaikka onkin suomalaisilla aikuisilla melko harvinaisen alhainen. Ilman muuta ainakin siroluisella se voi olla vielä aivan terveissä rajoissa.

Vierailija
12/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyliikunta riittää ihan hyvin.

Vierailija
13/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oo vähän omakohtanen kaikilla. Ottakaa liikkuminen elämäntavaks niin ei tarvitse miettiä. 

Vierailija
14/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sixpackin saa kun rasvaprosentti on tarpeeksi alhainen. Mitään liikuntaa siihen ei kyllä tarvitse, vaan vähän ja terveellistä syömistä. Hyötyliikunta riittää, kauppakassien kantoa kävellen kauppaan ja pyörällä töihin jne.

Vierailija
15/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymppisenä ei enää riitä, että käyt kävelyllä.

Tuossa iässä jos tahdot olla timmi ja hyväkroppainen, niin tarvii vähintään 4 kertaa salilla lihastreeniä harjoittelemassa ja oikeanlainen ruokavalio.

Vierailija
16/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran että input (suusta sisään) on hieman pienempi kuin output (liikunnan kulutus).

Vierailija
17/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riitti 20-30-vuotiaana 10-20 tuntia vaihtelevaa liikuntaa viikossa, en edes uskalla miettiä, mitä se vaatisi nykyään nelikymppisenä (olen sohvaperuna). Harrastin mm. kävelyä, hölkkää, uintia, pyöräilyä, tanssia, punttitreeniä ja kotijumppaa. Lisäksi söin vähän ja olin välillä fyysisissä töissä. Painoindeksi heitteli välillä 21-24, vartalo oli hieno.

Vierailija
18/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen kauppaan ja takas (1,2 km) 2 kertaa viikossa. Lisäksi tunnin lenkki viikonloppuna.

Vierailija
19/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus on ensisijaisesti kiinni ruokavaliosta. Liikunnalla on hyvin pieni rooli painonhallinnassa. 

Vierailija
20/105 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäkymppisenä ei enää riitä, että käyt kävelyllä.

Tuossa iässä jos tahdot olla timmi ja hyväkroppainen, niin tarvii vähintään 4 kertaa salilla lihastreeniä harjoittelemassa ja oikeanlainen ruokavalio.

Höpöhöpö nyt taas. Kukaan ihminen ei TARVITSE salitreeniä. Lihaskuntoa voi harjoittaa muutenkin ja pari kertaa viikossa riittää hyvin sitä lajia missä tahansa iässä, jos tavoitteena on vain hoikkana pysyminen. Olennaisinta on katsoa, mitä laittaa suuhunsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi